• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Formule 1 met nieuwe gezichten en nieuwe reglementen

Wie denk je dat er dit seizoen hoge ogen gaat gooien in de F1


  • Totaal aantal stemmers
    30

MrGiorgio

De Planner
Het seizoen begint dit weekend weer.

Een aantal nieuwe gezichten en een aantal vertrouwde gezichten.

Van de nieuwe gezichten wordt het meeste verwacht van Bruno Senna en Nico Hulkenberg. De eerste is de neef van Ayrton Senna. Die heeft een zware erfenis op zn schouders hangen. Zijn oom bestempelde hem destijds als een snellere coureur dan hijzelf.
Hulkenberg is een heel grote belofte. De vraag is wanneer dat eruit komt, want Hispania Racing F1 team is een nieuwkomer in de Formule 1.

Bij de vertrouwde gezichten uiteraard Michael Schumacher zoals iedereen inmiddels wel weet. Maar ook dit seizoen de terugkeer van Lotus in de eredivisie van de autosport. Net als de zilveren pijlen van Mercedes (met Schumacher) zijn ze ook weer terug met een eigen team na jaren afwezigheid.

Michael Branson had vorig seizoen zo de smaak te pakken gekregen, dat hij dit jaar met Virgin Racing aan de start zal verschijnen.

Het team US F1 kon de boel niet op tijd rond krijgen en zal er niet bij zijn bij de start van het seizoen in Bahrein. De vraag is ook of dat dit seizoen nog zal gaan gebeuren.

Nick Heidfeld is dit jaar testcoureur bij het Mercedes team en de Nederlands/Chinese coureur Ho-Pin Tung staat te boek als testcoureur bij het F1 team van Renault.

Verder is het opvallend dat er 3 teams met Mercedes motoren rijden, 3 met Ferrari motoren en maar liefst 4 met de Cosworth krachtbron.

Belangrijkste wijzigingen reglement
Dit jaar zijn er geen benzinestops meer.
De hoeveelheid brandstof en de banden van Q3 zijn dezelfde als tijdens de race.
Andere puntenverdeling:winnaar: 25 punten, tweede: 18, derde: 15, vierde: 12, vijfde: 10, zesde: 8, zevende: 6, achtste: 4, negende: 2, tiende: 1 punt.
KERS is afgeschaft.


Het wordt een spannende strijd denk ik.
Wie denk jij dat er bovenuit zal springen?
 
t zal ff wennen zijn met de puntentelling en ik denk dat Schumacher toch wel hoge ogen gaat gooien ookal ben ik echt geen fan van hem ... Lewis Hamilton kan er ook wat van ;)

ik hoop dat hij de ferrari's wel weer eens een lesje leert wat betreft chauffeur vs auto :) zodat ze niet zo naast hun schoenen gaan lopen voordat t seizoen begonnen is

ben benieuwd vanmidag :) zeker voor de buis hangen hier :)
 
Ik ben een grote F1 fan dus ik ben zeer benieuwd wat de nieuwe regels gaan brengen...
Met het wegvallen van Raikkonen is Vettel mijn nieuwe favoriet... Die dus meteen de eerste poll van het seizoen rijd:)

Met de nieuwe pnten verdeling wet ik het nog niet zo... Ik zou liever zien dat er voor de poll en voor de snelste ronde ook een punt wordt gegeven, zodat de stijd om de poll heftiger wordt..

Met de nieuwe regels en veel nieuwe teams zal het wel een mooi seizoen worden...
 
Vind eigenlijk dat je ook Alonso erbij moet zetten, zeker nu hij de eerste race heeft gewonnen. Het is een prachtcoureur, en hij heeft zeker kans op zijn 3e titel!

En, ik ga naar Hockenheim :)
 
Cool, een F1 topic :D

Ik vind het nog iets te vroeg om voorspellingen te doen, maar denk dat zowel Massa, Alonso, Vettel en Hamilton een goede kans hebben op de titel dit jaar. Schumacher 6de in z'n eerste race na 3 jaar is absoluut niet slecht, en bovendien bleef hij die zogenaamde kampioen van vorig jaar mooi voor. Denk dat ie naar een race of drie wel wat meer in z'n ritme zal raken. Rosberg deed het ook goed trouwens. Verder hou ik Force India ook in de gaten, die jongens hebben grote vooruitgang geboekt tov begin vorig jaar. Heb toch een beetje een zwak voor dit voormalig Spyker team.

Met het constant vernieuwen van de regels ben ik minder blij. 't suffe idee dat ze nu weer hebben om 2 stops verplicht te maken vind ik zo'n onzin, had dan dat tank verbod gewoon niet ingesteld. Maar de nieuwe teams zijn wat mij betreft welkom, al kan het ook te vol worden natuurlijk.
 
Ferrari heeft goed werk verricht in de winter. Hun auto is betrouwbaar en snel.
Maar gaande weg het seizoen zal Schumacher, net als Hamilton denk ik meer gaan komen. Mercedes heeft tot nu toe vaak gaandeweg het seizoen de aansluiting goed weten op te pakken.

Maar vergeet het talent Vettel niet. ook nu had hij een goede race. Het is dat hij materiaalpech had.

En inderdaad Force India weet bij vlagen leuke prestaties neer te zetten. En vergeet niet,ook zij rijden met de degelijke Mercedes motor.

Wat wel jammer is, is dat de auto's door het ontbreken van een benzine pitstop, steeds sneller gaan rijden. Daardoor blijven de spannende inhaal manoeuvres wat uit. Als iemand nu wordt ingehaald is het vaak zielig, omdat die doodgewoon niet anders kan.
 
Vettel vergeet ik zeker niet, vandaar dat hij ook in m'n rijtje van kanshebbers staat :)

Maar inderdaad, Ferrari heeft de boel gelijk al goed voor elkaar. Was dit niet het geval geweest dan was Vettel absoluut de grootste kanshebber in mijn ogen. Naast Hamilton is hij denk ik de talentrijkste van de jongere rijders. Dat uitlaat probleem lost Red Bull vast wel op voor de volgende race, maar ook de andere teams zullen vast niet stilstaan. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen dan liggen.

Dat flexibele downforce systeem van McLaren deed trouwens niet zo veel zo te zien, ik had wat meer snelheidsverschil op de rechte stukken verwacht.
 
Deze zondag de GP van Australie op Albert Park. Lewis Hamilton is in ieder geval optimistisch.

"Soms past je auto beter bij het ene circuit dan het andere", aldus Hamilton op een sponsorevenement van Vodafone. "Op dit circuit zou onze auto het goed moeten doen. We voelen ons sterker hier en hopelijk kunnen Jenson en ik meer punten pakken. We hebben dit weekend een kans op de overwinning en hopelijk kunnen we die ook pakken."

"Er wordt altijd leuk geracet in Melbourne. Het zou wat leuker moeten zijn dan in Bahrein."

Ik ben erg benieuwd.
 
Of een nachtje doorhalen natuurlijk, al heb ik hierdoor ook wel eens het einde van de race gemist :)

Maar toen was de start om een uur of half vijf, nu beginnen ze pas rond achten dacht ik (voorprogramma start om 7 uur).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Formule 1 seizoen 2021 Gezondheid en Sport 9
MrGiorgio Formule 1 seizoen 2019 Gezondheid en Sport 12
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan