• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp nodig met wat meer basis informatie voor toekomstige setup

Bedankt voor je goede en uitgebreide advies!
Mooie paintskillz haha:D!
Nee zo heb ik een beeld van hoe en waar alles komt te staan, ik heb al door iemand aangeboden gekregen die de koeling wil installen en nodig de kast wat modden mocht niet alles direct passen dus dat zit wel snor.

Dan ga ik zeker voor de Lian li V1200 plus 2( dat is een super mid tower) extended version las ik net en dat gaat zeker passen.
Nog meer mensen die wat ideen hebben op de custom set die oli4v aanraad?
 
Laatst bewerkt:
Goeie post van oli, zou de rad alleen omdraaien.

soy1ad.jpg


Pas ook op met plexi blokken, nooit de fitting erop forceren.
Druk + surface tension + hitte = crack.
En dat gebeurt al best snel.
Acetal/POM = win.

Succes.
 
Tnx Spanky fart!
Ik ben nu al een tijd aan het zoeken( al dagen) naar een side window voor de lian li V1200 plus 2.
Heb tevens contact gehad met diverse bedrijven die namens lian li spreken.
Er is nooit officieel een side window gelanceerd voor de markt behalve in zeer kleine oplages.
Ze konden een order doen richting lian li echter dan zou ik er 100 minimaal moeten nemen( niet te doen dus)

Wel zijn er gemodde cases te koop maar dat is vooral in Amerika/Canada en Australie.
De kasten zelf met side window kosten dan tussen de 250/300 dollar echter de verzending is meer dan 130 dollar en dan heb ik de invoer rechten en de reutemeteut er niet bij geteld( ook een no go dus!)
Andere optie zelf een aanvraag doen bij een bedrijf dat dit kan door middel van een laser, ook dat is extreem duur( geen optie)

Dan kan je zeggen doe het zelf, ik heb 0 ervaring en op zo'n dure kast wil ik geen risico lopen dat ik het verneuk, daarnaast door een ongeluk kan ik het zelf niet doen ook al wilde ik dat doen( ook dit gaat dus niet door)

Laatste optie is een andere case kiezen( behalve de V1000Z) zo ver ik kon vinden samen met coolfris zijn er geen midi towers met een side window die mij ook erg aanspak( en de v1000Z is echt net te krap)
Dus ben ik gaan kijken naar full towers en kwam op deze uit:

Lian Li PC A77
Lian Li PC-A7010
Lian Li PC-P80

Ik weet dat voor deze cases side windows zijn echter amper te vinden in NL.
Ik heb dus nu contact opgenomen met aquatuning en wacht op hun reactie want die konden waarschijnlijk de windows leveren
 
Laatst bewerkt:
en via performancepcs.com, coolfris heeft daar wel al iets besteld en de verzendingskosten vallen vrij goed mee ...

Zelf een window maken is ook een optie, maar naar het schijnt kan het niet door een of ander ongeluk vermeldde je ..., wat wel jammer is natuurlijk.

moest ik nu in NL wonen en niet te ver van jou en een dremel ter beschikking hebben, dan deed ik dat wel voor jou in ruil voor een pilsje :)

@Spanky, ik had bij plaatsing van het rad ook een beetje aan de swingbaarheid van de slangen gedacht zodat ze een beetje gaan swingen, dat je bijna spontaan zou beginnen dansen bij het zien ervan ... :)
 
hahahaha ok kzal even kijken:D!
vanaf 140 dollar dus en dan heb je geen track en trace, dan ga je echt richting de 180 a 200 dollar toe..
Dat is wel erg veel geld voor een side window te laten verzenden( de kosten van het paneel zelf zijn niet zo hoog) dus ik wacht nog even op de reactie van aquatuning
 
Laatst bewerkt:
Zo dit is er zo ver als waterkoeling set up uit gekomen:

cold light cathode twin kit white - 30cm
XSPC X2O 750 Pump station 12V (2x5,25")
Watercool CPU-X2 4-way Adapter
13mm (1/2") fitting G1/4 with O-Ring (knurling) - black nickel (11x)
hose clamp spring 13 - 15mm black (10x)
Hose Masterkleer 19/13mm UV- reactive blue (1/2"ID) (3x)
screw plug G1/4 Inch(1x)
Watercool Backplate LGA 1366 M4
XSPC RX360 Triple Radiator
Watercool HK CPU LGA1366 Rev. 3.0 LT
2-way ball valve brass G1/4
Watercool HEATKILLER® GPU-X² GTX285( moet eigenlijk de GTX 275 hebben) maar die bestaat nog(niet) dit is puur kwa indicatie en prijs
reducing M20x1.5 to G1/4 Reservoir Fill Cap Adapter

kosten: 354,59 euro bij aquatuning( daar heb ik alles even in het mandje gezet) Dank aan Coolfris voor de samenstelling zo ver!
Nu nog wat gekleurde slangen uit zoeken en fans?, mis ik nog iets anders? mij lijkt dit een mooie beginners set

Kwa case heb ik besloten voor de Lian-li A77 te gaan met het side window
 
Laatst bewerkt:
Ik zou om de een of andere persoonlijke redenen voor de laing DCC 18w pomp + XSPC restop gaan, dan heb je veel pompkracht 'want da's echt 'n krachtig dingetje) en als je evt zou willen uitbreiden naar je mobo, dan slikt deze dat er nog makkelijk bij + die neemt denkik ietsje minder plaats in ;)
 
persoonlijke reden? kan je het wat beter onderbouwen?
Want zo ver ik las is dit wel echt een enorm goed pompje die ik nu heb gekozen , en je weet hoe ik denk het hoeft niet bigger=better bij mij;)
Of is deze ook wat goedkoper en kwalitatief beter?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
J Hulp nodig met nieuwe PWM fan Overige Koeling 1
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
k.3nny Hulp nodig met: EVGA Classified e759 BIOS updaten. Hardware & Software 5
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
H Eigenbouw, hulp nodig met nadenken Cases en Modding 8
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Hulp nodig 2e WC setup (enzotech vs bitspower, tygon norprene, pomp...) Waterkoeling 4
yamaha_R1 hulp nodig m.b.t videokaart & reservoir .... Waterkoeling 6
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
N Hulp nodig in DreamWeaver Algemene Discussies 29
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
N Water koeling hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 6
D Hulp nodig controls battlefield 3 Gaming 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
T Hulp nodig koeling set Advies Waterkoeling Setup 14
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
Wouter Hulp nodig. HighFlow Forum 5
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
Johnny [Inrichting kamer] Hulp nodig Algemene Discussies 5
R Watercooling hulp nodig Waterkoeling 19
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
Wouter hulp nodig plaatje('s) aanpassen. Algemene Discussies 0
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan