• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

NB Waterkoelen. Ook meteen SB en Mosfets?

ShowteQ

Senior Member
Ik ga binnenkort een WC setje bestellen. Wat erin komt is nu even niet belangrijk. Ik heb een vraag.

Op de meeste moederborden zit een koelconstructie waarbij de NB, SB en Mosfets aan elkaar zitten dmv heatpipes. Als je dan de NB gaat koelen, moet je dan automatisch ook de SB en Mosfets waterkoelen?

Ik wil een X58 bord bestellen, maar ik wil de NB waterkoelen zonder dat ik de hele koelconstructie van SB en mosfect eraf moet halen.

EDIT: of zijn er ergens aparte (en goedkope) SB en Mosfet koelblokken te koop?
 
Laatst bewerkt:
De stockcooler is meestal 1 geheel, dus als je die eraf haalt, moet je de Mosfets en SB ook apart koelen.

Dat hoeft niet perse met water, je kan ook een luchtcooler van Thermalright of Enzotech aanschaffen.

Maar met water maak je jouw setje natuurlijk wel compleet en ziet er mooier uit :)

Afhankelijk van jouw moederbord, heb je tegenwoordig mooie waterblokken setjes.
 
Ik wil misschien een Asus Maximus Extreme gebruiken. Hierop zitten al waterkoeling aansluitingen op de NB, maar hier zit een hele rare maat fittingen op. Hoe zorg ik ervoor dat mijn 3/8" slangen hier netjes op zitten?
 
dacht dat je een X58 bord zocht?

de Gigabyte GA-EX58-Extreme heeft standaard WC er op net als de Foxconn Bloodrage daar zit een waterblok bij...

Op de asus REXII is het ook simpel op op de standaard heatpipe een waterblok te zetten die dan direct ook de rest van de onderdelen die gekoelt worden door de heatpipe koelt.
 
de Maximus Extreme ben ik vanaf gestapt. i7 is wel erg aantrekkelijk, en ik begin daar dan ook steeds meer naar te neigen. Welk blokje kan je op de NB van de REXII zetten zonder de standaard koeling te verwijderen?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Bij zwaar overklokken, moederbord ook waterkoelen? Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
Z waterkoelen rtx 3090 Waterkoeling 1
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
MRHelmond GTX1070 Waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 6
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
I Pc waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 3
B [Waterkoelen] I7 4770k, r9 280x en hd7970 Advies Waterkoeling Setup 2
N waterkoelen van heel systeem! Advies Waterkoeling Setup 8
P Swiftech H220 CPU en Videokaart Waterkoelen. Advies Waterkoeling Setup 8
D-foX ps3 waterkoelen Waterkoeling 1
J Gigabyte 5770 silent cell gaan waterkoelen om hem dunner te maken Waterkoeling 3
D Waterkoelen van oude Dell Dimension 9200 bak Advies Waterkoeling Setup 7
F GTX 590 waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 2
M WC set aanpassen: GTX 460 waterkoelen + extra rad Waterkoeling 1
Robin Sapphire 3850 AGP waterkoelen. Waterkoeling 5
B Q6600, NB en GTX460 waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 15
Xtrafresh Extreem waterkoelen en overklokken in de zomer! Gallery & Build Logs 1
tarbax waterkoelen van een gtx 480 en een am2+ Advies Waterkoeling Setup 8
R Waterkoelen GTX480 Advies Waterkoeling Setup 12
jerome2710 4870x2's waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 13
Sgt. Dutchy Sapphire 4850x2 waterkoelen? Waterkoeling 10
S ati 4890 waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 4
meneer peer ik wil mijn Q9450 waterkoelen, hoe? Advies Waterkoeling Setup 21
M Asus p6t deluxe waterkoelen Waterkoeling 4
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
T Mijzelf ook maar introduceren - Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
R Ook even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy Verzenden met DPD nu ook mogelijk :) HighFlow Computer Cooling Shop 11
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
E Zeer tevreden, ook als het even mis gaat HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Lindenberger Freddy's lollies duiken ook in het wielermilieu op! Algemene Discussies 5
C [waterkoeling] advies gtx 580 sli mischien later ook cpu i7 920 d0 stepping Advies Waterkoeling Setup 18
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
XenoMorpH Past Socket 1155 ook op 1156? Waterkoeling 4
U Daar ben ik dan ook officieel | marcel87 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
N Ook even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
R ook de weg naar highflow gevonden Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C stel me ook nog even voor, (Richard) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
NielsKorell Zal me dan ook maar eens voorstellen! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Robin026 Dan komt Robin ook maar in tha house. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 82
Luculenus Waterkoelingsetje voor nu maar ook voor AMD Bulldozer. Advies Waterkoeling Setup 9
neorej Jeroen Beerens stelt zich dan ook maar ff voor :). Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
S [IN-ACTIVE] cpu q9550 (hoger/sneller mag ook) s775 ruilen! Gevonden 6
JeanPaul Jean Paul ook maar eens dan ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
k.3nny Ben jij ook geslaagt? Algemene Discussies 4
A Ook ik heb mijn weg gevonden........ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
stuiter viper zwolle EK Supreme Plexi, kan die ook op 1156? Cases en Modding 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan