Ik zag de dislike knop als een onschuldige en stille manier van uiten, met de achterliggende gedachte zo te voorkomen dat er een offtopic discussie zou plaats vinden. Ik kan me ergens niet voorstellen dat de achterliggende gedachte van de dislike knop bedoeld is als een gerichte aanval op de persoon in kwestie.
Toen l3p mij mailde met de vraag 'waarom' heb ik hem ook netjes verteld wat mijn motivatie was. Daar achteraan de vraag of hij daarom boos was. Waarop hij aangaf dit niet te zijn. Toen ik zag dat hij zijn post had aangepast heb ik daarop reageert, omdat ik me onbegrepen voelde en ik het idee had dat het hem wel degelijk dwars zat.
Als hij mij toen verteld had dat deze manier van uiten in 99,9% van de gevallen als onwenselijk en onvriendelijk ontvangen wordt, dan had ik vanzelfsprekend niet op de dislike knop geklikt en deze dus ook ongedaan gemaakt. Ik was me dus van geen kwaad bewust.
Als jij er dan volgens een reactie op geeft, welke in mijn ogen weer als onvriendelijk over kwam, en ik je buiten het topic om vraag wat het probleem is en dat ik de reactie van jou wat overdreven vindt. Ik ook aan jou vertel hoe ik tegen de dislike aankeek en mijn mening over en op jou reactie geef, om vervolgens als openingszin terug te krijgen en ik citeer "Verwacht je nu werkelijk dat ik nog serieus op deze onzin in ga?". Ik kan het waarderen dat wanneer ik iets fout doe ik hierop gewezen wordt, maar volgens mij begin je dat niet op die manier. Je geeft vervolgens jou bevindingen over de "thanks" en "dislike" functie waar ik me bij nader inzien wel in kan vinden. Al had ik toen nog wel mijn eigen mening en vond ik het nog steeds redelijk onschuldig. Om vervolgens weer op een behoorlijk onvriendelijke toon verder te gaan met jou reactie richting mij.
Nu ik zie wat het allemaal ter weeg heeft gebracht vind ik dat de knop wel een erg ongepaste functie en of bedoeling heeft. Wat dat betreft mag deze dus ook komen te vervallen of op z'n minst worden aangepast, andere benaming o.i.d. Er zullen zonder twijfel altijd mensen zijn die dit soort functies binnen een forum misbruiken of verkeerd begrijpen. Hier moet dan normaal over gesproken kunnen worden of op een normale manier op worden aangesproken. Net zo goed dat ik van mening ben dat je vrij moet kunnen zijn met het 'vinden' en 'uiten', fatsoenlijk wel te verstaan. Want voor mezelf gesproken, ik zit hier voor mijn plezier en niet om andere redenen.