• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken

Tuccie306

New member
Beste forumleden,

Enige tijd geleden heb ik een computer gebouwd met de volgende specs:

Intel Core i5-9600K Boxed

MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC

MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G

WD Blue WD30EZRZ, 3TB

Corsair Carbide SPEC-OMEGA RGB Wit

Corsair Hydro H100i RGB Platinum

Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16

Corsair RM650x Zwart

Crucial P1 500GB

Scherm: MSI Mag27cq (2k)

6 Fans

Ik ben echt totaal niet thuis in het overclocken. Voor zover ik op internet heb gelezen heeft deze setup veel overclock potentie.

Ik wil dus ook wat extra uit deze setup halen, het hoeft voor mij niet op het randje te wezen. Ik vind de levensduur namelijk ook wel erg belangerijk.

Speel voornamelijk de nieuwste games.

Nu lees ik op veel forums dat als er xmp profile voor de RAM of iets dergelijks wordt aangezet er gelijk black screen optreed en dit ook gebeurd met cpu en gpu.

Ik ben hierom best wel terughoudend en kan het mijn eigen niet veroorloven om iets kapot te maken.

Ik had ook wel iets gelezen over msi afterburner, welke automatisch de gpu overclockt, maar heb hier ook zo mijn vraagtekens bij.

Het gaat mij puur om performance en niet hobby matig.

Hoe kan ik op een veilige manier mijn CPU, GPU en RAM overclocken?

Ik hoor graag van jullie
 
Laatst bewerkt:
Hey Tuccie, welkom op het forum.
Hardware stuk maken doe je niet zo snel en zeker niet als je niet met flink hoger als standaard voltages gaat werken.
Ik zou vooral aanraden verscheidene guides te lezen over het overclocken van jou cpu en moederbord specifiek en verder gewoon rustig aan stapje voor stapje en een goeie stresstest uitvoeren.
Mocht er een instelling zo verkeerd zijn dat de pc zelfs niet meer wilt opstarten is het meestal best wel makkelijk de bios te resetten naar standaard waarden (verschillend per moederbord) zodat je weer gewoon bij de basis terug bent
 
Terug
Bovenaan