Build heeft even stil gelegen i.v.m. ziekte van m'n kleine jongen, maar ik heb weer wat gedaan.De vraag of de
pompen zouden gaan passen is beantwoord.Nee!! niet met de standaard bevestigingsring.Ik heb daarom weer eens wat besteld, de
Bitspower D5
pomp mod.De buitendiameter van de ring die bij deze mod geleverd wordt is een stukje kleiner, waardoor het wel gaat passen.Ik heb wel het originele gat gebruikt om de
slang naar de onderste rad te krijgen.hiervoor moest ik een deel uit de HDD beschermkap slijpen.Mooie meevaller was hierbij dat ik meteen de voedingskabel van de
pomp weg kon werken.
De bevestigingsbeugel moest hiervoor ook een beetje korter worden.
Zo zien 2
pompen eruit,treintje rijden!!
Daarna moest de 2de
pomp met een slangetje naar de eerste rad verbonden worden,dus, 2 gaten in het achterpaneel erbij.Gaten zijn geboord met een Stappenboor, de randen even bijgewerkt met mijn beste vriend Dremel,en de doorvoerrubbers gebruikt die ik over had van het scheidingspaneel.
Daarna de
reservoirs gemonteerd,2 single bays van
XSPC,de korte uitvoering, omdat ik ook ruimte nodig had voor temperatuursensoren en T-blokken voor Fillport-aansluitingen.Ik weet het, de kabeltjes daar zitten niet zo heel netjes, maar daar zie je niks meer van straks.
Hier ging het om, dit zijn de boosdoeners,2 maal Sapphire 5970OC's....met EKFC5970 Nickel/Plexi waterblokken.Deze jongens maken van je waterkoeling een snelkookpan.Voorheen zaten ze in 1 loop met de cpu,nu mogen ze hun eigen kopje thee gaan zetten!
Daarna moederbord en kaarten erin geschroefd,heeft iedereen wel eens gedaan.
Leuk detail is dat ik de sli/cf connector van
Bitspower heb gebruikt om de kaarten watertechnisch met elkaar te verbinden,heel makkelijk systeem, verbindingsstukken erin klikken, en klaar! Uiteraard heeft Freddy die voor allerlei maten op voorraad, bij mij zit er 1 PCI slot tussen, maar deze zijn ook leverbaar voor andere afstanden.
Nog een shotje met
vloeistof, vanaf de onderkant, deze wou ik perse maken, omdat je dit natuurlijk nooit meer ziet....zonde eigenlijk!
Daarna verder met de Cpu loop, zoals eerder te zien, ligt de Thermochill in de kelder van de kast, met de
fittingen naar de voeding toe.van
pomp naar rad was makkelijk, maar dan van de rad naar de 980X was een ander verhaal.ik heb er nog aan gedacht om er een gat bij te maken in het scheidingspaneel, maar dat vond dat dat te druk werd in de kast.Daarom heb ik de
slang via het achterpaneel laten lopen.Hiervoor is net ruimte genoeg.Ik heb wel een paar hoekjes weg geslepen.Ik weet het, er lopen veel kabels achter, maar er zitten dan ook een berg
fans, temperatuursensors en andere rommel in!
De andere kant ziet er dan zo uit.Het scheidingspaneel hangt onder het gewicht van de
pompen ietwat door op deze foto, maar dat is inmiddels opgelost door er een pootje onder te zetten.
De oplettende lezer is het waarschijnlijk opgevallen dat er maar 1
slang op het cpu-blok zit, oorzaken hiervan zijn, de afmetingen van de Obsidian 800d, en mijn verkeerde zuinigheid.Ik had het idee om wat
slang te hergebruiken uit mijn toch al niet te kleine HAF932, maar deze kast is wel zo achterlijk groot, dat ik gewoon geen stuk meer had.Uiteraard weet de afdeling Sales van
Highflow van mijn probleem,en is er meer onderweg naar IJmuiden.
Morgen komt de postbode het verlossende stukje
slang, met nog wat andere goodies afgooien.
Verlichting in de kast wordt een beetje UV,en een beetje blauw,denk ik.
Later deze week dus meer,en hopelijk een kast die klaar is!!Ik hoop dat jullie het een leuk project vinden!