• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC

pascal

New member
Hey,

Mijn grafische kaart zat helemaal vol met wat lijkt een soort roest(in de bijlage een foto) ik heb geen idee waar dit door komt.
Mijn vraag is hoe ik er het beste vanaf kan komen (mijn vader komt met spullen aan als remmen reiniger etc)

En ik vraag mij af of ik het waterblock kan veranderen door de volgende. https://www.highflow.nl/watercoolin...-oc-lrc-2.0-rgb-graphics-card-waterblock.html

Alleen deze lijkt niet van koper te zijn en ik vraag me af of hij dan ook niet kan gaan corroderen.

Mijn loop bestaat uit de volgende onderdelen:
gpu https://www.gigabyte.com/nl/Graphics-Card/GV-N3080GAMINGOC-WB-10GD-rev-20#kf

Radiator: https://www.highflow.nl/watercoolin...adiator-33mm-thick-a-slim-type-360mm-rad.html

Cpu block

Pomp/reservoir combo
En een d5 pomp.
Het lijkt bij mij wel mee te vallen maar linkt ontzettend veel op dit:
 

Bijlagen

  • IMG20220416191547.jpg
    IMG20220416191547.jpg
    234,8 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er niet al te best uit, dat kan voorkomen als je slecht kwaliteit koelvloeistof gebruikt, verschillende koelvloeistoffen hebt gemixed of in het ergste geval materialen hebt gemixed (aluminium en koper onderdelen).
Bij dat laatste zal niet alleen het GPU blok aangetast zijn, maar ook alle andere onderdelen (CPU blok, radiator etc.).

Let dus op dat je alles van aluminium neemt of alles van koper (met nickellaag).
In de HighFlow shop worden géén aluminium onderdelen verkocht, alle waterblokken, fittingen etc. zijn van koper (en sommige met nickellaag, wat geen kwaad kan).

En een goede koelvloeistof is ook belangrijk, makkelijkst is dat je een premix/kant-en-klare neemt waar anti-corrosie/alg toevoeging al in is verwerkt.

En ga je onderdelen hergebruiken, eerst goed uitspoelen/schoonmaken.

Je kan hier controleren welke waterblokken passen op jouw videokaart:
 
Hey Freddy,
Ik heb altijd gebruik gemaakt van gedemineraliseerd water. Ik ben er achter gekomen dat het koelblock van de gpu van aluminium is gemaakt en de rest van de onderdelen van koper.

Hoe kan ik het beste de loop schoonmaken?
Ook staat mijn gpu nergens op een lijst maar vgm heeft hij dezelfde pcb als een andere gpu.
 
Laatst bewerkt:
Je kan de onderdelen doorspoelen met bijvoorbeeld Mayhems Blitz:

Als de PCB van jouw videokaart zoals deze uit ziet:

1650225734136.png

Dan passen de volgende blokken:

 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B advies: dit onderdeel te gebruiken of risico op corrosie Advies Waterkoeling Setup 8
U Waterblokken overgekocht: corrosie? Waterkoeling 9
jev09 Corrosie CPU block? Waterkoeling 28
J Ek-fc7970 corrosie? Waterkoeling 38
Craven Anti corrosie spul? Waterkoeling 4
M Corrosie waterkoelingblok. Waterkoeling 15
D CPU block corrosie Waterkoeling 3
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Hightower Phanteks verticale gpu mount. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Barstje in GPU block Waterkoeling 2
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
P GPU waterblok voor MSI RTX 2080 Super gaming X trio Waterkoeling 3
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan