En sinds kwartiertje hebben we ook een rat, Fatso. Ben te goed voor de wereld. Hij zou vanavond anders eindigen als slangenvoer
Straks alsk achter pc zit ff foto uploaden
Edit!
Even korte bio over Fatso
Afgelopen vrijdag kreeg ik (en een hoop anderen) een bericht van een vriendin dat op haar stageplek (in de dierenwinkel) 4 ratten zaten van +/- 1 jaar oud. Deze ratten werden achter geplaatst, omdat ze nieuwe kregen (want ja, jongere ratjes verkopen helaas nou eenmaal beter dan oude...). Als ze niet meegenomen zouden worden, zouden ze slangenvoer worden. Het hele weekend zijn we bezig geweest om iets te zoeken voor de laatst overgebleven van de 4 (Fatso dus).
Vanmorgen vroeg Maarten of ik die rat nog op wou halen (kostte inmiddels in plaats van 8 euro maar 3 euro). Maar we hadden nog steeds geen kooi, maar wel een hamster... én een kooi. En er stond buiten nog een oud, lek aquarium... Terwijl ik aan opruimen was om het tijdelijke hamsterhuis kwijt te kunnen, met m'n telefoon aan m'n oor geplakt wanhopig de dierenwinkel proberen te bereiken. Al die tijd nam er niemand op. Dus Maarten op de scooter gezet, en ik dat aquarium schoongepoetst, ingericht voor de hamster, Buddha in de bak gezet. Daarna de kooi schoonmaken. Maar eerst, een telefoontje. Maarten: 'De dierenwinkel gaat pas om 1 uur open'. Dat was al een zorg minder, de rat was dus nog niet weg. Het was gelukkig al vijf minuten voor 1, dus hij ging wel even wachten. En toen ik net klaar was, kwam mijn liefste aanlopen met een doos waaruit ik een beetje gesnuif en gescharrel hoorde. Doosje open gemaakt, en ja hoor, daar lag... Een dikke, grote grijze rat. Ik werd begroet door wat gesnuffel en iets wat ik niet verwachtte: Een likje. en nog een, en nog een. Mijn hele hand moest eraan geloven. Zijn kooi is op dit moment twee keer zo groot als dat waar hij in zat in de dierenwinkel, en deze week krijgen we een kooi die zelfs zesmaal zo groot is. Een waar klimparadijs voor onze halfbejaarde grijze kerel.
Jongens, ik moet wel gek zijn. op dit moment hebben we namelijk ook nog twee molly dames en twee guppen dames die hoogzwanger zijn en elk moment kunnen gaan poepen... De molly's verwacht ik er niet veel van, omdat ze zelf ook nog maar n maand of 3 zijn, maar de guppen hebben we al eerder worpen van zo'n 40 stuks van gehad... Het begint hier zowaar echt op een animal shelter te lijken... 3 aquaria, 6 axolotls, 2 goudvissen, 2 sluierstaarten, 2 guppen, 3 molly's, stuk of vijf algeneters (waaronder een ancistrus), 4 roodkop zalmpjes en 1 neontetra.
Tot slot nog een foto van mijn andere furry friend, Buddha, de hamster: