• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Formule 1 met nieuwe gezichten en nieuwe reglementen

Wie denk je dat er dit seizoen hoge ogen gaat gooien in de F1


  • Totaal aantal stemmers
    30
Huhuh en zaterdagochtend tussen 07:00-08:00 uur de kwalificatie's.

Al moet ik zeggen dat ik de nieuwe regels minder leuk vind bij zowel de race als de kwalificatie's. Ik zeg: laat die gasten gewoon weer tanken en strategien bedenken!!:075:
 
Ik snap ook nog steeds niet waarom ze die regel bedacht hebben hoor, maar ja, ze rommelen daar sowieso graag mee geloof ik. Vorig jaar wilde Bernie perse KERS, dus kwamen er KERS. Maar dat bleek zoals verwacht een flop, en nu heeft niemand het er meer over. Ik ben al lang blij dat ze 'm in ieder geval uit het hoofd hebben kunnen praten om niet het puntensysteem om te zetten in het medaille systeem dat meneer Eckelstone prefereerde.

Dat ze allemaal licht kunnen kwalificeren vind ik op zich wel leuk, maar verder ben ik 't wel met je eens. Ik denk alleen dat het gezichtsverlies te groot zou zijn zouden ze iedereen toch weer laten tanken nu. De auto's van dit seizoen zijn immers speciaal ontworpen rondom de veel grotere brandstof tanks. Dus komen ze nu met het simpele idee om dan maar 2 bandenwissels te verplichten zo dat er toch wat meer actie is en niet iedereen z'n best doet om banden (en hiermee een pitt-stop uit) te sparen, mongolen..
 
Het is ook gewoon jammer dat de auto's nu elke ronde lichter en vaak daardoor sneller worden. Dus een stukje strategie op dat gebied zijn we gewoon kwijt.

Eerst was het altijd een verrassing wanneer de pitstop zou zijn, of er een pitstop zou zijn en hoe ze uit de pitstop komen.

Ik heb ook geen idee wat er gaat gebeuren als ze een paar rondjes achter Bernd Maylander moeten rijden. Hebben ze dan te weinig benzine?
 
Ja, maar het motiveert de ontwerpers wel om zuinigere motoren te maken zodat ze minder brandstof mee hoeven te nemen en dus met lichtere auto's kunnen rijden (Renault heeft op dit moment de zuinigste motoren in F1, dat was ook de reden dat Red Bull voor Renault ging dit jaar). Op zich wel een mooi ideaal vind ik.

Tegenwoordig word de race gestopt na maximaal 2 uren toch? Volgens mij hebben we dat vorig jaar ook een keer meegemaakt toen ze een aantal keren de pace-car in hebben moeten zetten. Ik weet de exacte regels zo niet meer, maar ik dacht dat de race vroegtijdig beëindigd mag worden mits er 2 derde van de race afstand is gereden(of minimaal 100km oid). De stand op het moment van beëindiging word dan logischerwijs de eindstand.
 
Dat van die lichtere auto's gaat niet op he.
Het minimum gewicht van 620 kg moeten ze zich aan houden.

Klopt, maar houd de organisatie er wel rekening mee dat er een aantal auto's misschien de finish niet kan halen omdat de tank dan leeg is?
En is dat dan niet valse concurrentie t.o.v. andere auto's die dan nog wel benzine hebben?
 
Dat minimum gewicht blijft natuurlijk gewoon gelden, ik doel op het gewicht van de brandstof die ze mee nemen. 10 liter minder scheelt gewoon 10 kilo, en dat betekend al gauw 1 tiende van een seconde per ronde sneller in F1.

In hoeverre de organisatie daarmee rekening heeft gehouden bij het opstellen van de regels weet ik niet, maar op zich is het aan de teams zelf om er voor te zorgen dat ze voldoende brandstof bij zich hebben om de finish te halen. Er moet zelfs iets van 3 liter in de tank overblijven zodat de FIA het na de race kan testen op samenstelling trouwens, dus straffeloos leeg-rijden is er sowieso niet bij.
 
Goed hoor van Vettel.
Beetje jammer dat Alonso ook weer vooraan rijdt.

Ik ben benieuwd wat het excuus voor Lewis Hamilton is.:075:

Anyway de wekker staat alweer klaar voor morgenvroeg.
 
Gaap, vergeet zomertijd niet ;)

Hamilton weet zelf ook niet precies waarom 'ie zo traag was zo te lezen, vaag. Ik zeg Button kon de druk niet meer aan en heeft de boel gesaboteerd :p

Maar goed, Vettel iig verdient op pole na de pech van vorige week, en eindelijk weer eens één van de vele Schumacher records gebroken. Adrian Newey bouwt toch wel verdomd snelle auto's hoor.
 
Man o man wat een heerlijke grand prix was dat weer.

Jensen Button reed souverein vooraan, dus dat was wel saai.
Maar daarachter ..... wat een strijd!

Ook leuk voor Kubica dat die weer een podium reed.

Maar wat een mooie inhaalmanouvres van Hamilton zeg. Respect.
 
Inderdaad een hele mooie race, ondanks dat Button won :p
Wat een pech voor Vettel trouwens, jammer hoor. Z'n team maatje was wel erg dom bezig vond ik, die zou toch beter moeten weten onderhand. Ook alle respect voor Massa, Alonso had gewoon moeite hem bij te houden af en toe. Ik had nooit zo'n hoge pet op van de Braziliaan, maar hij is echt ontzettend gegroeid als rijder de afgelopen jaren.

Ik ben 'm ook maar even aan het downloaden, dit is er wel eentje om te bewaren.

Dat het vooral maar weer mag regenen volgende week :)
 
Yes! 't blijft flink regenen in Maleisië dit weekend, dus dat word weer veel spektakel. Nu maar hopen dat 't niet zo hard regent dat de boel afgelast word, of dat we niks meer zien :)
 
Wederom een hele mooie race, en 't regende niets eens!

Klasse prestatie van Hamilton (van 22 naar 6!), en leuk om die Force India op 5 te zien. Kubica presteert ook erg goed met die Renault moet ik zeggen, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat in die auto zat nu al. Z'n teammaatje had ook een paar hele strakke acties trouwens, knap hoor voor een rookie. Alguersuari verbaasd me ook in positieve zin de laatste 2 races.

Er is toch een stuk meer actie op de baan de laatste 2 races, zouden de nieuwe regels dan toch het gewenste effect hebben?

Nog een kijk-tip; vanmiddag om 15:15 uur op rtl 7 live het HTC Dutch GT4.
 
Laatste gerucht, tis een gerucht he, dus pin me er niet op vast.
Als Schumi na een race op 2 a 3 nog steeds zo rijd, stopt ie ermee ivm zijn " nek"
Ik zeg het nogmaals, tis een gerucht en geen feit.
 
Het zou me niet echt verbazen, de politieke correctheid druipt er al van het begin vanaf. Maar ik hoop niet dat je gelijk gaat krijgen en die oude rot het nog wat langer blijft proberen, hij heeft tenslotte voor 3 jaar getekend. Op dit moment lijkt 'ie wel een beetje in denial en blijft 'ie maar roepen dat het best goed gaat, maar met maar tien punten overal loopt 'ie toch wel behoorlijk achter op Rosberg nu. Maar goed, er volgen nog vele races dit seizoen. We zullen zien.
 
Klopt, maar we hebben weer erg veel strijd gezien.
Veel inhaal manoeuvres, veel pogingen van Schumacher om zich breed te maken, veel pitstops etc.
Kortom het was een spannende race.:s-ctf::s-bluecap::s-ctf:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
MrGiorgio Formule 1 seizoen 2021 Gezondheid en Sport 9
MrGiorgio Formule 1 seizoen 2019 Gezondheid en Sport 12
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan