• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Case] Corsair 800D REVIEW (incl fotos beware 56k users)

ShockRaver

Junior Member
Iedereen kent deze kast wel neem ik aan? maar ik denk laat ik toch eens een review maken....

De kast:
http://www.highflow.nl/behuizingen/diverse-merken-cases/corsair-obsidian-800d.html
Het is een zeer robuuste kast die goed is afgewerkt.
de front...

DSC01315_ir_0.jpg


er is ruimte voor 5x5,25 bays waardoor je dus redelijk wat ruimte hebt...
bovenin zit de "power-knop" met daarnaast een klepje met 4x USB 1xfirewire en 2 jacks voor audio/mic
dus aan USB geen gebrek en heb je ze niet in gebruik "klepje dicht" en klaar...

DSC01318_ir_0.jpg

800dgallery8.jpg


Ook is er een deurtje voor de hdd's
er worden ook soort brackets geleverd zodat je SSD schijven zonder problemen kan plaatsen...

Binnenkant:
Ook hier is alles netjes afgewerkt en er is aan een hoop dingen gedacht...

er zitten in de achterplaat genoeg gleuven etc om de kabels netjes door te geleiden en deze zijn voorzien van rubbers hierdoor komen de kabels nog mooier en strakker in de case te liggen waardoor dus de airflow optimaal blijft
DSC01297_ir_0.jpg

DSC01320_ir_0.jpg


Ook bij de achterplaat is er gedacht aan uitbreiden !!! want daar zijn we gek op..
maar vaak moet je dan alles demonteren...
Corair heeft hiervoor ook weer een oplossing....
CPU swappe? maar mobo late zitten.... GEEN PROBLEEM !! :D
800dgallery7.jpg


corsair_obsidian_cooling2.jpg


Ook zit er onderin de kast waar de voeding geplaats zit roosters... waar dus "lucht" doorheen getrokken kan worden door de voeding en fans...
Echter vaak aan de onderkant trekken ze veel stof naar binnen...
rad's / fan's raken verstopt... maar.... Corais heeft hier standaart al bij de kast een filter geleverd...

corsair_obsidian_feet.jpg


Zeikant
Standaart is de Corsair 800D voorzien van een window...
deze ziet er erg netjes en clean uit..
Ook is er gebruik gemaakt van kwaliteit...
De window is van goed dik plexiglas... en het beschermfolie zit er nog op !
Ook is het plexiglas wat dikker dan ikzelf gewend ben
DSC01319_ir_0.jpg

DSC01313_ir_0.jpg



Extra's
De kast is voorzien van vele extra's

Je krijgt er al een sata-kabel bij voor de "hot swappeble sata's"
+ brackets voor evt. SSD schijven
En je krijgt er nog een paar losse sata kabels bij.
Ook zit er een verlengkabel bij voor de 4/6pins v/d power voor 't moederbord
(mocht deze te kort zijn van de standaart voeding)

Ook is er gedacht aan SLI / crossfire?
Bij mijn moederbord kan ik bv. 3videokaarten erin steken...
echter nemen videokaarten tegewoordig al 2 pci sloten in beslag...
dus dan krijg je al gauw dat de onderste kaart... ze warme lucht TEGEN de kast aan blaast...

Corais heeft daarvoor een oplossing... (erg simpel :p)
Zie hier... een rooster onder het onderste pci-slotje
DSC01323_ir_0.jpg


+ Punten
  • Hoge afwerking
  • Vele extra's
  • 360 Rad kan probleemloos bovenin...
  • Grote ruime kast 60x60cm.. :icon_evil:
  • Deurtje voor de hdd's is om te draaien Links-Rechts draaiend... :023:

- Punten
  • 1 intake fan (iets wat aan de lage kant)
  • Prijs (kast is het waard )
  • Window te laag uitgesneden waardoor voeding te zien is (oog iets rommeliger)

Conclusie

Top kast...
Meerdere kasten gehad... en hier kan nergens aan tippen....
Echt ze geld waard was deze kast er maar een paar jaar eerder had me een hoop geld gescheeld.....
voor waterkoeling.. is deze kast echt een MUST HAVE !!!!!!!!!


* Review is gebasseerd op persoonlijke ervaring / mening.
foto's zijn genomen van eige pc kast

setup:
i7 920(Heatkillver V3.0)
Asus P6T Deluxe V2 (NB/SB moffsets 1&2 watergekoeld)
3x 2gb Dominator GT's
XFX GTS 250 1gb core edition (watergekoeld)

Rad: slim line 240 word geupgrade naar 360 rad (RX360)
Fittingen: Feser schroeffittingen 1/2
Slang: Tygon R3603
Vloeistof: Feser one Acid Green

evt. vragen / opmerkingen plaats ze gerust...

nog paar foto's....

DSC01314_ir_0.jpg

DSC01322_ir_0.jpg

DSC01316_ir_0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Die achterste case fan kun je trouwens gewoon omdraaien en er een intake fan van maken. Ik neem aan dat de fans van je rad nu toch al als outtake werken. Zou er alleen nog wel even een stoffilter voorzetten dan.

Ik sta op 't punt de 700D te bestellen; zijn die 140mm case fans een beetje stil, en weet je misschien ook hoeveel rpm ze zijn? En hoeveel ruimte zit er ongeveer tussen de binnenkant van het front panel en de voorkant van de kast? Dit ivm het aanbrengen van geluidsisolatie.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie 4x USB en 1x Firewire,
of is die 5e een alternative USB vorm? :p

eff verandert :p is idd firewire jah


Thanks. Die achterste case fan kun je trouwens gewoon omdraaien en er een intake fan van maken. Ik neem aan dat de fans van je rad nu toch al als outtake werken. Zou er alleen nog wel even een stoffilter voorzetten dan.

Ik sta op 't punt de 700D te bestellen; zijn die 140mm case fans een beetje stil, en weet je misschien ook hoeveel rpm ze zijn? En hoeveel ruimte zit er ongeveer tussen de binnenkant van het front panel en de voorkant van de kast? Dit ivm het aanbrengen van geluidsisolatie.

140 fans zijn superstil... alleen hoeveel rpm ze draaien ? dunno... kan het ook niet ergens eff zien ivm ik momenteel geen fancontroller erin heb maar ik denk iets van 1200rpm ofzo?
Corsair doet er ook geheimzinnig over ivm je nerges kan vinden hoeveel rpm ze draaien..
op de fans zelf staat ook NIKS haha...

(achterste fan gaat ook intake worden... zodra ik me volgende bestelling plaats bij Freddy bestel ik ook geluid eff wat filters erbij... tot die tijd draait ie maar uittake :p )

er is opzich genoeg ruimte voor geluidisolatie... voorkant wordt denk ik wel wat lastig..
maar ikzelf heb die dominator airflow ding erin... dat ding maakt een hoop kabaal... met zeipanneel erop hoor ik hem echter NIET 't gekreun van me HDD is harder LOL

let wel op dat de 700D anders is... geen hot swappeble sata's volgens mij... en nog paar dingen die er niet inzitten (uiteraard geen window)

goedkoopste op pricewatch is 215,- (800D)
weet niet wat een 700D moet opbrengen?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info, misschien moet ik toch de kast eerst maar even in het echt bekijken en beluisteren voordat ik besluit welk dempings materiaal ik neem.

De verschillen tussen de 700 en de 800 zijn bekend hoor. Ik viel juist over dat raam en de HDD bay en koeling van de 800D, was dus aangenaam verras toen ik de aankondiging van de 700D tegenkwam :) Freddy heeft de 700D trouwens net van de week aan de shop toegevoegd, komt op ongeveer 235 euro. Ik vermoed dat ie gauw nog wel een beetje in prijs gaat zakken, maar ja, nieuw hè.

Vreemd dat Corsair zo geheimzinnig doen over die fans idd, wat daar nu de reden van is?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
J Corsair 500R Case, I5 2500K @4.4 Ghz, 1.374v Koolance 280 Rad. 30 FPI!?! Advies Waterkoeling Setup 0
X [VERKOCHT] Corsair Graphite Series™ 600T Mid-Tower Case Black Verkocht 10
Freddy Corsair 700D case/behuizing op voorraad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
ProAce [GEVONDEN] Case Badges Gevonden 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan