• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Buildlog in-progress] Cross Desk

Vandaag weer een pakketje binnen;

100m kabel - kan ik weer even door met sleeven
200 heatshrinks - wegwerpmateriaal :)
5/16 EK Vandar F4 2200 rpm white edition fans

IMG_20170310_174801.jpg

IMG_20170310_174811.jpg

IMG_20170310_174840.jpg

Weet nog niet zeker of ik de look pure white laat, of dat ik aan de voorzijde van de 360 rads nog fangrills ga monteren;
Deze 90 graden gedraaid zou 't dan worden denk ik...

YfFGwMQ.jpg
 
Was aan 't experimenten welke lengte de buitenkabel moet hebben om goed over de binnenkabel te vallen bij 't sleeven... ik heb per ongeluk de crimppinnetjes in het verlengde van elkaar erop gedaan in plaats van recht tegenover elkaar.
Gevolg is een half gedraaide kabel, wellicht niet heel erg aangezien je waarschijnlijk maar één helft van de kabel ziet.. morgen eens kijken hoe dat staat.

Geloof dat ik zo'n uur tot anderhalf uur bezig ben geweest voor deze kabel xD moet er nog even handigheid in krijgen haha. Is ook pas m'n 2e..

IMG_20170313_012308.jpg

IMG_20170313_012455.jpg

Heb de buitenkabel nu 1,5cm langer gemaakt, dat lijkt opzich oké... morgen even wat dingetjes bijbestellen nog en dan wachten tot de overige fans binnen komen.
 
DPD was vroeg vandaag met niet één, maar twee doosjes :)

Heb helaas geen tijd om nu m'n AQ5 met alle fans te testen bijv, of om ook maar iets te doen.. moet zo werken helaas.

IMG_20170318_112737.jpg

IMG_20170318_114032.jpg

IMG_20170318_114050.jpg

IMG_20170318_114832.jpg

Deze zat verstopt bij de lolly :D Geen idee nog wat ik ermee ga/kan doen xD
IMG_20170318_121541.jpg

Back soon :)
 
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in puzzelen... Heb hier mijn systeem volledig uitgetekend.
Het is de bedoeling dat 't één grote loop wordt, maar ik kom er niet uit xD Lijkt alsof ik iets vergeten ben, maar volgens mij niet...

Het systeem links gaat niet vaak aanstaan, dus veel warmte komt er niet van af.
Het is vooral bedoeld als storage en semi-HTPC zodat m'n nieuwe systeem echt clean blijft.
Met behulp van Peter z'n dual psu oplossing zal ik moeten zorgen dat ten alle tijden de pompen gaan draaien :p Maar dat komt wel goed.

Mocht iemand zin hebben om te helpen tekenen of me op weg te helpen aan één van de twee kanten :p merci

Mocht de afbeelding te onscherp zijn; http://i.imgur.com/oI6oDCi.png
Bekijk bijlage 21396

De witte cirkeltjes zijn grommets tussen het voor- en achtercompartiment. Hier zou ik eventueel een soort van pass-through fittingen kunnen monteren als ik het goed heb.
De zwarte cirkeltjes zijn de in's en out's van de waterblokken/rads. De reservoirs hebben zoals tube reservoirs standaard 2 gaten in de bodem en 1 on top (die volgens de instructie niet gebruikt mag worden voor de loop?)
De radiatoren kunnen ook andersom gemonteerd worden (in/out aan de andere zijde)


Na nog wat tekenen dit als eerste draw...
Maar er zijn ongetwijfeld verbeteringen en aanpassingen nodig. Zo moet ik nog een of twee drains/aftappunten maken. Dit kan het beste bij de grommets die in het achtercompartiment geplaatst zijn zei Freddy.
Het gebruik van de topports op de reservoirs is meestal ook wel mooi, door de grommets die erboven zitten, maar of dit mag/kan geen idee :p

Bekijk bijlage 21397
 
De mogelijkheden zijn eindeloos :)

Hier een snelle schets van een voorbeeld:

tGYgILJ.jpg
 
De mogelijkheden zijn eindeloos :)

Hier een snelle schets van een voorbeeld:

tGYgILJ.jpg

Mag en kan je zomaar een flow in drieën opsplitsen dan :p? zoals je links nu gedaan hebt?
En het gebruik van de top-ports van de EK res is dus geen probleem?

Op de handleiding staat namelijk:
"Warning: When using optional INLET/OUTLET ports it is mandatory to use the enclosed EK-Extender G1/4" due to the ports being recessed into the plastic reservoir bottom"
"Top port should only be used to connect this reservoir with external fill port!"
 
Als het goed is heb ik alleen twee punten in drieën gesplitst voor de aftappunten (links boven en rechts boven in achter compartiment).

Voor de rest is alles in serie.
Bij het systeem links gaan de lijnen OVER elkaar heen, niet gesplitst.

Als je jouw reservoir horizontaal gaat leggen, zie ik geen probleem om bovenste port ook te gebruiken.
 
Ah haha, makes sense. En normaal omdat het kraantje dicht zit doet het er weinig toe dat er een korte T splitsing is voor de drains lijkt me?
Ik had je tekening ff verkeerd gelezen, maar als hij van res naar ram en van northbridge naar gpu gaat is het compleet logisch :p
 
crossdesk left compartment loop.jpg

Verveelde me om 4:00 snachts en heb niets anders dan paint ter beschikking xD dus om een idee te krijgen van hoe ik mn tube wil hebben lopen en welke fittingen ik eventueel nodig ga hebben...
Of het echt geholpen heeft weet ik nog niet xD dit is namelijk slechts een klein deel haha

Hoop 90 graden fittingen zo te zien though... tenzij ik ALLES wil gaan buigen en EK fittingen kies.
 
crossdesk left compartment loop2.jpg

Flex slangen heb ik in 't verleden gehad, vond die niet super mooi :p Ik ga wel tryhard or die trying met acrylic.
Even verder getekend xD #paintskills

M'n raaklijnen raakten een beetje off op gegeven moment maar fuck it xD 't is geen CAD of Photoshop :p

Moeten er op de Pass-through holes/fillports als je die ipv de grommets installeert nou ook aan beide kanten fittingen?

Ga denk ik eerst maar proberen dmv acrylic buigen, als dat me bevalt is 't mooi... anders is het alternatief van 90 graden fittingen niet goed voor m'n bankrekening :p €500-600 aan metaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het achtercompartiment overigens flexibele slangen gebruikt, veel veiliger en makkelijker werken (met hardtube heb je gelijk een dikke lekkage als je iets te lomp tegen een tube stoot).
 
Vandaag zowel van IceModz als van HighFlow pakketje binnen :)

IceModz Contents:
20 Connectors white
28 Connectors black
250 goldplated pins female
250 goldplated pins male
100 pcs heatshrink white

HighFlow contents:
2x D5 Modtop white
Alphacool 100cm bendingcord
Alphacool heatgun (staat als Monsoon op de website???)
6x BP fitting straight Matte Black
6x BP fitting 90 degrees Matte Black
8x BP fillport Deluxe White
1x XSPC bending tool
1x Deburrer tool
2x Chupa chups lolly
1x BP knuffel black/white :054:

Ik ga vanavond m'n desk weer even opengooien en de fillports installeren. Waarschijnlijk gaat de rest vd avond besteed worden aan sleeven.
Morgen waterblocks installeren op de onderdelen in het rechter compartiment en kijken of ik hier alvast wat tubing aan kan sluiten.

Fotootjes:

IMG_20170324_122932.jpg
Het IceModz pakketje, perfect ingepakt en snel verzonden

IMG_20170324_143331.jpg
BP fittingen, bending tool en deburrer tool

IMG_20170324_143409.jpg
Alphacool bending cord en heatgun

IMG_20170324_143727.jpg
Alphacool ipv Monsoon blijkbaar :p

IMG_20170324_143620.jpg
BP Modtops white + D5ModX2 die ik een tijdje terug al aangeschaft had. Schattig knuffeltje on the side :D

IMG_20170324_161034.jpg

IMG_20170324_154440.jpg

IMG_20170324_154509.jpg

IMG_20170324_154545.jpg

Meteen even de alphacool pompen gesleeved black/white en de modtops geinstalleerd op de dual d5 modtop.
Moet alleen even kijken hoe ik de Dual D5 Modtop vast ga zetten, want de single stands die bij de witte tops kwamen passen uiteraard niet.
Door het gewicht kantelt de dual modtop nu naar achteren :D

M'n kamer is al weken een #$%@zooi, maar dat hoort erbij geloof ik :p
IMG_20170324_142446.jpg

Keep you guys posted :):)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75
arwin74 Arwin's "Work in progress" Gallery & Build Logs 160
CrUzEr Project Black Sun [Work in progress] Gallery & Build Logs 34
Limecat Phobya Screw UNC 6-32 x 5 Cross-Slotted Black Nickel (4pcs) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
Freddy Freddy's Cross Desk :) Gallery & Build Logs 373
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
l3p Cross by Red Harbinger Gallery & Build Logs 219
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
S 4870x2 in cross 1 fan niet in te stellen Hardware & Software 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan