• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

D-Tek FuZion v2 Quad Core Mid Chamber Insert

Freddy

Administrator
Forumleiding
MrGiorgo had een D-Tek Fuzion plus Chamber insert besteld welke we zaterdag gaan installeren.

Vandaag de Chamber insert alvast in de D-Tek Fuzion geïnstalleerd.

Hier het verslag.

1) Op zoek naar een sleutel!
Bij de Nozzle kit van D-Tek, krijg je standaard een inbussleutel erbij om de Fuzion open te maken.
Bij de Quad Core Chamber insert dus niet.
Dus ik pak eentje van de Nozzle kit, maar die past niet!!
Toen maar mijn eigen gereedschapkist gepakt en een kleinere inbussleutel gezocht.
Daarmee kreeg ik de Fuzion wel open.
Maarrr achteraf zag ik dat bij de Fuzion v2 een inbussleutel is meegeleverd!!
Die zit in het zakje met de optionele bevestigingsschroeven voor AMD sockets etc.

2) D-Tek open schroeven
Dat was een makkie, gewoon met een inbussleutel 4 schroeven in de hoeken los schroeven en de koperen basis eraf.

v3nayb.jpg




3) Standaard mid chamber verwijderen
De standaard mid chamber zit er gewoon los in, die kan je gemakkelijk los "trekken".
De standaard mid chamber heeft een O-ring, die moet je eraf halen en op de Quad Core mid chamber doen.

5dj69h.jpg





4) De Quad Core mid chamber installeren
De Quad Core mid chamber splitst de waterstroming in tweeën, waardoor het water harder en direct op de cores worden gespoten.
De Quad Core chamber moet je dan wel correct in de Fuzion doen, want de cores zijn verdeeld over de "breedte" van de CPU.

Zie foto:
(links core1+2 en rechts core3+4)
intel_quad.jpg


De CPU gaat zo in het moederbord, dat de cores boven elkaar liggen.
De middenstreep van de Quad Core mid chamber moet dan dus horizontaal liggen.

qq1ima.jpg



24c75op.jpg



5) Fuzion weer dichtmaken
Eenmaal de Quad Core Chamber Insert erin, kan de koperen basis weer aan de top vast geschroefd worden.
En klaar!
 
Wat is eigenlijk de inbus maat voor die d-tek fuzion v2? Heb er een paar geprobeerd en die het dichtste in de buurt kwam was net te klein.

EDIT:

Dom van me, had het niet gezien. Het stond er duidelijk. M4.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik heb dus een klein probleempje...

Bij het in elkaar steken ben ik uit het oog verloren hoe ik die quad core insert moest steken, dus kan het zijn dat die omgekeerd zit bij mij -_-'.

Ik draai nu idle op 47°C en load nog niet geprobeerd, ik heb een q9450 - Is dit normaal ?

Zou het véél uitmaken als ik eens kijk hoe die erop zit ? En indien zo, hoe moet ik dit doen zonder alles in de buis kwijt te geraken :(
 
Wat is jouw kamertemperatuur?

En het scheelt wel enkele graden.
Want als je het verkeerd erin hebt zitten, spuit het water niet direct op de cores, maar een beetje er langs.

Losmaken is altijd lastig.
Je kan het beste heel veel doekjes/servetjes pakken en een bakje/kommetje om het water op te vangen.
En natuurlijk stroom eraf.

Met zijn tweeën gaat ook makkelijker.
Dan kan de een de slang dichtknijpen/knikken, zodat de ander de slang los van de fitting kan maken.
Een los van de fitting, de knik even vastbinden met een elastiek of touwtje.
Dit doe je dan aan beide kanten.
Zo kan je jouw CPU blok weer los halen als dat nodig zou zijn.

Mocht je hier nog vragen over hebben, kan je het beste een aparte topic voor maken.
 
Jah bij mij is het nog warmer dan 25° :( maar ik bemerk wel dat men temperatuur daalt als ik een groot deel van men tubes koel met luchtkoelers. Verwacht dan ook betere temps eens men grote fan op men tubes staat gericht. Ik zal al blij zijn als ik mijn temp onder 40 graden kan houden, anders heeft het idd weinig zin om over te schakelen naar waterkoeling als je weet dat men processor 33° was idle met fan en 50° tijdens heavy load. Mss is het goed van de warmste waterblocks ook nog eens te koelen met een goed fan. Gewoon tip als je aanvaardbare prestatie wilt op warm weer.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
alain-s [VERKOCHT] D-Tek FuZion Universal v2 S775 Verkocht 3
Robin D-TEK Fuzion V2 S1366 bracket?? Waterkoeling 2
F Backplate D-Tek Fuzion V2 Waterkoeling 5
G D-Tek FuZion s775 en s1336 Waterkoeling 7
Havvie D-Tek Fuzion (V2) Waterkoeling 4
D D-Tek FuZion Intel 775 Quick-Mount Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
G Laing D5-MCP655 12V + D-Tek FuZion Universal v2 Waterkoeling 16
Pharlap [VERKOCHT] Kingpin Tek - 9 4.0 slim GPU TUBE Verkocht 2
S custom tek chiller Gallery & Build Logs 37
BETA911 [INACTIVE] MCP355, MCW-30, D-Tek Fusion, Swiftech MCRES... Verkocht 0
Quadcore D-Tek UniSink gtx260 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Quadcore D-Tek unisink 9800gtx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A D-tek Nozzle Kit, welke nozzle voor mijn setup? Waterkoeling 5
R d-tek mounting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
ChrisdeW D-tek fusion v1/v2 mounting 1366 input nodig Waterkoeling 10
Garrett D-Tek Uni-Sink GTX260/280 *new release* HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
D D-TEk fusion V1 quad of niet? Waterkoeling 5
Freddy D-Tek v2 en XSPC Edge op voorraad! (en vele andere) HighFlow Computer Cooling Shop 6
D Hoge temps na instaleren D-Tek Fusion Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
dark viper zwolle Alphacool Cape Fuzion Core 10 Acetal Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
bundymania [User Review] Alphacool Cape Fuzion Core 10 & 30 - Acetal - Black Reservoir HighFlow Product Reviews 1
C [User-Review]Alphacool Cape Fuzion Core 30 Acetal Black in Cartago´s Review HighFlow Product Reviews 3
dopestuff FuZion Intel Core i7 (LGA1366) Pro-Mount Set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
MrGiorgio Bowed fuzion ? Waterkoeling 12
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
arwin74 Quad sli setje Gesloten 6
Aequitis [VERKOCHT]2x Quad Radiator met leuke deal voor de snelle beslisser! Verkocht 1
I Waterkoeling [€...,-]AMD FX8150 Quad Advies Waterkoeling Setup 8
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
L 900D Quad Crossfire Build Advies Waterkoeling Setup 10
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
Zwelgje [VERKOCHT] Dominator® GT 16GB Quad Channel DDR3 Kit Verkocht 3
Harjo Phobya Extreme quad 480 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
L Gtx 590 quad connecten met silverstone st1500? Hardware & Software 3
joostgvk Ultra Bright Cold UV Light - 30cm QUAD set werkt niet? Cases en Modding 7
Legendary1985 [TKA] EVGA GeForce GTX 590 Classified Hydro Copper Quad SLI (2 pack) Verkocht 2
alain-s [VERKOCHT] ThermoChill PA120.4 Quad - 480 (15mm) Verkocht 10
VoYaGeRTM Aerocool Streamliner BLACK-w/Quad blue LEDs-EN042383 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Cartago´s Quad-Radiator Roundup HighFlow Product Reviews 2
Quadcore [TKA WC PARTS] Quad & Hayato's ... MEGA SALE !!!! Verkocht 35
fatal_error.be afmetingen ThermoChill PA120.4 Quad - 480 (15mm) Waterkoeling 4
Quadcore QUAD's R56... static lowrider build Overige Builds 664
VuXX Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S] Gallery & Build Logs 73
C UV Light 30cm QUAD set: 1 adapter doet het niet = 2 lichten gaan niet aan. Cases en Modding 11
bundymania REVIEW: Radiator Comparison - TFC X-Changer 480 Quad Radi <-> Mora 2 Pro HighFlow Product Reviews 0
bundymania REVIEW: Quad Radiator Roundup ! HighFlow Product Reviews 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan