• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair 800D waterkoelingsbuild

Linchpin

New member
Hallo iedereen,

even voorstellen, mijn naam is Dieter en ben net als andere door L3p en kier geinspireerd om te beginnen modden en waterkoelen. (Zie de schets vanonder voor mijn loop.)

Nu had ik een paar vraagjes in verband met mijn build die ik komende maanden, (oktober tot december) wil realiseren. (Waar ook een buildlog van komt eenmaal alles betaald/binnen is)
Allereerst mijn specs qua hardware:

Kast: Corsair Obsidian 800D
Voeding: Corsair 1200AX (die volledig zal worden gesleeved en waarvan het grote deel al gedaan is (MDPC-X btw :p)
MOBO: ASUS ROG Formula V
GPU: SLI EVGA 1.5Gb 580GTX (normale versie dus geen SC)
Geheugen: Momenteel gewoon 8Gb van corsair, maar dit word 16gb Dominator Gt's van zodra ik ze kan bestellen (lees in het budget passen:D)
HD: OCZ Vertex 4 256gb (welke besteld is) en een Samsung spinpoint 500Gb
Processor: Intel I5-3570K, welke momenteel op 3.8ghz draait, maar hoop em te krijgen op minimum 4.5 een keer de waterkoeling is geinstaleerd.

Welke componenten zou ik willen gebruiken voor de waterkoeling? Ziehier:

Black Ice GT Stealth 140*1 als onderste rad
EK-CoolStream RAD XT 360 of Black Ice GT Stealth 360 als bovenste rad (iemand idee welke beter is?)

Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM BP-WTZM250P-BK als reservoir
waaronder
oftewel een Laing D5 met EK top OF een Laing DDC met EK top? EERSTE VRAAG DUS=> is er een top voor een van beide pompen waar ik rechtstreeks het res kan op aansluiten? Ik zou namelijk de pomp op een standje (ongeveer met dit=>XSPC Laing DDC L Stand) willen vastmaken aan de binnenkant van de kast met rechtstreeks daarboven het reservoir. Kan dit?

EK-Supremacy - Acetal + Copper

EK-schroeffittingen black (X 12 ja kan er nooit genoeg hebben in het geval dat er eentje niet goed is)

EK 580 Acetal GPU blocks + backplate

Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - RED (hoeveel meter weet ik nog niet. Suggesties?)

EK bloodrode koelingsvloeistof. (juiste naam vergeten en te lui om te gaan kijken hoe het juist noemt)

SLI verbinding(weet nog niet welke)

een T stuk voor te drainen onderaan men kast.

en dan nog 3X 120 MM Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption

en 3X 140 MM Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption
(voor in de kast zelf)

http://imageshack.us/a/img194/5205/wtk2.png
http://imageshack.us/photo/my-images/194/wtk2.png/
(heb de foto er zo in gezet want hij zei atijd Invalid URL:095:




Bovenstaande afbeelding stelt men loop voor, zien jullie dit zitten? is dit goed genoeg? fan opstelling ook goed? (zijn de gele rechthoekjes. )
zwarte lijnen is tubing, de rest is wel duidelijk denkek?

Zou het leuk vinden moesten jullie me kunnen helpen
 
hey, dat lijkt wel een beetje op mijn setup!
als ik je een tip mag geven, denk eens na over een 240 rad aan de onderzijde..
oke, beetje verbouwen van je net nieuwe kast, maar het geeft je toch nog even dat beetje meer, zonder echt heel veen inspanning... er is op internet genoeg over te vinden!
zie ook:
800D Blood+ Project - Page 2
ik ben nu nog van plan een 140 slim rad aan de buitenzijde/achterkant te hangen, eens kijken of dat gaat lukken wat ik in mijn hoofd heb..
waar je naar op zoek ben heb ik toevallig nog liggen (voor mezelf inmiddels alweer aangepast, dus allemaal net nieuw... heb nu een koolance bay reservoir met 2x een mcp35x)
zie ook:
2012-09-01094250.jpg

wat je eventueel over zou kunnen nemen en wat ik over heb:
Bitspower BP-DDCTP-BK DDC TOP - POM Version
Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM BP-WTZM250P-BK
Laing / Swiftech DDC-1 MCP350 12V
de laatste is wat verouderd...
mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel!
succes met je build!
 
wel ik dacht eigenlijk van eventueel nog een 140MM rad aan de achterkant te hangen met push/pull functie en dan als loop RES/pomp=>onderste 140MM rad=>cpu=>mobo=>140MM=>GPU1=>GPU2=>360rad=>res dan koelt het wateer na men cpu ook nog even af alvorens naar de GPU's te gaan.
En ja ik zal het in men achterhoofd houden voor je onderdelen.
Ik zou liever alles eerst nieuw willen kopen (no effence!) i.v.m. garantie enzo
Maar moest ik er budgettair niet komen, geef ik je zeker een PM!!
bedankt voor je reactie alvast, maar weet je of het mogelijk is van dat bitspower res rechtstreeks op een bitspower of EK blok te monteren? (zoals die res/top combo van EK)
 
als ik dan zo naar je setup kijk, zou ik zeker overwegen om een grote rad te plaatsen in de onderkant!
de eerste 2 spullen komen met garantie, daar heb ik de bon gewoon van liggen, de pomp heb ik niks van, kan me daar wat bij voorstellen..
Ik denk dat als je een verloopje aanschaft dat je het reservoir er zo op kan monteren. raadzaam is het dan wel om het reservoir vast te zetten, hij is namelijk nogal lang :)
succes!
 
Ja het res vastzetten was zowiezo al de bedoeling met net daaronder de pomp. En het liefst van al zou ik echt het res aan de top vastmaken, zal eens uitvogelen of dit gaat met gewoon een verloopje... (zou graag geen spatie tussen pomp en res hebben puur voor de looks:D)
Ja waar ik ook eventueel aan dacht was om dat 140MM res aan de onderkant weg te doen en die oderste HDD cage gewoon weg te halen en er een 240 of 280 rad te plaatsen, maarja eerst eens zien hoe ik dat ga doen, de 800D komt normaal morgen of donderdag binnen, ik zal eens kijken dan.
Ja als je er nog garantie op hebt is het perfect voor mij. (Heb gewoon ooit een 2e hands Fatal1ty soundcard gekocht en de postman had er blijkbaar niets beter op gevonden dan het door de postbus te rammen.. gevolg dat ik 5 kleine soundcardjes had en geen een die wou passen of werken :p)
Als je wil PM me dan even voor je prijzen. Kan wel ten vroegste eind deze maand iets van je overkopen. (budget van deze maand is OP en ik moet ook nog sparen enzo:D)

Added after 53 minutes:

Dit zal eind deze maand waarschijnlijk mijn (voorlopig) eerste aankoop zijn.
Winkelwagens :: eerste aankoop - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Wel moet er nog een T-stukje bij en wss nog 1 of 2 90° fitting, en dan nog een verloopje zeker?
Gedachten/bedenkingen/opmerkingen?
Ik hoor het graag:D
 
Laatst bewerkt:
ok even wat opmerkingen,

volgens mij heb je minimaal 8 fittingen nodig!
mooi dun verloopje om de res te koppelen: Koolance G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk - Coupling Adapter, G 1/4 Male-Male ADT-XMM
rode slang en rode vloeistof is naar mijn idee niet de ideale combo.. zou eerder kiezen voor blanke slang en rode vloeistof. het rood haalt de kleur van de vloeistof namelijk weg en wordt erg donker allemaal!
de cpu koeler heeft 4x 3mm LED Holes, jij besteld 2x 5 mm..
ik zou ook investeren in een betere pomp:
Swiftech MCP35XWT Pump White
deze heeft een betere wateropbrengst en is stiller.
heel prettig is dat hij net als een fan kan varieeren in toerental, dit kan je softwarematig via je moederbord instellen! als een Fan zeg maar! wel een investering, maar je gaat er mee plezier van hebben!

die 240 rad gaat er aan de onderkant in? dan zou ik hier 2x haaks opzetten..
en 2x haaks naar boven, dus de slang haaks omzetten. het was mij niet gelukt om dit te maken met de slang zelf!
als ik het red, zal ikv anavond wel ff wat fotos maken van mijn kast zoals hij nu is, grote kans dat hij zo is zoals je hem nu hebben wilt..

succes!
 
Haha ja dat van die fittingen wist ek al:D daarmee dat ik zei dat ik wss nog 90° ook ga meebestellen dan kan ik daar nog wat mee spelen.
Dat verbindingsstukje is idd wat ik nodig heb! Bedankt! :D Pomp ziet er inderdaad goed uit, passen hier ook EK/bitspower tops op? (ik veronderstel van wel)
en Ja het ding is dat ik er nog niet helemaal uit ben of ik nu UV rode vloeistof of UV rode slangen wil xD Moet ik nog eens over nadenken. Zou graag die Feser UV vloeistof eens in real life willen zien:)
Bedankt voor de leds, had het verkeerd gelezen :cool: mongol dat ik ben... en ja de 240 gaat vanonder. Gewoon die HDD cage weghalen vanonder . daar een standje zetten, 240 rad erin, en proberen van de gaten in die midplate voor WC perfect uit te lijnen met men fitting, zodat men slang loodrecht naar beneden loopt. (Dat is het plan allesinds in theorie ;)
Kga nu even men winkelkar aanpassen en zien hoeveel meer me dit gaat kosten allemaal...

http://highflow.nl/index.php?dispat...id=6034&hash=0d30671e8b51e69194b73f45b95e171b
Is iets duurder geworden maarja... ten vroegste november/december dan wel pas men GPU blokken enzovoort maarja:(
 
ok, iets duurder, maar denk eens na over
XSPC RX240 Black
stuk beter (een van de beste) dan wat je nu hebt.. wil niet zeggen dattie slecht is, maar er is meer uit te halen!
hiervoor het trouwens nog een aftekenmal liggen..
verder zijn de schroefgaten van ek gauw dol en zijn diegene van xspc toch een stuk beter..

hdd cage weghalen is makkelijk, aan de voorkant 4 popnagels doorboren en aan de bovenzijde van de cage zitter er ook nog 2! die zijn lastig te bereiken, tip -> een scherpe houtbeitel tegen het kopje aan, klein klapje met de hamer en het kopje ligt eraf. rubber aan de onderzijde iets wegduwen en je pakt met een lange punttang de restanten eruit.. dan kan je de cage met een beetje duw en trek werk er zo uithalen!
het verhaal van loodrecht uitlijnen zal niet gaan, dan zit je radiator tegen de zijkant van de kast aan!
ik zou wat ruimte houden voor het systeem...
morgen post ik wat fotos voor je!
 
wel ik denk dat 100% loodrecht moet lukken hoor. zal even proberen uit te leggen hoe ik dit wil verwezenlijken.
Als je dus de HDD cage verwijderd hebt, neem je het rad en legt het vlak op de 'vloer' van de case zodat de fittingen naar bovenstaan.
de fitting het dichtst bij het window, daar komt een normale rechte fitting in, welke ik loodrecht omhoog laat lopen door het rechts waterkoelingsgat in de mid plate, de achterste fitting van eht rad komt eeen 90° in die ik verleng met tubing tot net onder het linkse gat en dan met een andere 90° fitting onder het linkse gat breng. zal een foto bijvoegen ter verduidelijking:D eerst even men paint moves bovenhalen:D

rood is tubing, zwart zijn fittingen (of wat er op moet lijken)

6
voorste kant zoals je het ziet als je door de window zou kijken zeg maar.
vde139.jpg de bovenkant (geel is het rad)

x1yp9z.jpg de achterkant

ik hoop dat dit ook maar iets of wat logisch overkomt=D
 
Laatst bewerkt:
zeer ambitieus! maar ik denk dat het niet gaat lukken... dan krijg je de zijkant ook niet meer dicht..
niettemin zien
2012-10-03163937.jpg

die van mij wordt nog aangepast, ik zit te wachten op 2 gpu covers, maar zodra die binnen zijn dat gaat het er wat netter uitzien..
hierop is ook het resultaat van een rode slang met een donkerblauwe vloeistof te zien.. niet echt netjes dus..

ow ja, en let niet op de stof :)
 
hmmm tsja niet alles in theorie werkt in praktijk he=D zal hem dan wel gewoon saaitjes op de bodem plaatsen... toch ga ik proberen om het op een of andere te fixen dat ik ze recht naar boven kan laten gaan... eventueel 2 gaten boren in die midplate, gaatjes coveren met rubber en er doorsteken. Dat moet wel lukken toch? kan ik eventueel die midplate weghalen en zelf eentje maken van 2 soorten acryl op elkaar ...
 
Omdat je melde dat je de rad met het gat recht onder het gat in de midplate wou hebben :)

ow zo bedoel je, nu begrijpen we elkaar=D ja dat kan ik inderdaad nog doen=D

Added after 35 minutes:

is het niet makkelijker om gewoon een custom mid plate te maken? of is dit te moeilijk? dan kan ik de gaten op de perfecte positie boren in een acrylplaat
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Besje Corsair 800D Orgvord Gallery & Build Logs 6
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Corsair 800d + 480 shroud Verkocht 1
R [IN-ACTIVE] Corsair 800D Verkocht 3
R [CLOSED] Corsair 800D Gesloten 6
D [VERKOCHT] - Corsair 800D Verkocht 3
J Eerste Waterkoeling Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 27
R [GEZOCHT] Tas/Sleeve om Corsair 800D te kunnen vervoeren Gevonden 6
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
J Jordyy - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
R Corsair 800D build :) Gallery & Build Logs 27
S Even voorstellen myself & Corsair Obsidian 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Stephan---pro [CLOSED] Kartonnen doos van de corsair 800D Gevonden 6
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
B Nieuwe build Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 10
Viepert [VERKOCHT] Corsair Obsidion 800D Verkocht 1
Stephan---pro corsair 800d moederbord zoals een silverstone tj11 Algemene Discussies 12
7 Corsair 650D/800D: side panel size & window Cases en Modding 1
S Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ? Waterkoeling 3
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
J [Waterkoeling] i7 2600k, HD7970, Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 13
Luculenus [VERKOCHT] Gemodde Corsair 800D Verkocht 19
Nessuno Wat te doen met een Corsair 800D front. Cases en Modding 10
R Corsair 800D SATA6/USB3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
W [VERKOCHT] Corsair 700D inc. 800D window Verkocht 14
W wemmetje1 - bart paret - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
L ModernIdiot - Lucien Schilperoord - Corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8
H HansK aka hansdegebruiker, Corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
V [INACTIVE] Corsair 800D Gesloten 3
Vissa [VERKOCHT] Corsair 800D Verkocht 8
P Vraag over inbouw 140mm radiator in Corsair 800D Cases en Modding 1
aadje93 Corsair Obsidian 800D radiator montage, welke schroeven? (XSPC) Cases en Modding 8
D Corsair Obsidian 800D Bouwen Cases en Modding 6
MaartenvdE Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Reviews 9
H Hyp's Corsair 800D Gallery & Build Logs 76
P Corsair 800d "Dick Hard" Gallery & Build Logs 33
H [Waterkoeling] €... In Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 5
N Niels-corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
ShockRaver [Case] Corsair 800D REVIEW (incl fotos beware 56k users) HighFlow Product Reviews 9
ShockRaver De beste 360 radiator...? voor Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 6
Ramon toen weer verder met Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 10
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
L Solid Side Panel Corsair Obsidian 800D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan