• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apple iCloud

Daantjuhh14

New member
Hoi!

Jullie kennen vast allemaal iCloud al. de Cloud dienst van Apple. Ik zal hier uitleggen, wat iCloud is, wat je ermee kunt, en wat het kost.

overview_title.png



Wat is iCloud?
iCloud is, zoals eerder aangegeven de Cloud dienst van Apple. Zo is het mogelijk om je data op elk apparaat te synchroniseren. the Cloud zijn dus eigenlijk servers van Apple, waar al je data op word opgeslagen. Dat is ook de reden dat Apple dat hele grote datacenter gebouwd heeft; ze hebben opslagruimte nodig.

Wat kan ik ermee?

De vraag is eerder; wat kan je er niet mee? Je kunt bijvoorbeeld je contacten online zetten, zodat als je een nieuw contact toevoegd op je iPhone, deze meteen op je PC of ander iDevice staat.

Of bijvoorbeeld het delen van documenten. je bent bezig met een verslag op je PC. je moet stoppen. Je doet HELEMAAL NIKS maar, iCloud synced met de servers, waardoor hetzelfde verslag op bijvoorbeeld je iPad komt te staan. Daar kun je dan vervolgens op verder werken.



maar ook voor foto's brengt dit voordelen. Je kunt ervoor kiezen om een gemaakte foto, direct te delen via iCloud. Zo heb je deze dus altijd bij de hand! Handig voor bijvoorbeeld je Apple TV2. Zo kun je de foto's van een afstand direct op dat ding zetten!

Natuurlijk is er ook nog het maken van een backup! Het iDevice kan volledig automatisch een backup maken, en deze naar iCloud sturen. Zo heb je dus altijd een recente backup veilig opgeborgen!



Natuurlijk zijn er nog meer functie's, ,maar die zal ik later toevoegen aan deze post!

iTunes Match

iTunes Match was het One More Thing van het WWDC. hieronder een mooi stukje, wat ik van internet heb geplukt.

Toen Steve Jobs vertelde dat er ‘One More Thing’ was dachten veel mensen aan een nieuwe telefoon. Maar niets is minder waar.
Muziek die je hebt gekocht in de iTunes Store worden gesynchroniseerd tussen al je apparaten. Als je muziek hebt die ergens anders vandaan komt worden deze niet direct gesynchroniseerd en daar kan je volgens Jobs op drie manieren mee omgaan. Je kan nieuwe apparaten syncen met iTunes. Je kan de liedjes opnieuw kopen in de iTunes Store. Of je gebruikt iTunes Match.
iTunes Match kijkt welke liedjes je niet gekocht hebt via de iTunes Store en downloadt deze direct waardoor ze op alle devices te beluisteren zijn.

Op deze manier kan je dus ook muziek "witwassen" gedownloade muziek die je in iTunes Match zet, wordt vervangen voor een "master copy" van de servers van Apple, waardoor deze daarna overal te beluisteren is.

Intressant toch?

prijs?

iCloud is helemaal gratis! Je hebt wel een limiet van 5GB. In dit limiet zitten geen Muziek Downloads en foto streams, dus het is nog best veel!! Ook krijg je een mooi @me.com emailadres, wat tot nu toe alleen MobileMe members hadden.

iTunes match zal $25 per jaar gaan kosten. Valt dus ook heel erg mee.

Groeten,
Daan
 
Tja, nieuw is het concept ook weer niet hé... Maar het wordt wel gedaan alsof Apple het uitvindt...
Kijk bijvoorbeeld naar Dropbox.
Dit heeft bijna dezelfde features als iCould op een paar euvels na.
De speciale features van iCloud beperken zich dan ook tot Apple producten waar je dan weer bij het doel van Apple komt:
"Beperk je keus tot Apple. Met andere dingen werkt het niet..."
 
Waar men dan wel zo gemakkelijk aan voorbij gaat is dat het dus internet nodig heeft...
Het zou maar eens moeten lukken dat ie ineens begint te synchroniseren en je ineen door je maandelijkse hoeveelheid zit...
 
Ik ga dit z.s.m. proberen, lijkt me echt super handig!

Ik synchoniseer nu weinig met mijn iPhone omdat ik gewoon te lui ben om mijn iPhone aan te sluiten op PC en iTunes op te starten :p

Met iCloud geen kabeltje meer nodig en automatisch, dat scheelt weer :)

Zeker handig voor foto's!
 
Ja ik weet het. Als dit echt zo is, balen natuurlijk. Maar Apple zal wel een grote zak geld geven, net zoals met de iPhone toen, en die mensen die Apple uit hun huis heeft gekochf:p

Ik ga dit z.s.m. proberen, lijkt me echt super handig!

Ik synchoniseer nu weinig met mijn iPhone omdat ik gewoon te lui ben om mijn iPhone aan te sluiten op PC en iTunes op te starten :p

Met iCloud geen kabeltje meer nodig en automatisch, dat scheelt weer :)


Zeker handig voor foto's!

Precies! En dat is nou goed voor iCloud. Fotos etc. Draadloos ftw. Binnenkort in NL!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan