• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Het beestje :079:

Forseti

Lucht exploitant
Dag lieve mensen, alvast bedankt voor die bloemen :080:

Na het lang surfen en bewonderen van buildlogs begonnen mijn handen toch wel ontzettend te jeuken vandaar dat ik toch maar eens aan mijn eigen ga beginnen. Ik kan tenslotte ook niet met een standaard kast op the party aankomen kakken.

Het is niet direct zo'n project als chiller's level 11, zo pro ben ik niet (hulde aan chiller! :024:)

De kast in kwestie is en cooler master haf 932. Mijn idee is om al het lelijke grijze te vervangen door geel. Maar ik ben er nog niet uit of ik ook het zwarte ga vervangen. Dus misschien dat jullie mij inspiratie kunnen geven!?

Gisteren de hele kast uit elkaar gehaald, vandaag nog even de popnagels uitboren en dan zal hij echt ik elkaar storten :praygod.

:) Even wat foto's van de huidige situatie natuurlijk.

009565-3.jpg


1267260136_P1030332.JPG


1267260227_P1030335.JPG



Inhoud:

Asus P5Q-E
Intel Q6600 (@ 3,6ghz) met scythe mugen
4gb Kingston HyperX 800mhz
Powercolor hd5870 + Scythe ensugen (asus bios)
2x Samsung F3 1tb raid 0
Thermaltake toughpower 750w
Zalman zm-mfc1 plus

Ik ga vanmiddag even langs een powdercoater hier in de buurt om te zien of hij mij kan helpen. Ga het namelijk niet zelf doen, wat na wat ik heb begrepen maakt het in de kosten weinig uit. :) Dus dan gaan we voor kwaliteit

Alle suggesties welkom!

EDIT: iemand enig idee hoe ik de mounts voor dvd speler end los krijg. Heb ze los gekregen, maar die manier lijkt mij niet de juiste
 
Naar welke coater ga je?

Je moet er gewoon in knijpen, en dan de onder of bovenkant lostrekken. Of je kan proberen te schuiven, maar dat gaat iets lastiger.

Ik laat het eerst zandstralen bij de straalloods in Tiel

En ga maandag naar metec in Buren, kijken of zij mij kunnen helpen. Wat doe ik overigens met de plastic delen want die wil ik uiteraard wel in dezelfde kleur en die kunnen niet gestraalt en gecoat worden?

@kerensky thnx werkte perfect
 
Laatst bewerkt:
Poedercoat wordt niet echt gebakken, maar het wordt onder een elektrische lading aangebracht en daardoor wordt het onderdeel ook best wel warm :) plastic vervormd daardoor dus.

Als je een vette combi doet, dan vind ik geel met blauw altijd wel kicken :D!
 
Ik laat het niet meer coaten omdat het dan een gedoe wordt met de plastic onderdelen.

Geel met blauw vind ik teveel Zeeman :D

Speel op het moment met Geel,Wit en Zwart

UPdate:

Vandaag aan de haal geweest met de boor.

1267311441_P1030349.JPG
 
Laatst bewerkt:
volgens mij ook.... Dit staat op de site van A-part coating:

Een poeder-luchtmengsels wordt elektrostatisch opgeladen en op het materiaal gespoten. Door het elektrostatisch opladen van het mengsel wordt aan alle kanten een goede dekking verkregen. De produkten worden in een oven van 160 - 200°C gezet. In de oven gaat het poeder smelten en krijgt de coating zijn uiteindelijke eigenschappen. Na het afkoelen van de produkten zijn deze gereed voor verdere verwerking. De voordelen van poedercoating t.o.v. verf zijn aanzienlijk.
 
Vandaag een beetje gewerkt aan het kleurenschema en ben op dit uitgekomen ( het gaat hier om de algemene kleuren niet om de tinten, deze zal ik waarschijnlijk kiezen bij de spuiter omdat je ze dan mekklijk naast elkaar legt end.)

ALLE OP OF AANMERKINGEN WELKOM!!!!!!!!

Het HAF logo komt overigens niet meer terug

1267384273_Untitled.jpg

1267384300_Untitled1.jpg

1267384348_Untitled2.jpg


Hier is het sketchup bestand, heb het basis ontwerp van de kast van the interwebs geplukt.
Feel free to edit!

[ame="http://www.megaupload.com/?d=FXPGZ5ZF"]MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service@@AMEPARAM@@Filename:</font> <font style="font-family:arial; color:#FF6700; font-size:22px; font-weight:bold;">eind.skp@@AMEPARAM@@eind.skp[/ame]
 
;) Gaat woensdag naar de spuiter, weekje wachten en dan is hij er! Op de party 8 is hij er ook :D ( waarschijnlijk nog niet af wat betreft sleeving enzo, maar ach)

thanks voor de feedback, goed om te horen van een ervaren man. Twijfelde nogal over de kleuren namelijk ;)
 
Gisteren is het beestje naar de spuiterij gegaan. De vriendelijke man had dit duidelijk nog niet eerder gedaan en had al zichtbaar spijt van al het priegelwerk :031:.

Maar dan heb ik mazzel dat ik de eerste ( en de laatste ) ben :054:

Toen ik het windowtje van de HAF demonteerde viel mij pas hoe donker deze is. Tussen mijn rommel had ik nog een stukje plexie liggen ( helaas wel met wat krassen) waarmee ik nu even een proef ga doen. Ik ben namelijk niet super handig, maar als het me lukt, kan ik ook nog met een nieuwje stukje het doen :119:

Of jullie weten hoe ik lichtje krassen eruit kan krijgen :075:
Zichtvoer:

1267735611_04032010117.jpg


Heb de vorm globaal gesneden/gebroken en maak het nog op maat door middel van schuren. De platen even op elkaar geklemt zodat ik makkelijk kan zien of ik goed bezig ben. ;) randen van de orginele even met wat plakband afgeplakt zodat deze niet per ongeluk beschadigt raakt.


Daarna even met de hond gelopen want het was toch lekker weer.

1267735727_04032010113.jpg


Wow wat staat de Waal hoog!
 
Hoe zit 't met de temperaturen van je videokaart?
Vooral de VRM's. Die worden over het algemeen nogal slecht gekoeld door aftermarket koelers.
VRM-R3, VRM-R4 en VRM-R5 van Thermalright zijn geschikt in het geval je problemen krijgt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
O Het begin is er. Cases en Modding 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
P Is waterkoeling het voor mij waard? Advies Waterkoeling Setup 3
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Hightower 2 verschillende gtx 770 van het zelfde merk in sli? NVIDIA 9
J Het Xbox One topic Gaming 47
E Zeer tevreden, ook als het even mis gaat HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
Lindenberger Freddy's lollies duiken ook in het wielermilieu op! Algemene Discussies 5
chinx Aangifte inkomstenbelasting, laat jij het doen of doe je het zelf? Algemene Discussies 18

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan