• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De Redbull 2.0 case!

Druifluis

Junior Member
Hallo Iedereen,

In topic 'Red Bull geeft je computer vleugels' was een poging te zien om van een red bull blikje een watercooling reservoir te bouwen. Nu ik mijn Antec 1200 binnen heb is het tijd voor een poging die ook daadwerkelijk stevig & functioneel in elkaar zit. Owja, het moet er nog leuk uitzien ook ! ;)

Ik wilde het volgende:

- Aparte loop voor GPU en CPU.
- 2 Red Bull blikjes als reservoirs
- Twee rads in de voorkant
- Temp sensortjes, hoop ledjes overal enz!

De tekening! Oef, het is nogal een klus om twee radiatoren, pompen, reservoirs en alle bijbehorende slangen netjes in je kast te bouwen! Gelukkig kon ik de rads met de 5.25” brackets in de voorkant kwijt.


(Professionele bouwtekening, alles op schaal) ;)

De pompen kwamen op de bodem, en danzij de nieuwe tops hoefde ik niet heel erg veel 45 graden fittingen te gebruiken. Om de blikjes vast te zetten besloot ik van aluminium profielstrippen een frame in elkaar te popnagelen. Zodra de deur er in zit zie je daar niet heel veel meer van. Vind het zelf wel een beetje industriele look geven aan de pc!

Affijn, hier pics!

Plexiglas op maat gezaagd voor de top van de blikjes. Een scherpe houtboor doet wonderen voor de fitting gaatjes!




Zo gaat het er uitzien in het blik. Plexiglas is vastgezet met twee-componenten kunsthars. Behoorlijk sterk!



Een pompje met top, en een paar stripjes alu-profiel.



Een beginnetje in elkaar aan het poppen.



Zo gaat hij er ongeveer in!



De pompjes met tops & uv actieve koelvloeistof!



Final setup, moet de boel alleen nog schoonmaken en afwerken!



Andere hoek!



Wat denken jullie? Nog leuke ideetjes? ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee! Ik vind het alleen wel een beetje jammer van de afwerking, want dat frame en die tyrepjes vind ik persoonlijk er niet uit zien ;)

Maar ik begrijp ook dat dat erg lastig is :)
 
ik sluit me bij de bovenstaande leden aan. probeer wat anders te regelen voor de strips, geheel uit het zicht zou knap zijn. misschien kan je gebruik maken van dat linkerstuk van het paneel
 
;) Ik deel de gedachtes!! Heb alleen het probleem dat die kast geen goede ophangpunten heeft voor een stevig frame uit het zicht :(

Ik denk dat ik het frame nog even een keer zwart ga maken, zodat je het frame een stuk minder goed ziet ;)

Hij draait wel prima!!
 
Kan je niet gewoon een framepje maken waarbij de stangen alleen naar rechts lopen om ze vervolgens aan de drive bay schroefgaten vast te maken ;)

Hmmm Dat is wel eigenlijk een heel goed idee!! Ik moet zeggen dat ik toen ik bezig was het voornamelijk snel af wilde hebben :p ( leuke games! ). haha.

Een "U" vorm die in de drive bays zit gaat volgens mij goed lukken, en dan plaats je gewoon de steuntjes voor de blikjes achter de blikken zelf.. Zie je er niets meer van!

Thanks, ga ik proberen volgende week :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
ProAce [GEVONDEN] Case Badges Gevonden 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
tomasvanderpijl Nieuwe case Cases en Modding 4
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
C Nieuwe Case Cases en Modding 2
Stephan---pro [GEVONDEN] Noctua case badge gezocht Gevonden 8
alain-s [VERKOCHT] Case mod Lian Li PC-7HX Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan