• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apple G5

Flythe

Senior Member
Ik had belooft om m'n Apple G5 mod te laten zien, dus bij deze :D.

De updates zijn meestal al een jaar oud, dus veel dingen kloppen niet meer. Wat niet meer klopt zal ik verbeteren in bold.

Ohja, excuus voor de vreselijke kwaliteit foto's ze zijn gemaakt op een lidl camera :schaam.
 
Hier het standaard intro'tje,

Ik volg al een tijd de casemods etc. op deze site en andere bekende 'casemod sites'. Een tijd geleden zag ik een G5 mod en vanaf toen had ik mezelf altijd al voorgehouden om dat ook eens te doen.
Daar is zo'n 1,5 jaar overheen gegaan maar toen kreeg ik het idee om eens een ad op marktplaats te zetten. Kort na het plaatsen reageerde iemand hierop en twee dagen later had ik de kast in huis.

PICT1546.JPG


PICT1544.JPG

beetje blurry pics maar toen ik daar achter kwam lag alles al uit elkaar.

De plannen:

- Slopen >:) (done)
- Gigabyte P35 DS3 compitable maken. komt een nieuwer bord in, welke dat wordt weet ik aan het einde van het project. Er komt een standaard moederbordtray in
- Window in side panel maken.
- 'buiten ding' en side panel mirror finish poetsen.
- midden/binnen cage een andere kleur spuiten.
- leds of andere verlichting. Worden witte leds
- watercooling inbouwen.

De Specs zullen dit NIET worden:

- Gigabyte P35-DS3
- C2D E6600
- XFX 7900GTO
- 200GB maxtor HD
- Antec NeoHE 500W

verouderde hardware, alleen de antec NeoHE heb ik nog en die heeft coilwhine dus daar moet een nieuwe voor komen.

Specs van waterkoeling zijn:

- 1x 120mm rad Black ice pro rad
- 1x 240mm rad TFC rad
- Liang DDC 1T worden er 2 ipv 1 + XSPC top
- Asetek NB blok NB blok wat bij het mobo hoort, geen asetek iig
- Asetek GPU blok fullcover blok
- Swiftech Apogee GT CPU blok Wss de d-tek fuzion v2
- Alles met 1/2" aansluitingen en slangen
- Heb hier ook nog een asetek res liggen maar kweet nog niet of dat in de kast gaat passen, zoiezo ga ik een fillport maken en een port om alles leeg te laten lopen. reservoir wordt custom made, fillport en drainports komen er nog wel in.

PICT1569.JPG

Dit is wat er bij zal komen in de wc loop. verouderde foto dus, iemand nog een 240mm rad kopen? (is nooit gebruikt) :p.

PICT1440-large.JPG

Oude wc loop, de pomp en CPU blok zullen dus vervangen worden. verouderd

De 240 rad komt in de voorkant te staan en de 120mm zal in het dak komen, ben alleen nog opzoek naar een mooie oplossing om het gat af te werken zonder het design aan de buitenkant aan te passen. (dus als iemand nog ideeën heeft? :p) 120mm rad komt in bodem met een gepolijste radgrill

Ik ben alvast begonnen met alles uit elkaar te halen. Goed, een halve dag en 100.000 schroeven verder:

PICT1553.JPG

omhulsel/buitenkast

PICT1558.JPG

binnenkast

PICT1564.JPG

Het dvd-drive frontje dat hergebruikt zal worden.

PICT1549.JPG

Het aantal schroeven dat eruit moest alleen om de buiten van de binnenkast te krijgen, dus zonder de HD cage etc.

PICT1566.JPG

Dit vind ik wel een coole foto ;)

Nou dat was het dan, morgen ga ik langs de gamma en haal wat high grid schuurpapier om te beginnen met de anodisatielaag te verwijderen. Ook zal ik eens wat gaan spelen met de camera instellingen want de high-res foto's zien d'r echt niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Nieuweafbeelding8.jpg


Nou ik val maar meteen met de deur in huis,

PICT1577.JPG

stukje kast met een appel erop :p

PICT1572.JPG

Net begonnen met schuren, rechts ben ik al wat verder links is alleen het anodiseer weggehaald. En je kan hier ook een hoekje van de window zien.

PICT1600.JPG

Gehele window :)

PICT1595.JPG


PICT1591.JPG

Gat aan de achterkant waar de mobo tray in gaat komen.

PICT1596.JPG


PICT1589.JPG

De twee delen van het mobo tray, aan de achterkant heb ik een stukje aan gemaakt om hem rechthoekig te maken, (anders bleef er een stukje van de fanhole aan de achterkant van de kast zitten).

PICT1599.JPG

Beste lijm die ik in huis kon vinden. Het is nog gruwlijk duur ook.

Dat was het dan weer, morgen kan ga ik wss de mobotray vastlijmen in de achterkant van de kast. Het idee was om hem vast te lijmen met stripjes alu aan de zijkant en dan alle spleten op te vullen met green putty, dat is een vulmiddel dat normaal gebruikt word bij modelbouw. Zo word de achterkant helemaal egaal/glad.

Tot de volgende update. _/-\o_
 
Laatst bewerkt:
als je nou een mooie mod wilt hebben, tipje, zoals k mijn Psucho iphone mod hebt gemaakt en zoals de Apple notebooks zijn met een oplichtend appel erin, zou ook wel mooi staan bij jouw apple G5 mod. :


Mijn iphone mod :
iphone_croiman_casemod_final6.jpg

mod-psycho-iphone-1.jpg

iphone-croiman-casemod-final10-thumb.jpg


[ame=http://www.youtube.com/watch?v=0DmWs1aCUMQ&hl=nl]YouTube - Psycho iphone case mod[/ame]

De apple Notebooks :

8871.jpg

apple-notebook-glowing-in-dark-djenan.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nieuweafbeelding8.jpg


Hier de beloofde update,

Op de foto's hieronder zit de tweede laag vuller erop en er zal er nog minimaal 1 laag opmoeten voordat alles vlak is.

PICT1608.JPG


PICT1609.JPG


PICT1618.JPG

Waar dat hele grote stuk met vuller zit heb ik dat alu plaatje eraan gelijmt, dit is een beetje scheef komen te zitten dus vandaar dat nu alles volgeplakt zit met vuller.

PICT1611.JPG


PICT1612.JPG


De gaten aan de voorkant van de kast waar de bulgin switches in komen je zou zeggen dat ze scheef zitten maar als de knoppen erin zitten dan is alles recht.

PICT1616.JPG


Tot slot nog even een overview.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan