• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair 800d "Dick Hard"

pascal1973

Junior Member
Hallo Luitjes!

Mijn Haf932 is inmiddels te klein geworden.....dus het wordt een Obsidian 800d.

Hardware:

P6T6WS revolution
I7 980x + Heatkiller
OCZ Platinum 2000Mhz
2x Sapphire 5970OC + EK FC5970 waterblokjes
XFi Titanium Pro
Coolermaster M1000
2x Samsung Spinpoint F1 750g in RAID0
Intel SSD 80g

Watergebeuren:
2x EK FC5970 Nickel
Heatkiller Rev. 3.0
2x MCP655 met Bitspower top
TFC Xchanger 360
TFC Xchanger 240
Thermochill PA 120.3
Bergje Scythe en Zalman fans
Sentry 2 Fancontroller.

Het idee is om uiteraard 2 loops te gaan knutselen,u raad het al 1 voor de Gpu's, en 1 voor meneer Intel. Thermochill komt in de bodem van de kast, hdd cage zal dus verwijderd worden,en er wordt een mooi wak in de onderkant geslepen.Dit is de rad voor de cpu.
De tfc 360 zal aan het plafond geschroefd worden,met push/pull.De 240 wil ik aan het achterkantje gaan hangen met een TFC fan,en natuurlijk nog wat Scythe windmakers.

Het is mijn bedoeling om de 2 pompen achter elkaar op het scheidingsvloertje te parkeren.Het is nog de vraag of dit allemaal gaat passen, maar als het goed is heeft Freddy vandaag weer iemand op pad gestuurd met een doosje met eindbestemming IJmuiden.

Pics post ik als alle spullen hier zijn, er valt nu niet zo bar veel te zien....
Waarschijnlijk morgen.

Als jullie ideeen, commentaar,of adviezen hebben???Altijd welkom!
 
Leuk om te volgen :)

ik ben er ook mee bezig om 2 D5's in de 800D te krijgen zodat je de BP mod ook echt ziet.

Zelf dacht ik aan 1 helemaal onderin, en in op het plateau daarboven, en dan in serie zetten, ik draai namelijk met 1 loop
 
Dit is de huidige situatie.
dsc01332b.jpg


En bij nacht.....
http://img12.imageshack.us/img12/6156/dsc01335nd.jpg
 
Thanx, de hobby is uit de hand gelopen ja....Het is ook niet dat ik nu echt aan een upgrade toe ben, maar ja, het jeukt toch altijd.Ik zag hier op het forum een kast te koop,vond nog een leuke rad op tweakers, en dan moet je er maar weer an toe geven.Als excuus hou ik mezelf dan maar voor dat ik de 4.8ghz moet gaan halen, daar is een extra rad voor nodig, dus een verse kast,dus ......ja, daar ga je weer.
 
Dat idee had ik ook, maar heb de hele rommel Furmark op 1000/1300 en Prime95 op 4.5 HT
aan gehad, fans op duizend, laten draaien met een vermogensmeter, je kent ze wel, en 1000 Watt trekt ie wel uit de muur ja...
Everest wist mij te melden dat spanningen gelijk bleven, 12.18 volt idle werd 12.05 load, Vcore bleef mooi staan, En het is een lekker klein voedinkje.Hij mag voorlopig nog blijven.
 
Spulletjes zijn binnen, met dank aan een mede-Highflower voor zijn Obsidian,en natuurlijk Freddy voor zijn service. Het ziet er naar uit dat het erg krap gaat worden om de pompen op het scheidingspaneel te krijgen, maar ik hou vol....ze moeten daar!
Vanavond wat Pics.
 
Ben meteen maar aan de gang gegaan met de boormachine.Op het Corsair Forum stond precies beschreven hoe je de HDD cage kan verwijderen,beetje boren,beetje slijpen,en zie hier het resultaat!
dsc01402c.jpg

Ruimte!!
Nu was de bedoeling om hier een thermochill 120.3 te plaatsen, daar hoort een gat bij....en....mijn kleine lag al te snurken, dus het bleef bij een beetje passen en aftekenen.Ik heb hiervoor eerst de rad met 4 boutjes in de kast geschroeft, en daarna een shroud op de onderkant gelegd om het geheel af te tekenen.Een fangrill kan je hiervoor natuurlijk ook gebruiken.
dsc01413j.jpg

Volgens mijn meetkunsten moet het allemaal net passen, maar ja, dat zien we pas als ik m'n Hafje leeg ga halen. Heb wel even geprobeerd natuurlijk!!
dsc01407.jpg

En dat allemaal om dit snoepgoed op temperatuur te houden.
dsc01367z.jpg


Added after 23 minutes:

Misschien een domme vraag, maar heeft iemand een idee waarom ik er niet meer pics bij kan zetten?Ik gebruik imageshack.
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik ook proberen de d5 een andere plek te geven :)


ps. kan je niet beter je afbeeldingen wat kleiner maken ? ze zijn namelijk 3.5 MB de stuk, als je ze gewoon resized naar 1920x1200 met VSO ofzo dan zijn ze 600 kb en bijna zelfde kwaliteit
 
Vandaag was de Dremel aan de beurt.Om plaats te maken voor een voeding, moet de Corsair een puistje krijgen, waar die voeding dan in kan.Ook bij Freddy te koop,een Lian Li Psu Extender.Hiermee kan je je voeding dus uitbouwen naar achteren,om zo meer ruimte te krijgen voor allerlei moois.
dsc01411ec.jpg


Hiervoor moet je natuurlijk een deel uit je kast gaan halen, en wel zo groot dat je voedinger net doorheen kan.
Dus... oude voeding uit de kast,achterop schroeven,aftekenen, en gaan met dat ding.
dsc01421.jpg


Beste Mensen, ik kan u vertellen dat Cannabis en een Dremel niet zo heel goed samen gaan. Schade was beperkt, maar ja, kleine misser...Zo'n misser zal ik de loop van de build waarschijnlijk nog wel vaker laten gebeuren.
dsc01427k.jpg


Later pics van montage van de pukkel!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Besje Corsair 800D Orgvord Gallery & Build Logs 6
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Corsair 800d + 480 shroud Verkocht 1
R [IN-ACTIVE] Corsair 800D Verkocht 3
R [CLOSED] Corsair 800D Gesloten 6
D [VERKOCHT] - Corsair 800D Verkocht 3
J Eerste Waterkoeling Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 27
R [GEZOCHT] Tas/Sleeve om Corsair 800D te kunnen vervoeren Gevonden 6
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
J Jordyy - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
R Corsair 800D build :) Gallery & Build Logs 27
S Even voorstellen myself & Corsair Obsidian 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
L Corsair 800D waterkoelingsbuild Waterkoeling 15
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Stephan---pro [CLOSED] Kartonnen doos van de corsair 800D Gevonden 6
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
B Nieuwe build Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 10
Viepert [VERKOCHT] Corsair Obsidion 800D Verkocht 1
Stephan---pro corsair 800d moederbord zoals een silverstone tj11 Algemene Discussies 12
7 Corsair 650D/800D: side panel size & window Cases en Modding 1
S Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ? Waterkoeling 3
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
J [Waterkoeling] i7 2600k, HD7970, Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 13
Luculenus [VERKOCHT] Gemodde Corsair 800D Verkocht 19
Nessuno Wat te doen met een Corsair 800D front. Cases en Modding 10
R Corsair 800D SATA6/USB3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
W [VERKOCHT] Corsair 700D inc. 800D window Verkocht 14
W wemmetje1 - bart paret - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
L ModernIdiot - Lucien Schilperoord - Corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8
H HansK aka hansdegebruiker, Corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
V [INACTIVE] Corsair 800D Gesloten 3
Vissa [VERKOCHT] Corsair 800D Verkocht 8
P Vraag over inbouw 140mm radiator in Corsair 800D Cases en Modding 1
aadje93 Corsair Obsidian 800D radiator montage, welke schroeven? (XSPC) Cases en Modding 8
D Corsair Obsidian 800D Bouwen Cases en Modding 6
MaartenvdE Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Reviews 9
H Hyp's Corsair 800D Gallery & Build Logs 76
H [Waterkoeling] €... In Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 5
N Niels-corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
ShockRaver [Case] Corsair 800D REVIEW (incl fotos beware 56k users) HighFlow Product Reviews 9
ShockRaver De beste 360 radiator...? voor Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 6
Ramon toen weer verder met Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 10
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
L Solid Side Panel Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan