• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apple krijgt 1bn$ van Samsung

applesucks.jpg%3Fw%3D500
 
Tja het zat er wel aan te komen hé.
Apple = Amerikaans bedrijf uit California

Rechtzaak
- in California
- Amerikaanse jury (volksjury met het IQ van een ei)
- Bewijzen van Samsung waren al geweigerd

Ik snap niet hoe je een patent kan krijgen op een rechthoekige smartphone met afgeronde hoeken...
Het zal iets met dat Amerikaans te maken hebben...
 
Ik snap niet hoe je een patent kan krijgen op een rechthoekige smartphone met afgeronde hoeken...
Het zal iets met dat Amerikaans te maken hebben...



Nog genoeg patenten voor beide partijen om uit te vechten. Het wordt denk ik eerder gedaan voor de wereldwijde aandacht die beide bedrijven krijgen.





getypt op een samsung kt
tablet dingest
 
Apple (lees Steve Jobs) is de laatste jaren gewoonweg zeer vooruitstrevend geweest qua design en functionaliteit.
Neem de iPhone. Geen één telefoon zag er uit als de iPone..tot Apple de iPhone lanceerde en werkelijk ELKE fabriekant een afgeleidde maakte van de iPhone.
Je kan tegenwoordig een voorkeur hebben voor een merk of OS, alles is terug te herleiden.
Apple is gewoonweg een vooruitstrevend bedrijf dat qua veel producten als pioneer op de markt komt. Ik vind het dan ook niet gek dat Samsing betalen moet.
 
vooruitstrevend is apple zeker niet hoor. Als je de achtergrond een beetje kent dan zou je ondertussen moeten weten dat apple met name in twee dingen goed is: (gefaalde) ideeën van anderen stelen, patenteren en dan een eigen leven in blazen, en hun gebruikers (zowel leken als meer ervaren gebruikers) laten geloven dat ze het beste product op de markt hebben. Omwille van die twee redenen hebben ze een hele schare fans die er steevast van overtuigd zijn dat apple 't beste van 't beste is en alles zelf uitgevonden hebben, wat het vervolgens alleen maar makkelijker maakt om een 'hype' te creëren voor een volgend product (kijk maar naar de ipad). Het is die 'cyclus' , hun marketing als het ware, die apple van de rest onderscheidt en waardoor voor hen alles mogelijk lijkt, niet omdat ze vooruitstrevend zijn, maar omdat ze hun fan-base zo naar hun hand kunnen zetten dat ze altijd gelijk krijgen.

Voeg daar nog hij legertje advocaten/lobbyisten bij dat blijkbaar op alles patenten kan krijgen en dan krijg je dit soort zaken.
 
Ben ik het totaal niet mee eens. Mijn beargumentatie staat er al (in de vorm van 1 van de vele voorbeelden) en het feit dat Samsung moet betalen voor de schendingen onderbouwd dat.
Ik ben TO TAAL geen Apple fan. Wel heb ik bewondering voor menden als Steve Jobs welke op briljante wijze Apple een enorme schop in de goede richting gaf. Hij luisterde naar de wensen van de klanten en wist in te spelen op de meest behoevende zaken in draagabare technologie. Kijk naar de iPhone. Het heeft de totale mobiele telefonie wereld doen veranderen.
 
Je argumentatie vind ik persoonlijk geen steek houden, jij redeneert gevolg -> 'oorzaak' en dat klopt niet. Bijvoorbeeld:
Neem de iPhone. Geen één telefoon zag er uit als de iPhone..tot Apple de iPhone lanceerde en werkelijk ELKE fabriekant een afgeleidde maakte van de iPhone.
Dat klopt maar half. Wat betreft het uitzicht van phones heb je zeker gelijk. Maar hoeveel phones ken je die een volledig touch screen hadden voor de IPhone? Ik ken er geen. Waarom? simpel, touchscreens begonnen maar rond 2004 betaalbaar te geraken in zulke formaten, dit door toedoen van de andere smartphone producent die het gewone scherm door een touchscreen begonen te vervangen door een touchscreen, alsook handheld game consoles (Nintendo DS en PSP). Zij hebben de basis gelegd voor het full touchscreen in smartphones eind 2004 begin 2005. Als je weet dat er best wel wat R&D in een smartphone gaat dan kom je al snel tot de conclusie dat het eind 2006 begin 2007 ongeveer het vroegste was dat je een deftige implementatie in een smartphone kon verwachten.

Dit is belangrijk omdat dan ineens een heel ander type apparaat hebt. Zonder fysiek keyboard ga je het apparaat namelijk volledig anders vasthouden. Ook heb je dan ineens nauwelijks nood aan fysieke knoppen, hoogstens een paar. Dat wil zeggen dat je automatisch naar een vorm zoals die van de iphone zou evolueren, zelfs al hadden zij die nooit gemaakt.

En dat is net wat ik probeer uit te leggen; de Iphone en het feit dat alle iphones er op lijken is een gevolg van hoe de smartphone markt geëvolueerd is, van het feit dat Apple op het juiste moment twee zaken samen gesmeten heeft en er belachelijk veel patenten op gekregen heeft. Dat is marketing-technisch zeer mooi gedaan van hun, naar het is niet vooruitstrevend. Zij oogsten enkel wat anderen gezaaid hadden maar nog niet kunnen oogsten. Je kan dit in nagenoeg al hun producten terug vinden. De Ipod was zeker niet de eerste mp3-speler met een hdd, hij zag er gewoon leuk uit met dat draai-ding en is door hun marketing/hyping groot geworden. De Iphone, zie hierboven, en god weet dat er al lang tablets waren voor de Ipad, maar dat die een stuk dikker moesten zijn en stukken meer kosten. Kortom, Apple is goed in het bespelen van de markten, wachten op het juiste moment en anderen hun ideeën afnemen. Voor een bedrijf is het natuurlijk enkel resultaat dat telt en daarom dat ik ook niet zeg dat Apple het slecht doet ;) Maar zeggen dat ze vooruitstrevend zijn klopt gewoonweg niet.
 
Tja zoiets als "van Apple-fans, voor Apple-fans"...
Touchscreen werd voor de iPhone al veel gebruikt hoor, kijk maar naar de pda's...

Apple's enige verdienste is een product op de markt gezet te hebben dat in tegenstelling tot de PDA's, gebruiksvriendelijk was en soepel werkte. Sinds toen is er naar mijn mening weinig innovativiteit(revolutionair) te bespeuren.

Ook vindt ik het soms belachelijk waarop een patent kan bekomen worden.
Neem nu "slide to unlock", Zonder knoppen kan je moeilijk iets anders nemen, daarbij: apple-we-totally-invented-slide-to-unlock.png
 
Jobs was absoluut een man met visie.
Maar Apple is zonder die visie, gewoon een commercieel bedrijf die alles doet voor de Dollars.
Geen innovatieve oplossingen (meer), maar veel van het zelfde in een net iets ander jasje.
Dat is ook de oorsprong van de patentoorlog... ze zijn gewoon bang om de grip op de markt kwijt te raken.

Zet overal een i voor...
iTV
iKaasschaaf
iKurkentrekker
iDildo
iBierviltje

en Apple belt je vanzelf om aanspraak te maken op de naam.
 
Misschien klopt dat ook ook wel, en ik moet je je eerlijk zeggen, Enthernal, dat ik waardering heb voor je onderbouwende woorden en daar ik geen weet had van bepaalde zaken, ik daar nu wel er andere kijk op heb.
Echter ben ik nog wel steeds van mening dat Apple onder "leiding" van Steve, mooie vernieuwde dingen op de markt gebracht heeft. Of dat nou voortgevloeid is uit kopieën of niet. Zij deden het en niemand anders. Koppel dar aan design, en je het een geslaagd product wat daarna over genomen is door anderen.

Dit is getypt vanaf mijn iPhone :p
 
Arniebomba, dat ontken ik ook zeker niet. Ook is er een groot verschil tussen het vroege apple, het 'midden' apple en het apple van nu, en dan nog eens steve jobs apart. Apple heeft inderdaad revoluties door/aangevoerd en ze maken inderdaad producten die voor hun doelgroep precies zijn wat die willen hebben. Zowel het bedrijf als de producten staan met reden waar ze staan.

De patent gevechten zijn echter iets heel anders, in mijn mening gaat dit meer over het patentensysteem dan over het kopiëren van bepaalde features. om maar een onnozel voorbeeld te geven, de rechte hoeken van smartphones bijvoorbeeld, stel je eens een smartphone met onafgeronde hoeken voor. lekker scherp in je bil prikken heel de dag :sarc: Zo'n zaken zouden in feite niet gepatenteerd mogen worden. Hetzelfde geld ook voor zaken zoals afgeronde icoontjes (men rond al sinds jaar en dag vanalles en nog wat af op icoontjes/design in general), slide to unlock, etc etc etc. Dat zou niet aan apple noch aan samsung gegeven mogen worden.
 
De patent gevechten zijn echter iets heel anders, in mijn mening gaat dit meer over het patentensysteem dan over het kopiëren van bepaalde features.
Dat idee had ik ook al. Beiden bedrijven hebben namelijk iets aan elkaar.
En ik dacht dat er een rechter ooit eens gezegd had dat ze daar eens mee op moesten houden?
 
Laatst bewerkt:
Guys..

Een feit:

Ik heb een Samsung Galaxy S3, hoe ge-ripped hij wel niet mag lijken op die van de iPhone (in de ogen van de hardcore fanbase van apple). Ben nog steeds een trotse gebruiker van dit geweldige apparaat.

Belangrijke info dit, is gelijk alles helder~~~~
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
stefan787 Apple G5 Gallery & Build Logs 2
tomasvanderpijl [CLOSED] Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart + extra's Gesloten 0
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
Stephan---pro [GEVONDEN] Apple iphone of Samsung galaxy s2 Gevonden 30
JeanPaul [IN-ACTIVE] Apple Ipod video 30GB Verkocht 2
thijs2163 Speakers voor Apple TV Electronica 28
Demolisher Apple iMac 21,5" 2.7GHz VS zelfbouw. Hardware & Software 3
Cygnitr0n Apple kopieert zichzelf Nieuws en Sport 2
D Apple iCloud Gadgets 13
C Apple's G2 Duo Gallery & Build Logs 8
R Apple iPad of Archos 101 Internet Tablet? Hardware & Software 2
Vannos Apple ipad OF Samsung galaxy Tab Hardware & Software 17
ForresT apple g5 case mod Waterkoeling 4
D Apple App Store Algemene Discussies 8
HighSpeed^ Apple iPad Hardware & Software 32
Flythe Apple G5 Gallery & Build Logs 39
thiesggb Thieske's Mini-Lan-Bak krijgt waterkoeling Gallery & Build Logs 21
Rooneys Ik krijgt een piepmelding van moederbord of vga? Problemen & Oplossingen 6
Johnny Man krijgt 180eur boete, wegens zelfgemaakt bankje Nieuws en Sport 5
O pomp krijgt de slangen niet vol/geen door stroming Waterkoeling 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan