• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De beste 360 radiator...? voor Corsair 800D

ShockRaver

Junior Member
Welke is de beste radiator in de 3x120 (360)

ik zie vooral verschil in prijzen etc.

maar ik ben van plan om een:
Corsair Obsidian 800D
corsair_obsidian_airflow2.jpg


bovenin kan als het goed is een 360 rad.
800-ex-03-600.jpg


maargoed welke radiator is goed?
paar voorbeeldjes...
prijzen lopen ook erg uiteen... goedkooste vanaf 50 euro tot de 120 euro ong.
nu zijn de goedkoopste vaak slim line (3cm ofzo) dus is een "dikke" beter
Bedoeling is wel een push/pull setup... (mits jullie t afraden?)
en welke fan's kan ik er goed voor gebruiken...? liefst met led "blauw" :idee

TFC Xchanger 360 Triple

Black Ice SR-1 360

Aqua-Computer Airplex Revolution 420/360 G1/4



wat moet er gekoeld worden:
i7 920 stock
asus p6t nb/sb 2x mofsets
xfx gts 250 1gb core edition
huidige setup is met een slim line 240 rad (wat aan de krappe kant is)
 
je vergeet Thermochill PA120.3 en XSPC RX360

deze vind ik persoonlijk heel wat vriendelijker voor de portemonee dan die tfc's en black ice's
+ ze presteren ook nog eens zeer goed, +- evengoed als die tfc ;)
nadeel is je zal een TC wel nog zelf moeten tappen, maar dat kan dan weer leuk zijn :p
 
De TC is niet echt vriendelijker dan de TFC rad vind omdat de aansluitingen G3/8. Dus je moet eigenlijk altijd al G3/8->G1/4 adapters hebben liggen vind in naast staand G3/8 fittingen. En omdat je ze moet tappen zijn de kosten ook weer hoger voor die tap instrumenten aangezien iemand die standaard echt niet in huis heeft liggen.

Maar qua restrictie zijn de TC en XSPC wel de best presterende rads.

Qua performance voor Shockraver:
Je hebt niet gezegd wat voor fans je wil gaan gebruiken. Dat is eigenlijk de meest bepalende factor voor welke rad het beste is in jouw totaal plaatje. Gebruik je lage RPM fans dan zijn de SR-1/120.3 en RX360 de beste rads. Vind je geluid ongebelangrijk en je gaat voor 2000rpm fans dan kan je weer het beste kiezen voor een GTX360

Maar eigenlijk is er weinig verschil tot rond de 1500rpm qua prestaties. Zeker in push/pull heb je redelijke marge met je huidige setup. Genoeg om naderhand nog een leuke HD5870 erin te plaatsen wanneer nodig. Enige wat je wel heb is een flinke restrictie vanwege de mobo koelblokken.
 
hoe bedoel je restrictie kwa mobo koelblokken?

en geluid is niet geheel belangrijk.. zolang het maar stiller is dan me orginele gts 250 fan.. lijkt wel een vliegtuig... (blij dat ding nu onder water staat... :D )

bedoeling is uiteindelijk wel dat de pc stiller is dan een "normaal" gekoelde..
maar voornaamste is dat ik alles gewoon goed koud wil hebben..

momenteel wordt me water redelijk warm?
Stressed 30-33
Idle 20-25
(afhankelijk kamertemperatuur.. zolder.. gemiddeld 22 grade)

en de cpu word... (volges asus ai suite progje)
Stressed 53
Idle 35

systeem (mobo denk ik?)
Stressed 45
Idle 32

(stressed is getest dmv uurtje bad company2 te spelen... :p )
 
Temperaturen zijn niks om je zorgen te maken geen geniale temps maar toch leuk, beter dan stock koeling:). Tenzij je van plan bent om te gaan overclocken/zwaardere VGA kaart zou ik gewoon huidige setje zo overbouwen.
 
mwa..
ik wil tezijnertijd als ik de 800D bestel wel gewoon een 360 rad erin... wrom? omdat het in die kast kan...

het ligt op dat moment eff aan me bank of ik alles in 1x bestel of in etapes...

tis toch al gauw weer 400 euro...

videokaart zal niet vervangen worden...
hij trekt alles makkelijk.. mischien tegen de tijd dat er een zwaardere ingaat maar niet op kort termijn..

zit er ook aan te denken... als ik de 800D heb om dan 360 bovenin... en me 240 ook te behouden en die na t resovoir te plaatsen... dus dan deze setup:

Pomp>CPU>nb/sb>mofset1&2>GPU>Rad360>reso>Rad240>Pomp

waarom? omdat het resovoir nooit lager zal zijn als kamertemp. en als ik daarna nog een rad plaats... dan krijgt de pomp/cpu 't koudste water...

tege de tijd kan ik altijd nog een 2e loop maken....
oftewel.... zal me is moete afvragen of me hobby me relatie niet gaat kosten ? :p ahahah
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Foxdelta-Mods Beste 120mm Fans (rood led) voor een 360 rad Waterkoeling 7
Freddy [2023] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy [2022] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Freddy [2021] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen 2020-2021! HighFlow Computer Cooling Shop 3
HighFlow Fijne feestdagen en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 5
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy [2019] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
P Beste fans voor push/pull combi Waterkoeling 6
AQuAKiNG beste lak voor radiatoren Cases en Modding 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
S Beste optie voor fitting op EK-D5 Vario X Waterkoeling 4
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
J Beste verlichting voor in m'n case? Cases en Modding 6
stigma Beste Thermal pads Overige Koeling 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
arwin74 Welke pomp is nu het beste ? Waterkoeling 3
J Beste plek voor mijn radiator Waterkoeling 2
F Welke laptop is de beste keus voor mij :S Hardware & Software 9
A Beste fans voor op H100. Waterkoeling 2
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
jev09 Beste CPU Block (performance) Waterkoeling 11
jev09 Beste Koelvloeistof Waterkoeling 45
Vissa Highflow, zonder twijfel de beste! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy HighFlow Beste Webshop: Hardware.info Awards 2011, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 17
Freddy HighFlow Beste Webshop: Tweakers Gouden Steeksleutel, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 36
K Goeiemiddag beste mensen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6
D3T0X Wat is de beste keuze voor oc 2500k? Overclocking 13
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
maomanna Beste 32" LED TV? Hardware & Software 1
R Welke sleeve is de beste ? Cases en Modding 11
Katsie beste ram keuze? Hardware & Software 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan