• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Formule 1 met nieuwe gezichten en nieuwe reglementen

Wie denk je dat er dit seizoen hoge ogen gaat gooien in de F1


  • Totaal aantal stemmers
    30
Alonso? Dat is toch die gast die zo'n goeie kwalificatie in Monaco reed?
Oh nee, hij stuurde zijn auto total loss!! :icon_eek: :044:


We hebben alweer 2 races in Europa gehad.
Veel spannende dingen in Barcelona (Vettel die rustig aan moest remmen, Hamilton die vlak voor de finish een klapband kreeg, gevechten tussen Schumacher en Button) en Webber die won.
En Monaco is gewoon Monaco. Een inhaalrace van Alonso die ons mooie beelden liet zien door de veel langzamere broeders na de tunnel in te halen.
Dezelfde tunnel waar eerder Nico Hulkenberg zijn bolide parkeerde in de 1e ronde.
Webber die wederom de volle 25 punten incasseerde en teammaatje Vettel die op de 2e plek eindigde.

Komend weekend staat Turkije op het programma. Wellicht voor de laatste keer, want Bernie Ecclestone wil meer geld zien. Geld wat de Turken waarschijnlijk niet kunnen opbrengen. Zeker niet met de lage toeschouwersaantallen.

Vettel klaagde in Monaco over onbalans en krijgt in Turkije een nieuw chassis. Er was inderdaad een defect geconstateerd.

Zal Webber weer op het podium eindigen zoals vorig jaar (2e plek)? Massa heeft goede herinneringen aan Turkije. Hij won in 2006-2007-2008 de Grand Prix van Turkije.
En wat gaat de technisch sturende Button doen? Hij won vorig jaar en de McLarens komen er steeds beter in dit seizoen.
 
he Giorgio,

normaal gesproken ben ik het (vrij) snel met je eens.
Maar wat Alonso in Monaco heeft laten zien is toch wel het mooiste wat ik in vele jaren heb gezien wat dat straten circuit betreft. Het is nog nooit voorgekomen dat iemand van plaats 24 naar plaats 6(!) heeft gestuurd. En dat getuigd van 2 essentiële dingen: 1. een bijster goeie tactiek en 2. uitermate goeie stuurman kunsten.
 
Klopt helemaal. Op een stratencircuit is dat ook een wereld prestatie.
Maar .... dan moet je er eigenlijk ook bij vermelden dat er maar 15 van de 24 de finish haalden. En dat de SC situatie's het veld bij elkaar hielden. Niemand kon echt uitlopen.

En de (afstelling van de) Ferrari was ook fenomenaal. Als je met zo'n snelheid uit de tunnel komt en dan je tegenstanders keer op keer eruit weet te remmen, dan is je auto ook helemaal top.
 
Webber ook in Turkije op pole! :023: Die gast is goed bezig hoor.
Jammer voor Vettel dat hij weer problemen met zijn remmen heeft.

De McLarens hebben duidelijk een stap voorwaarts gezet gezien de 2e plek van Hamilton.

Zo snel als Alonso in Monaco reed, zo traag was hij tijdens de kwalificatie van Turkije. Verder dan Q2 kwam hij niet.

Een andere verrassing, maar dan in positieve zin is Kobayashi. Werd hij eerder nog verguisd, in Turkije wist hij zich op te werken naar Q3:023:
Verder dan de 10e plek :eusa_wall: kwam hij weliswaar niet, maar deze prestatie zette hij niet eerder neer.

Ik ben benieuwd wat het dit jaar wordt op Istanbul Park.

Kwalificatie
Pos. Rijder Team Tijd
1 M. Webber Red Bull 1:26.295
2 L. Hamilton McLaren 1:26.433
3 S. Vettel Red Bull 1:26.760
4 J. Button McLaren 1:26.781
5 M.Schumacher Mercedes 1:26.857
6 N. Rosberg Mercedes 1:26.952
7 R. Kubica Renault 1:27.039
8 F. Massa Ferrari 1:27.082
9 V. Petrov Renault 1:27.430
10 K. Kobayashi Sauber 1:28.122

11 A. Sutil Force India F1 1:27.525
12 F. Alonso Ferrari 1:27.612
13 P. de la Rosa Sauber 1:27.879
14 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:28.273
15 R. Barrichello Williams 1:28.392
16 J. Alguersuari Scuderia Toro Rosso 1:28.540
17 N. Hülkenberg Williams 1:28.841

18 V. Liuzzi Force India F1 1:28.958
19 J. Trulli Lotus F1 1:30.237
20 H. Kovalainen Lotus F1 1:30.519
21 T. Glock Virgin Racing 1:30.744
22 B. Senna HRT F1 Team 1:31.266
23 L. Di Grassi Virgin Racing 1:31.989
24 K. Chandhok HRT F1 Team 1:32.060
 
tijd om dit topic een schop onder zijn kont te geven

''Der Schummie'' is flink op zijn bekkie gegaan dit seizoen.
en de strijd is zoals vanouds! SUPER SPANNEND!

maar liefst 5 coureurs doen nog meer voor de titel, met op dit moment in volgorde van 1 naar 5:
Webber
Hamellton
Alonso :)D)
Butten
Vettel

Ja mensen, we lezen het weer goed
Red Bull
Mercedes
Ferrarie
Mercedes
Red Bull

Over mooie lijstjes gesproken :)

Maar goed
omdat ik nu eenmaal van de rode brigade ben, heb ik gewoon een bijzonder gevoel er nu bij.
in het begin is het allemaal verkeerd gegaan voor ze. Maar de laatste paar races zijn ze niet meer te stoppen
Behalve Massa dan, die stond weer midden op de weg met een versnellingsbak probleem :(

Maarja!
Pole voor Alonso, Vettel en Hamilton in zijn spiegels, het kan niet mooier.

EN dan gaan we natuurlijk naar 1 van de mooiere races die buiten Europa worden gereden. Singapore! In het (semi) donker, (waarschijnlijk) veel regen, en een baan om van te smullen... met al een behoorlijke geschiedenis, ondanks dat de baan pas 3 jaar in gebruik is, is hij al beroemd en berucht door ''Crash Gate''. Wie dat niet meer kent, google it!

Ik heb er zin in, en ik hoop, jullie ook!
 
Leuk gedaan van Alonso.

De stand tot dusverre:

Formule 1-stand 2010

Stand (rijders)

1. M. Webber 202
2. F. Alonso 191
3. L. Hamilton 182
4. S. Vettel 181
5. J. Button 177
6. F. Massa 128
7. N. Rosberg 122
8. R. Kubica 114
9. A. Sutil 47
10. M. Schumacher 46
11. R. Barrichello 39
12. K. Kobayashi 21
13. V. Petrov 19
14. N. Hulkenberg 17
15. V. Liuzzi 13
16. S. Buemi 7
17. P. de la Rosa 6
18. J. Alguersuari 3
19. H. Kovalainen, L. Di Grassi , K. Chandhok ,J. Trulli , N. Heidfeld , T. Glock , B. Senna , S. Yamamoto , C. Klien allen puntloos

Er zijn nog maar 4 races te gaan:
10-10 Japan
24-10 Zuid Korea
07-11 Brazilie
14-11 Abu Dhabi

De top 5 zit vrij dicht op elkaar, dus er kan nog van alles gebeuren. Immers, de winnaar krijgt 25 punten. Finishen is dus het motto, want anders krijg je helemaal geen punten. En daar weet Lewis Hamilton alles van. De afgelopen 2 races wist hij door zijn gretigheid om te winnen, de eindstreep niet te halen en verloor daardoor de koppositie in het klassement.

Alonso daarentegen deed goede zaken de laatste 2 races en won ze beiden.
Massa rijdt nu in dienst van Alonso en heeft de strijd om de titel voor zichzelf dus al opgegeven.

Bij Red Bull zijn eigenlijk beide coureurs nog kandidaat voor de titel. Desondanks worden de geruchten steeds sterker dat Vettel te horen heeft gekregen dat hij zijn teamgenoot aan het kampioenschap moet helpen.

Historie
Afgelopen jaar won Redbull zowel Japan, Brazilie als Abu Dhabi.

Vettel won op Suzuka in 2009. De jaren daarvoor was de F1 van Japan op het circuit van Fuji. Alonso (2008 en 2006) en Hamilton (2007) pakten toen de zege.

Saillant detail
Het nieuwe circuit van Zuid Korea moet op 11 oktober nog worden goedgekeurd. Volgende week moet het zelfs nog worden geasfalteerd.:017:

Ik denk dat we in Japan nog wel wat vuurwerk kunnen verwachten.
 
Als Ferrari fan zijnde kan ik wel janken.

Als F1 liefhebber is dit misschien het mooiste jaar in tijden.

Zo veel wisselingen, zo veel kansen, en zo veel problemen... een schitterende mix van spanning en meeleving.

Schitterd(Y)
 
De Ferrari's schoten dit jaar gewoon tekort.
Net als de McLarens trouwens.

De Red Bull's hadden alles goed voor elkaar. Al kreeg ik af en toe het idee dat ze onderling teveel met elkaar bezig waren, dan met het kampioenschap.

Op die momenten zag je de klasse van Alonso, Hamilton, Rosberg, Button en Kubica.
Voor mij waren Hulkenberg en Kobayashi de prettige verrassingen buiten de grote teams.

Het zal mij benieuwen wie we volgend seizoen zullen terug zien en welke nieuwe talenten een kans zullen krijgen.
De geruchten zijn dat Jelmer Buurman en Ho Pin Tung een aardige kans maken op een zitje.

Zal Schumacher doorgaan?
 
De Ferrari's schoten dit jaar gewoon tekort.

Klopt, en dat zal steeds erger worden sinds dat "De grote drie" daar weg zijn.
Ze teren nu nog op de opgedane ervaring met "De grote drie" maar zullen dat
nu als eigenwijze Italianen meer en meer teniet doen.

Net als de McLarens trouwens.

Klopt, alleen verwacht ik dat die de weg terug nog wel weer vinden ;)

De Red Bull's hadden alles goed voor elkaar. Al kreeg ik af en toe het idee dat ze onderling teveel met elkaar bezig waren, dan met het kampioenschap.

Als ze dat niet gedaan hadden omdat RB gekozen had voor een 1e en 2e rijder
had Vettel ook de titel gepakt. Nu was het 19 races lang smullen ;)

Op die momenten zag je de klasse van Alonso, Hamilton, Rosberg, Button en Kubica.

Alonso kan alleen winnen met vieze truukjes (team order, crash gate, ...)
Nadat hij bij Minardi vandaan ging is het allemaal bergafwaarts gegaan qua karakter.

Hamilton vind ik een prettiger persoon, maar ook hij heeft onder druk steken laten
vallen die niet thuis horen bij een ex-kampioen.

Rosberg doet gewoon waar hij voor betaald wordt en dat is onnoemelijk hard rijden.
Een miskend talent in mijn ogen en krijgt nog steeds de waardering niet die hij verdient.

Button is naast Hamilton zwaar door het ijs gezakt dit jaar vind ik.
Hij heeft een paar tactisch slimme dingen laten zien, maar dat ging ook vaak fout.
In de Brawn heeft hij echt mazzel gehad ...

Kubica verdient inderdaad een betere auto .... Die van Massa ? Die is het na de klap
van vorig jaar helemaal kwijt in mijn beleving.

Voor mij waren Hulkenberg en Kobayashi de prettige verrassingen buiten de grote teams.

Da's een onomstotelijk feit !!

Het zal mij benieuwen wie we volgend seizoen zullen terug zien

Met het vertrek van Bridgstone en de komst van Pirelli wordt het mischien een kwestie
van ervaring verwacht ik.
BR heeft Newey dus daar verwacht ik weinig problemen. "Die Rooien" komen uit hetzelfde
land dus die moet je denk ik achter de schermen goed in de gaten houden.
Mercedes heeft Schumi die volgend jaar moet bewijzen dat "het nog heeft".
En McLarren gaat mogelijk De La Rosa nog erg missen ?

en welke nieuwe talenten een kans zullen krijgen.
De geruchten zijn dat Jelmer Buurman en Ho Pin Tung een aardige kans maken op een zitje.

Je vergeet Van der Garde ... Die heeft nog wat tegoed van Force India.
De rechter heeft dat uitgedrukt in geld, maar wie weet wordt dat dan toch met een
gesloten beurs opgelost ?

Zal Schumacher doorgaan?

In 2011 nog wel, of de nieuwe auto moet bij de eerste test al door de mand vallen.

@ Demo: Ik geniet vooral van Ferrari als ze flaters slaan dus wij worden het vast niet eens ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Formule 1 seizoen 2021 Gezondheid en Sport 9
MrGiorgio Formule 1 seizoen 2019 Gezondheid en Sport 12
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan