• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Formule 1 seizoen 2021

Wie gaat naast Mercedes en Redbull op het podium belanden?

  • Charles Leclerc want Ferrari kan weer het volle vermogen aanspreken

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sebastian Vettel want Aston Martin wil binnen 5 jaar kampioen worden

    Stemmen: 2 50,0%
  • Lando Norris want die vertoont al jaren een stijgende lijn

    Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, namelijk ....

    Stemmen: 2 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    4

MrGiorgio

De Planner
Het F1 seizoen 2021 gaat 28 maart van start in Bahrein.
Geen Australie als seizoens opener, die komt later in het seizoen.

Veel nieuwe gezichten (Schumacher, Mazepin, Tsunoda) maar ook een ex-wereldkampioen (Alonso) die terugkeert.
Dat is niet de enige oude naam die weer op de grid staat, maar we gaan weer racen met een Schumacher in het deelnemersveld.

Verstappen mag een nieuwe teamgenoot gaan verslijten en Leclerc is nu eerste rijder bij Ferrari na de verhuizing van Vettel.

Mazepin zorgt voor de Russische kleuren op de Amerikaanse Haas. Aston Martin besloot toch een roze streepje toe te voegen aan het British racing green.

Kortom een nieuw seizoen met nieuwe rondes en nieuwe kansen!!
 
Zelf kijk ik erg uit naar wat Vettel bij Aston Martin gaat doen, wat Stroll gaat doen boeit mij geen reet zolang die niet in de weg rijdt vind ik het prima.

Een Schumacher in het veld is leuk maar blijft in een Haas, Ferrari zegt dat de motorproblemen zijn ingehaald dus wie weet kunnen ze in de top 10 meerijden. Mazepin gaat wel voor spektakel zorgen, die jongen was in F2 zo gevaarlijk bezig.

Tsunoda gaat denk ik ook knallen.

Wat ik wel ga voorspellen is;
- Alonso gaat binnen 5 races voor onrust zorgen bij Alpine, want Alonso is een goede coureur maar nooit een teamplayer. Bij elk team waar die gereden heeft zorgt die altijd voor gezeik.
- Verstappen en Perez gaan ook nog een verzetje krijgen want Perez is wellicht de snelste teamgenoot die hij ooit heeft gehad. (misschien is Sainz in verhouding sneller toen bij Torro Rosso)
- Mazepin gaat voor hele gevaarlijke situaties zorgen en krijgt binnen no-time punten op zijn super licentie.
 
Zelf verwacht ik ook wel wat van het 2e Mercedes team nu Vettel daar zit. Ik acht het ook niet uitgesloten dat Stroll per ongeluk wat puntjes zal meepakken en wellicht af en toe aan het podium zal ruiken.

Met je voorspellingen ben ik het volledig eens.

Toch blijven ook de geruchten omtrent de geheime deal van Ferrari me in het hoofd zitten. Als dat waar zou zijn, kunnen we nog wel wat verwachten dit jaar van Ferrari, Alfa en Haas. Tel daar bovenop nog dat Ferrari een totaal nieuwe motor heeft ontworpen met 30pk extra (?) en de top 10 zal flink geshuffeld kunnen worden. Zouden we dan in 2021 The Iceman nog eens een keer op het podium zien belanden?
 
Maar bij de Ferrari was het niet alleen de motor maar het hele pakket van de Ferrari was waardeloos. Was totaal geen balans.

McLaren rijdt dit seizoen ook met Mercedes motoren dus ben heel benieuwd of hun ook grote stappen gaan zetten.
 
Klopt, maar als ze vertrouwden op hun hoge vermogen en dus minder op hun aerodynamica, dan hielden ze niks over als ze hun vermogen moesten terugschroeven. Nu met de nieuwe motor kunnen ze wellicht weer meer vertrouwen op hun vermogen.

De jongens die bij McLaren rijden zijn ook geen koekebakkers, dus icm de Mercedes aandrijving kan dat voor een leuke verrassing zorgen.
Edit: ik was even vergeten dat ze bij McLaren van aandrijflijn zijn gewisseld. Dus dan zal dit wel een overgangsjaar worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu naar de 2e vrije training te kijken op Bahrein. En dit is echt een mooi schoolvoorbeeld dat F1 meer is dan alleen topsnelheid.
Latifi heeft in alle sectoren qua topsnelheid een top 3 notering
Speed.JPG

Maar als je naar de rondetijden kijkt, kan hij daar niet genoeg van profiteren.

Leaderboard.JPG

Kortom, topsnelheid zegt niet alles. In de (langzame) bochten verliest hij dus tijd en dus is de aerodynamica minder dan de rest van het veld. En zullen ze bij Williams waarschijnlijk net als vorig seizoen ergens achteraan bungelen.

Doen we dit seizoen onderling weer mee met het (gratis) GP spel? Volgens mij kan dit best wel een spannend seizoen worden met naast Red Bull en Mercedes de terugkeer van Alonso, Vettel in een een auto met Mercedes motor, Ricciardo die best snel is in de McLaren (ook met Mercedes motor) en de nieuweling Tsunoda. If so, maak ik wel weer een groep aan.
 
Deze 3 dagen zeggen niet super veel, je kan wel een beetje de progressie zien van de teams.
Maar de tijden zeggen al helemaal niets, je weet niet hoeveel fuel erin zit. Latifi kan wel super licht zijn.
 
Ik verwacht veel van lachebek Riciardo. McLaren heeft een goed chassis en nu met een Mercedes motor. Red Bull mag wat vaker in de spiegel kijken is mijn verwachting. Mercedes team blijft een apart verhaal die aan de horizon verdwijnt tot aan de finish.
 
Deze 3 dagen zeggen niet super veel, je kan wel een beetje de progressie zien van de teams.
Maar de tijden zeggen al helemaal niets, je weet niet hoeveel fuel erin zit. Latifi kan wel super licht zijn.
Dat klopt, maar als je qua topsnelheid in elke sector in de top 3 staat, maar qua rondetijden daar ver buiten staat, zegt mij dat je dan elders tijd verliest. En volgens mij kan dit alleen in de bochten zijn.
Maar de tijden op zich zeggen weinig, want je weet niet waar de focus op ligt. Ik heb begrepen dat iedereen nu data aan het verzamelen is.
 
Dat klopt, maar als je qua topsnelheid in elke sector in de top 3 staat, maar qua rondetijden daar ver buiten staat, zegt mij dat je dan elders tijd verliest. En volgens mij kan dit alleen in de bochten zijn.
Maar de tijden op zich zeggen weinig, want je weet niet waar de focus op ligt. Ik heb begrepen dat iedereen nu data aan het verzamelen is.
Voordeel is nu ook dat dit nu ook de eerste race van het seizoen is, dus ze zijn ook al bezig met setups.
Latifi heeft die tijd en snelheid ook gezet op de zachtste band.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan