• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Custom Casemodding onderdelen

Ben jij geinteresseerd in custom onderdelen voor je computer?


  • Totaal aantal stemmers
    48

Wava

Junior Member
Ik heb een tijdje geleden een ideetje bedacht voor een eigen hobby bedrijfje, dit is er nog niet. Ik wil eerst weten hoeveel animo er is vanuit de community voordat ik het verder ga uitwerken.

Het idee in het kort:
Tegenwoordig maken steeds meer mensen gebruik van waterkoeling en modden steeds meer mensen hun cases. Nu vind ik het altijd wel leuk om anders te zijn dan anderen qua modding. Custom reservoirs, fangrills, waterblocks etc. Om daarop in te spelen, wil ik een CNC machine (computergestuurde freesmachine) kopen om custom ontwerpen te realiseren. Bijvoorbeeld blokjes die ik dan zelf kan ontwikkelen, reservoirs hetzelfde verhaal en dat mensen hun zijplaten naar mij kunnen sturen voor een gravure of een ingewikkeld window. En denk hierbij bijvoorbeeld aan volledig aluminium reservoirs, volledig koperen reservoirs en dat soort dingen.

Mijn vraag aan jullie, zouden jullie daarin geinteresseerd zijn als dit niet verschrikkelijk veel zou kosten. Zeg 50 euro voor blokjes en reservoirs (aluminium, koper zal veel duurder zijn) en 25 euro voor de gravure/cuts. Aangezien ik dat dan van uit huis kan doen kan ik de kosten laag houden in tegenstelling tot grote bedrijven.
 
"Gewoon doen" is niet echt het advies waar wat aan heb. Als ik dit ga doen moet ik namelijk een machine kopen van minimaal 1500 euro, materialen hebben van minimaal 500 euro en als dat er niet uit komt, ga je toch voor 2000 euro het schip in. Daarom heb ik liever een goed onderbouwde mening, dan een schatting in de trant van: "er is vast wel een markt voor".
 
Ik denk dat mensen pas een mening kunnen geven als ze zien wat je kan maken door te laten zien wat je al gemaakt hebt.

Heb je foto's van wat je al gemaakt hebt?

Zo ja, laat die hier zoveel mogelijk zien, dan kunnen mensen zien wat je kan (kwaliteit, creativiteit) en dan beter bepalen of ze in toekomst wellicht van jouw diensten gebruik willen maken.
 
Dat is dus het hele idee. Ik heb nog niks gemaakt en kan dat ook nog niet. Ik wil namelijk eerst weten of er animo is voor custom gravures en reservoirs (dit kunnen dus ook hele eigen ontwerpen zijn), voordat ik een machine van ten minste 1500 euro ga aanschaffen.

Daarom heb ik het over het idee om je eigen reservoir of blok te maken en dat in samenwerking met mij te kunnen fabriceren.
 
Eerlijk gezegd kunnen wij jou niet vertellen of iets een kans van slagen heeft. We kennen jou niet echt en weten niet wat jij allemaal kan produceren (voorbeelden dus).

Verder, werk je momenteel met een CNC machine? Of ooit eentje bediend? Het is namelijk niet een kwestie van even een machine van 1500 euro of meer aanschaffen, er komt veel meer bij kijken.

Voor nu heb ik gestemd op "Misschien". Ik ben liever iemand die de kat uit de boom kijkt alvorens ik aan ga geven of ik wel of niet ergens geld voor over heb.

Tevens een tweede, we weten nog steeds niet hoe je build afgelopen is: http://forum.highflow.nl/f34/watercooled-itx-6022/#post105883
 
beetje kip en het ei verhaal.

investeren is ondernemend handelen, als je nu geen markt ziet voor wat je wilt gaan doen.

zou ik er niet aan beginnen.

vaak is het anders om, mensen lopen over van positieve ideeën en zien plenty mogelijkheden om te slagen.
als wij je moeten overtuigen om te investeren in een markt om ons te voor zien van custom cnc freeswerk...?

ooit een businessplan geschreven?
 
Veel mensen lopen inderdaad over van enthousiasme en blijken daarna eigenlijk helemaal geen markt te hebben. Daarom wil ik eerst weten of er animo is voor het IDEE. Dus het idee om je dingen te personaliseren en evt. helemaal van de grond af op te bouwen.

Verder heb ik zelf nog niet echt gewerkt met CNC, maar ik heb iemand die hier wel ervaring mee heeft, hij zal mij ook helpen en al doende leert men. En jullie kunnen mij juist helpen door te vertellen of jullie interesse hebben in custom onderdelen, al kan ik op dit moment nog niks laten zien of iets produceren, jullie weten wel of je het leuk vindt of juist onzinnig.

Dus ik bied op dit moment het idee aan, voor jullie om te oordelen. Ik bied bewust nog geen producten aan, aangezien ik (nog) niet weet wat er precies allemaal mogelijk is.

Die ITX-build is stilgelegd, geldgebrek, drukte en ziekte hebben daar een beetje parten in gespeeld. Ik wil daar binnenkort nog wel wat mee doen!
 
Ik denk dat de meeste mensen hier heel graag custom onderdelen in zijn pc zien, maar ik heb ook het idee dat veel mensen naar een brink of modding of een k.3nny toe stappen omdat ze wel een idee hebben maar hun expertise nodig hebben om dat idee te kunnen realiseren.

Als voorbeeld neem ik Brink of Modding, deze heeft hier een topic geplaatst waar hij zijn diensten aanbied met een aantal voorbeelden weliswaar prototype's maar zo weten we wel ongeveer waar hij toe in staat is.

Bij jou heb ik geen idee waar ik aan toe ben en dus kan ik in mijn mening ook niet zeggen 'ja! ik wil dat' vandaar ook dat ik misschien heb aangeklikt.

Of er markt voor is? ja ik denk het wel kijk maar naar de hoeveelheid aan mod werk wat er op de verschillende fora voorbij komt.
Als je hier serieus over nadenkt kun je in mijn ogen het beste laten zien wat je wel en niet kunt, vraag bijvoorbeeld die vriend van je eens of die wat kan CNC'n voor jou build dan weten we wat er wel en niet mogelijk is en dan weet jij ook hoeveel werk dit gaat zijn en hoeveel dit zou moeten gaan kosten.

Die ITX-build is stilgelegd, geldgebrek, drukte en ziekte hebben daar een beetje parten in gespeeld. Ik wil daar binnenkort nog wel wat mee doen!

Echter moet ik eerlijk zijn dat dit mij een beetje zorgen baart weet je zeker dat je de tijd om het goed te leren en uit te voeren gaat hebben voor zo'n grote onderneming?
 
Laatst bewerkt:
Niets tegen Peter ( brink ) maar het reservoir LEEK heel goed, maar na het gezien te hebben bleek t vol scheurtjes. Misschien moeten we ff ophouden met blaten en Tim helpen met zijn idee. Tim is een slimme jonge en weet vast wel waar die mee bezig is ;)

Zijn vraag luid:
/caps mode
ZIJN ER MENSEN GEÏNTERESEERD IN CUSTOM RESERVOIRS, BLOKKEN ENZ? ALS ER GENOEG ANIMO IS KOOPT HIJ EEN CNC MACHINE EN KAN HIJ BEGINNEN MET ZIJN "BEDRIJFJE"!
/caps mode off

;)
 
Ik neem aan dat je dan de richting van mnpc-tech opwilt gaan kwa custom alu/plexi-onderdelen?

Ik vind je idee wel vet enzo, maar Peter heeft ook een cnc/laser apparaat tot beschikking(waar Mark/WWWicked het bewijs van is met zijn naamplaat voor aan de voordeur)

Ik weet aleen niet hoever Peter is met zijn opzet om dat ook nog doortevoeren tot zijn services.

Ik persoonlijk zouw het wel tof vinden om iemand in de buurt te hebben die weet waar we het overhebben en ook de inzicht ziet van casemodding, waardoor het vaak ook in een keer duidelijk is wat het doel is, wat dus resulteerd in snellere onderhandelingen en producten.

Ik zeg ga ervoor.
 
Niets tegen Peter ( brink ) maar het reservoir LEEK heel goed, maar na het gezien te hebben bleek t vol scheurtjes. Misschien moeten we ff ophouden met blaten en Tim helpen met zijn idee. Tim is een slimme jonge en weet vast wel waar die mee bezig is ;)

Hier wil ik natuurlijk wel even op reageren. Dat reservoir was een probeersel voor de hobby, het had niks met het bedrijf te maken en is ook nooit zo verkocht. Het reservoir was waterdicht en ik had geen zin om er nog een te maken, dus heb ik die versie verkocht. Als ik iets verkoop als bedrijf dan maak ik prototypes en haal ik eventuele foutjes eruit.

Wat Tim betreft, het is een flinke investering die je wilt doen, zonder precies te weten of je het terug gaat verdienen. Bovendien zijn materialen en de machine niet de enige kosten die je gaat hebben, je zult ook een administratie bij moeten houden, kantoorspul moeten kopen en eventueel een website maken/laten maken. Je loopt minder risico als je CNC-zaken eerst uitbesteed, dat kun je doen met weinig risico. Als je wel een CNC frees gaat kopen, dan kunnen we waarschijnlijk nog wel eens praten over wat werk.

@k.3nny: Ik ben nu weer drukker met het bedrijf, was even een tijdje druk met de studie. Binnenkort dus producten en voltooide projecten van mij :)
 
Ik heb even alle reacties doorgelezen en sommigen van jullie hebben inderdaad wel goede ideeën. Ik heb nu besloten om éérst eens wat prototypes te laten frezen door een derde partij. Even kijken wat de kosten daarvan zijn en hoe alles eruit komt te zien. Als die prototypes af zijn kan ik jullie natuurlijk ook verblijden met foto's hiervan.

@Soppy Ik krijg de komende tijd weer wat meer tijd om vrij te besteden. Ik moest gewoon even mijn prioriteiten stellen en ik denk dat de meeste mensen het er wel over eens zijn dat een casemod niet echt een prioriteit is. Geld verdienen en goed gaan op school hadden even de hogere prioriteit.

Ik moet nu nog even wachten op de offerte van het cnc bedrijf en de offerte van het aluminium, dan moet alles goedkomen!
 
Ik zie er wel markt in,

Of hij het kan? Goed ontwerp en de CNC doet de rest, Is natuurlijk wel een hele investering.

Als je zo'n spullen als PC Case Mods Store & Professional Case Modding gaat verkopen krijg je zeker weten klanten, mits het niet verschrikkelijk duur is zoals bij het eerder genoemde bedrijf.

Als je die kan maken koop ik er een,
PC Modder Ruler & Gauge

p.s. Stuur eens een mailtje of je misschien wat ontwerpen kan kopen/krijgen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
Bokeh Custom RGB strip icm Commander pro Cases en Modding 2
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
ABRAWARE Starwars themed custom loop dreambuild Gallery & Build Logs 9
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
bunbun rx vega 64 gpu only custom loop Advies Waterkoeling Setup 2
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Maarten/Pine Custom kabels pinout Hardware & Software 0
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan