Xtrafresh
It never hurts to help
Even wat geschiedenis: Natas zag deze compo voorbij komen. Even later werd ik geprod op MSN, en nog even later hadden we een afspraak staan om onze gezamelijke rigs te slopen en de beste componenten te combineren in een nachtelijke benchsessie. Afgelopen vrijdag was t zover!
Allereerst een shot van de door mij meegenomen meuk:
U ziet (vlnr):
Nu gaan de spullen van Natas in beeld komen. De loop die we gebouwd hebben was helemaal van hem (op het cpu blokje na dan):
Hier alvast een zoekplaatje, zoek de radiator 8)7
Gristustepaard wat is dat toch een lomp groot ding. ok, aan de slag!
fans monteren in push-pull:
Ja, inderdaad, met alufolie. Echte profs gebruiken natuurlijk ducttape, maar dat was niet voorhanden. Ik vind dat we met de kat en de getieripte slangen op het CPU block toch wel aardig de checklist hebben afgelopen. Helaas is wel het voetshot vergeten.
Waar waren we? Ohja, een loop bouwen! Hier izzie dan!
We hebben twee lekken gehad. De fittingen op de rad waren niet helemaal bestand tegen de belachelijke waterdruk die die pompen geven, en het water liep via de alufolie een fan binnen waar het prachtig verneveld werd. Die nevel was nog wel het engste om te voelen, het leek wel alsof de loop uit zn voegen barstte :?
Een video van tijdens het vullen:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=E3n5adtADys"]YouTube: bench loop[/ame]
Let vooral ook ff op dat spinnertje in het reservoir! Gedurende de hele sessie draaide het ding zó hard dat de as een zeer irritant piepgeluidje produceerde :9
Ook een leuk shot. De kabelbende aan de achterkant:
En dan nog een afbeelding die duidelijk moet maken hoe heftig veel lucht er verplaatst werd:
De hele opstelling aan het werk:
En voor de nieuwsgierigen:
Uiteraard zijn we nog wel wat verder gegaan, maar kijk eens naar die heerlijke temps!
De uiteindelijke scores worden op 7 juli gepost natuurlijk.
============
Dit stond al een dagje op tweakers in de thread van de compo, maar dit leek me ook wel een leuke post voor hier op het forum met waterkoelgekken
Ik heb ook goed nieuws voor Freddy: deze high-end setup was zelfs ZINNIG, ik kon echt hogere kloks halen dan ik ooit met deze chip heb kunnen bereiken. Betere reclame kan je je niet wensen toch?
Allereerst een shot van de door mij meegenomen meuk:
U ziet (vlnr):
- Mijn Flappie
- Een mapje met modulaire voedingskabels
- CM M1000 voeding
- Maximus III Gene mobootje
- i7 870 gelapped
- 2x 2GB Black Dragon geheugen (1333 CL7)
- Heatkiller rev3.0 LT block
- OCZ Vertex 30GB om van te booten
- 4x TFC shroud om betere verdeling van de airflow te krijgen (van Natas)
- 8x San Ace H1011 fans (109 CFM per stuk!)
- Kat die bezig is deze fans van de tafel te sleuren
Nu gaan de spullen van Natas in beeld komen. De loop die we gebouwd hebben was helemaal van hem (op het cpu blokje na dan):
Hier alvast een zoekplaatje, zoek de radiator 8)7
Gristustepaard wat is dat toch een lomp groot ding. ok, aan de slag!
fans monteren in push-pull:
Ja, inderdaad, met alufolie. Echte profs gebruiken natuurlijk ducttape, maar dat was niet voorhanden. Ik vind dat we met de kat en de getieripte slangen op het CPU block toch wel aardig de checklist hebben afgelopen. Helaas is wel het voetshot vergeten.
Waar waren we? Ohja, een loop bouwen! Hier izzie dan!
We hebben twee lekken gehad. De fittingen op de rad waren niet helemaal bestand tegen de belachelijke waterdruk die die pompen geven, en het water liep via de alufolie een fan binnen waar het prachtig verneveld werd. Die nevel was nog wel het engste om te voelen, het leek wel alsof de loop uit zn voegen barstte :?
Een video van tijdens het vullen:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=E3n5adtADys"]YouTube: bench loop[/ame]
Let vooral ook ff op dat spinnertje in het reservoir! Gedurende de hele sessie draaide het ding zó hard dat de as een zeer irritant piepgeluidje produceerde :9
Ook een leuk shot. De kabelbende aan de achterkant:
En dan nog een afbeelding die duidelijk moet maken hoe heftig veel lucht er verplaatst werd:
De hele opstelling aan het werk:
En voor de nieuwsgierigen:
Uiteraard zijn we nog wel wat verder gegaan, maar kijk eens naar die heerlijke temps!
De uiteindelijke scores worden op 7 juli gepost natuurlijk.
============
Dit stond al een dagje op tweakers in de thread van de compo, maar dit leek me ook wel een leuke post voor hier op het forum met waterkoelgekken
Ik heb ook goed nieuws voor Freddy: deze high-end setup was zelfs ZINNIG, ik kon echt hogere kloks halen dan ik ooit met deze chip heb kunnen bereiken. Betere reclame kan je je niet wensen toch?