• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Thieske's Mini-Lan-Bak krijgt waterkoeling

thiesggb

New member
Hoi Mede HF'ers,

Na enige tijd hier buildlogs te hebben bekeken en informatie van het forum te hebben geplukt voor mijn eerdere waterkoelingsavonturen was ik eigenlijk beetje klaar met waterkoeling.
Dus toen heb ik de Mini-Lan-Bak op lucht gebouwd, maar het begon weer te kriebelen en toen ik laatst een paar mooie blokjes op Tweakers V&A aangeboden zag worden was het hek van de dam........ik moest ze hebben! :eusa_drool:
Aangezien ik alles van waterkoeling van de hand had gedaan moet alles opnieuw aangeschaft worden en daar ben ik momenteel druk mee bezig.
Deze buildlog zal een korte worden aangezien de bestaande configuratie omgezet gaat worden van lucht naar water, ik hoop volgende week alles besteld te hebben en dan zo gauw mogelijk van start te gaan.
Mijn vorige waterbuilds heb ik hier nooit gepost omdat ik het vaak snel in elkaar zet en vergeet foto's te maken in mijn enthousiasme en ik geen tweede pc heb om tussendoor te posten.
Dus deze keer ga ik mijn best doen om wat foto's tijdens het werk te schieten en het dan hier te posten, vond het nu wel de moeite waard omdat het toch wel een uniek kastje is (en gaat worden) naar mijn idee.


De gebruikte hardware:

Silverstone SG07 (mini-itx)
Intel 2500K
Asus P8H67-I
Corsair Vengeance geheugen kitje
XFX 7970
Crucial M4 SSD

Foto's van huidige airbuild vind je hier --> Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

IMG_5286.jpgIMG_5289.jpg

De uitdagingen in deze build zullen voornamelijk het inbouwen op de geringe vierkante centimeters worden en de mCubed T-Balancer miniNG waar ik nog nooit mee gewerkt heb.
Ik las dat hij de snelheid van een Laing pomp kan regelen en het andere kanaal de 3 Triebwerks van een mooie snelheid kan voorzien, dit zal ook nodig zijn aangezien ik voor stilte ga en de pomp en fan's dus beetje wil temmen qua geluidsproductie.
Verder zal de case nog een andere cover krijgen, maar daarover later meer.

Nou...........dat was het wel zo een beetje, hoop dat jullie het een leuk projectje vinden...... en alle vragen, opmerkingen en adviezen zijn welkom. :023:
 
Laatst bewerkt:
Even alles los op de tafel, kan ik weer even het internet op :) eens even Googlen naar wat info.
IMG_5302.jpg

Ben wat aan 't klooien met die T-balancer miniNG, heb mijn Laing DDC erop aangesloten zodat ik mooi de snelheid kon regelen,maar zodra ik de boel opstart dan slaat die pomp na 4-5 seconden weer af (pomp loopt prima rechtstreeks op molex) uiteraard met een gevulde loop getest ;) foto is alleen voor 't idee.

IMG_5318.jpg
 
Ik heb alles (naar mijn idee tenminste) al geprobeerd, met en zonder temperatuur-sensors, kanaal A en B, met jumpers erin en zonder, reset van het apparaatje...........denk dat dit idd een slechte keuze was Vincent :)

Maar nu heb ik deze (en hebben is houden zullen we maar zeggen) dus ga ik toch maar eens prutsen en Googlen wat nou 't probleem is.
 
hier een prinscreen van mijn PA2 draait nu 2 pompen op 60% ook kun je de startboost op 100% instellen zodat de pompen iedergeval opstarten en daarna in de gewenste stand gaan lopen



Naamloos-1.png
 
Zo :) hij doet 't nu wel, maar alleen op temperatuur-gestuurd (hoe warmer, hoe sneller pomp draait), manueel (zelf instellen potentiometer) werkt niet helaas.
Triebwerks draaien nu ook op de MiniNG, deze gaan ook sneller/langzamer draaien afhankelijk van de temperatuur.

Hele rijen jumpertjes erin om het werkend te krijgen.
IMG_5336.jpg

Nog niet tevreden maar er is vooruitgang geboekt :)
 
Laatst bewerkt:
Zo heb alles van de week draaiend gemaakt hier, morgen als goed is (fingers crossed) met de post nog een koppelingetje van Freddy in me bus.

Dus ff de boel aftappen en vullen en dan wat totaalshots maken van me bakkie :)
 
Hoppa!!.... Foto's :) (Niet geschikt voor mensen met last van claustrofobie)

IMG_5352.jpgIMG_5355.jpgIMG_5354.jpg
IMG_5357.jpgIMG_5359.jpgIMG_5361.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_5350.jpg
    IMG_5350.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5353.jpg
    IMG_5353.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 6
  • IMG_5356.jpg
    IMG_5356.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 5
  • IMG_5358.jpg
    IMG_5358.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer strak uit thies hulde dat je het allemaal netjes in dat kleine bakkie hebt gekregen;)

Ik kan niet goed zien hoe de slangen van je rad je case in gaan maar is het geen idee om daar van die koolance snelkoppelingen aan te zetten?

deze & deze bijvoorbeeld

Evt. achterop je case met fillport's vast zetten, maar eigenlijk zijn 2 quick connects op je rad al genoeg om het echt een makkelijk lan bakkie te maken.
 
@Soppy... ja ik had ze gezien in de shop die quick disconnect zonder knoeien dingen, maar ik vond ze vooralsnog te duur. Eerst ga ik eens kijken hoe ik de plexi-panelen ga uitzagen en monteren zodat me kastje weer dicht kan.
 
Kleine update, nieuw moederbordje geplaatst met Z77 chipset zodat ik eens kan gaan overclocken, al wel ingebouwd, maar nog niet aan toe gekomen om hem op zijn staart te trappen, want....druk druk druk (tips zijn welkom want overclocken ken ik nog van 775 en 1366 maar niet van 1155 :( )

Maar hierbij alwel vast een teaser-fotootje :)
 

Bijlagen

  • IMAG0363.jpg
    IMAG0363.jpg
    160 KB · Weergaven: 12
Leuk bordje inderdaad! :D Zal wel heel wat beter overclocken dan Zotac mITX-bordjes, qua BIOS-mogelijkheden, en met zo'n stroomvoorziening...

Succes met inbouwen! ;)

Overclocken op Sandy / Ivy bridge is overigens een stuk makkelijker dan op 1366. Moet lukken!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
mrsoldier Black beauty (mini project) Gallery & Build Logs 1
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] mini itx Gevonden 0
Sw333t Mini Elite Gallery & Build Logs 187
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Besje Xargeant's Mini Tank Gallery & Build Logs 25
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78
R Mini RAM Mod Cases en Modding 15
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Impulse Pandora's Mini Box Gallery & Build Logs 9
Impulse ECS H67H2-I mini itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
sorry2 P180 mini 200mm rad mod Gallery & Build Logs 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan