Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair 800d "Dick Hard"

Zoals beloofd, fotootje van de puist.Mijn kleine vergissing heb ik bijna helemaal kunnen verbergen.Pffffeeeeeuw...
dsc01429q.jpg

Het is ook wel leuk om te melden dat de Lian Li bracket van aluminium is, en er erg netjes uitziet.Weet pas net van het bestaan af van dit nuttig dingetje, het had me een hoop proppen gescheeld in vorige projecten!
Fillports zijn later aan de beurt,gewoon lomp 2 gaten in de bovenkant,en een goedkoop zwart tuutje erin.Ik vond dit de beste oplossing voor bij de poedercoat.

Build heeft even stil gelegen i.v.m. ziekte van m'n kleine jongen, maar ik heb weer wat gedaan.De vraag of de pompen zouden gaan passen is beantwoord.Nee!! niet met de standaard bevestigingsring.Ik heb daarom weer eens wat besteld, de Bitspower D5 pomp mod.De buitendiameter van de ring die bij deze mod geleverd wordt is een stukje kleiner, waardoor het wel gaat passen.Ik heb wel het originele gat gebruikt om de slang naar de onderste rad te krijgen.hiervoor moest ik een deel uit de HDD beschermkap slijpen.Mooie meevaller was hierbij dat ik meteen de voedingskabel van de pomp weg kon werken.
dsc01431f.jpg

De bevestigingsbeugel moest hiervoor ook een beetje korter worden.
dsc01435ly.jpg

Zo zien 2 pompen eruit,treintje rijden!!
dsc01441h.jpg

Daarna moest de 2de pomp met een slangetje naar de eerste rad verbonden worden,dus, 2 gaten in het achterpaneel erbij.Gaten zijn geboord met een Stappenboor, de randen even bijgewerkt met mijn beste vriend Dremel,en de doorvoerrubbers gebruikt die ik over had van het scheidingspaneel.
dsc01446iu.jpg

Daarna de reservoirs gemonteerd,2 single bays van XSPC,de korte uitvoering, omdat ik ook ruimte nodig had voor temperatuursensoren en T-blokken voor Fillport-aansluitingen.Ik weet het, de kabeltjes daar zitten niet zo heel netjes, maar daar zie je niks meer van straks.
dsc01454lh.jpg

Hier ging het om, dit zijn de boosdoeners,2 maal Sapphire 5970OC's....met EKFC5970 Nickel/Plexi waterblokken.Deze jongens maken van je waterkoeling een snelkookpan.Voorheen zaten ze in 1 loop met de cpu,nu mogen ze hun eigen kopje thee gaan zetten!
dsc01326p.jpg

Daarna moederbord en kaarten erin geschroefd,heeft iedereen wel eens gedaan.
dsc01457ng.jpg

Leuk detail is dat ik de sli/cf connector van Bitspower heb gebruikt om de kaarten watertechnisch met elkaar te verbinden,heel makkelijk systeem, verbindingsstukken erin klikken, en klaar! Uiteraard heeft Freddy die voor allerlei maten op voorraad, bij mij zit er 1 PCI slot tussen, maar deze zijn ook leverbaar voor andere afstanden.
dsc01475b.jpg

Nog een shotje met vloeistof, vanaf de onderkant, deze wou ik perse maken, omdat je dit natuurlijk nooit meer ziet....zonde eigenlijk!
dsc01478w.jpg

Daarna verder met de Cpu loop, zoals eerder te zien, ligt de Thermochill in de kelder van de kast, met de fittingen naar de voeding toe.van pomp naar rad was makkelijk, maar dan van de rad naar de 980X was een ander verhaal.ik heb er nog aan gedacht om er een gat bij te maken in het scheidingspaneel, maar dat vond dat dat te druk werd in de kast.Daarom heb ik de slang via het achterpaneel laten lopen.Hiervoor is net ruimte genoeg.Ik heb wel een paar hoekjes weg geslepen.Ik weet het, er lopen veel kabels achter, maar er zitten dan ook een berg fans, temperatuursensors en andere rommel in!
dsc01483q.jpg

De andere kant ziet er dan zo uit.Het scheidingspaneel hangt onder het gewicht van de pompen ietwat door op deze foto, maar dat is inmiddels opgelost door er een pootje onder te zetten.
dsc01485f.jpg

De oplettende lezer is het waarschijnlijk opgevallen dat er maar 1 slang op het cpu-blok zit, oorzaken hiervan zijn, de afmetingen van de Obsidian 800d, en mijn verkeerde zuinigheid.Ik had het idee om wat slang te hergebruiken uit mijn toch al niet te kleine HAF932, maar deze kast is wel zo achterlijk groot, dat ik gewoon geen stuk meer had.Uiteraard weet de afdeling Sales van Highflow van mijn probleem,en is er meer onderweg naar IJmuiden.
Morgen komt de postbode het verlossende stukje slang, met nog wat andere goodies afgooien.
Verlichting in de kast wordt een beetje UV,en een beetje blauw,denk ik.
Later deze week dus meer,en hopelijk een kast die klaar is!!Ik hoop dat jullie het een leuk project vinden!

Laatst bewerkt:
Ik had het gezien,ziet er gaaf uit, bij mij is dat geen optie, kaarten zijn gewoon te lang....Heb wel even verliefd gekeken naar de GTX480,daarbij zou het wel lukken.Misschien leuk om hierna te gaan doen, met een P6T7 Supercomputer, en 4 van de Fermi's op water.....Eerst maar even spelen met dit systeem, volgens mij is het wel Futureproof het komende jaar.

Een tip om toch je plexi 5970 covers te kunnen bewonderen: ik monteer altijd een op maat gesneden spiegelglaasje op de eerste insteekkaart die eronder zit (bij U die X-Fi dan). Zo is alles toch nog enigzins zichtbaar en met verlichting erin is het effect pas echt knap !

Thanx, is inderdaad een leuke tip.Wordt een beetje moeilijk, omdat er boven de X-fi nog een GT240 voor Physx komt.Deze zit tijdelijk in een ander huisje hier, omdat er een GTX295 rma is.Maar als ik even tijd heb vanavond meer pics,en screenshotjes van Benchies, Setje was goed voor een top 20 plaatsje in de Futuremark Orb vorige week.

Uuuubersite hebben die Nederlanders bij Guru3d daar !! Kom er al jaren voor reviews en downloads.

Echt grave eer dat je daar rig of the month wordt verkozen man :066:

Ja, ik dacht waarom niet.Ben er achteraf wel blij mee natuurlijk.Je ziet er meetal wel dikke pc's voorbij komen.Leuk voedinkje aan over gehouden nog,win/win situatie deze keer.Meestal kost het een bak met geld!!

Ja, ik dacht waarom niet.Ben er achteraf wel blij mee natuurlijk.Je ziet er meetal wel dikke pc's voorbij komen.Leuk voedinkje aan over gehouden nog,win/win situatie deze keer.Meestal kost het een bak met geld!!

Ik vind dat de jongens van Guru3D een heel goede keuze hebben gemaakt ! Los van het feit dat het gewoon een peperduur uber-l33t systeem is, is het gewoonweg prachtig geassembleerd en het totale plaatje met de stoel en monitors is om je vingers bij af te likken ! Het mag gezegd worden !

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Besje Corsair 800D Orgvord Gallery & Build Logs 6
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Corsair 800d + 480 shroud Verkocht 1
R [IN-ACTIVE] Corsair 800D Verkocht 3
R [CLOSED] Corsair 800D Gesloten 6
D [VERKOCHT] - Corsair 800D Verkocht 3
J Eerste Waterkoeling Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 27
R [GEZOCHT] Tas/Sleeve om Corsair 800D te kunnen vervoeren Gevonden 6
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
J Jordyy - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
R Corsair 800D build :) Gallery & Build Logs 27
S Even voorstellen myself & Corsair Obsidian 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
L Corsair 800D waterkoelingsbuild Waterkoeling 15
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Stephan---pro [CLOSED] Kartonnen doos van de corsair 800D Gevonden 6
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
B Nieuwe build Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 10
Viepert [VERKOCHT] Corsair Obsidion 800D Verkocht 1
Stephan---pro corsair 800d moederbord zoals een silverstone tj11 Algemene Discussies 12
7 Corsair 650D/800D: side panel size & window Cases en Modding 1
S Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ? Waterkoeling 3
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
J [Waterkoeling] i7 2600k, HD7970, Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 13
Luculenus [VERKOCHT] Gemodde Corsair 800D Verkocht 19
Nessuno Wat te doen met een Corsair 800D front. Cases en Modding 10
R Corsair 800D SATA6/USB3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
W [VERKOCHT] Corsair 700D inc. 800D window Verkocht 14
W wemmetje1 - bart paret - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
L ModernIdiot - Lucien Schilperoord - Corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Xelation Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8
H HansK aka hansdegebruiker, Corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
V [INACTIVE] Corsair 800D Gesloten 3
Vissa [VERKOCHT] Corsair 800D Verkocht 8
P Vraag over inbouw 140mm radiator in Corsair 800D Cases en Modding 1
aadje93 Corsair Obsidian 800D radiator montage, welke schroeven? (XSPC) Cases en Modding 8
D Corsair Obsidian 800D Bouwen Cases en Modding 6
MaartenvdE Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Reviews 9
H Hyp's Corsair 800D Gallery & Build Logs 76
H [Waterkoeling] €... In Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 5
N Niels-corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
ShockRaver [Case] Corsair 800D REVIEW (incl fotos beware 56k users) HighFlow Product Reviews 9
ShockRaver De beste 360 radiator...? voor Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 6
Ramon toen weer verder met Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 10
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
L Solid Side Panel Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan