• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

900D - Titan waterkoeling build

Cruise

New member
Goeiedag iedereen,

Weet niet goed waartoe met deze vraag dus zet ik het effe op het forum/site waar ik de onderdelen zou vandaan halen.

Ik ben een hele grote beginneling met waterkoeling, nog nooit gedaan maar altijd al willen hebben.
Nu heb ik de perfecte kans, krijg m'n case maandag en heb alle onderdelen al liggen.

Maar probleem is dat ik niet goed weet wat ik allemaal nodig heb, bij deze m'n vraag of jullie misschien kunnen helpen?

Alvast m'n onderdelen :

Mobo : Asus Maximus V Formula
CPU : I7 3770k
GPU : Asus Titan GTX

Case : Corsair 900D

Ik zou iets in de genre willen van : Linkie
Heb ook deze build al zitten volgen en ziet er echt super uit : Linkie (Pagina foto's : 53 - 38 - 32 - 29 - 25 - 18 - 16 - 2).
Of moest iemand iets anders van idee hebben, ik sta open voor alles (wel rood thema).

Ik zou de CPU, Chipset (wat er al standaard opzit op moederbord), en GPU (met 2de Titan in de toekomst) willen waterkoelen.
Ook zal ik leds in de case aanwezig zetten (heb al een led strip en led bars) dat ik zou willen kunnen afleggen voor als ik at night m'n pc zou willen aanlaten (als dit kan niet met een knopje die uit de case hangt).

Ik heb al m'n fans (corsair SP120 quiet editions - 12stuks).
Ook zit ik dan te denken dat ik veel splitters voor m'n fans ga nodig hebben en misschien zelfs extensions voor de kabels van fans zelf en van mobo (sins dit een zeer grote case is, weetniet of de kabels van m'n voeding gaan toegraken..)

Moesten jullie iets kunnen samenstellen/voorstellen voor me zou ik dit enorm op prijs stellen.

Budget : Rond de 800€ had ik gedacht, weetniet goed wat te verwachten qua prijs sins dit m'n eerste waterkoeling build is.

Hoop dat ik niks vergeten te melden heb en alvast bedankt!
 
Beginnen waterkoelen met een Titan? :p
Los daarvan zijn er veel te veel variabelen voor ons om zo maar iets samen te gooien. Lees eerst de volgende topics eens door:
http://forum.highflow.nl/f40/ehbw-eerste-hulp-bij-waterkoeling-13767/
http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/
http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-12008/

Dan kan je in de shop op zoek naar de componenten die jouw wat lijken. Het moet niet van direct goed zijn, maar eens je naar een winkelwagentje kan linken kunnen wij direct een hoop meer en beter advies geven ;)
 
Lees net 3x je verhaal, maar begrijp niet helemaal welke vraag je nu concreet hebt :S

Dit is wat ik er uit haal:

1) Je hebt een vraag mbt het "thema", waarbij je rood als basis kleur wil aanhouden.
Antw: Dat is en blijft altijd iets van smaak... veel modders komen tijdens hun build weer op hele andere ideeën, en gezien de afmetingen van de case (UBER ding natuurlijk) zal dat bij jou vast ook t geval zijn.

2) Je vraagt advies mbt een complete waterkoeling (set).
Antw: Heb ik persoonlijk niet echt verstand van, maar hier op t forum zitten genoeg mensen die dat wel hebben... even hun reactie afwachten. Verder kun je bv dit topic eens doorlezen: Waterkoeling

3) Je wil de led verlichting kunnen uitschakelen.
Antw: Dat moet geen probleem zijn, denk zelfs dat je dat evt kun combineren met een fan controller.
wwwicked is (bij mij weten) de goeroe op t gebied van home-made led verlichting. Die zal zich vanzelf melden, anders PM je hm ff.

4) Hoe de 12 fans aan te sluiten?
Antw: Denk dat 1 (of 2) fan controllers hiervoor de beste optie zijn.
Deze zijn wel mooi, strak zonder knopjes (touchscreen).
66040781.jpg

NOTE: Voor t techniche aspect moet je de reactie van de waterkoel "freaks" ff afwachten!!!

5) Hoe overbrug ik de afstanden in mn case?
Antw (of eigenlijk vraag): Welke voeding heb je?
Verder zijn er voldoende verleng kabels te verkrijgen... wel sleeven wat anders ziet t dr niet uit! (zou zonde zijn van de hele build).

6) Welke waterkoeling (set) voor 800,- kan ik nemen?
Antw: Nogmaals, hiervoor moet je de reacties even afwachten. Heb ik onvoldoende verstand van.
Je kunt wel al kijken op: EKWB dan kun je enigszins zien of je budget haalbaar is.


Verder wens ik je heel veel plezier en succes met je build!
Aan de hardware zal t niet liggen iig ;)


Beginnen waterkoelen met een Titan? ;)

Tja... zou dr niet aan beginnen als n00b eerlijk gezegd ;)
 
Heb al genoeg posts gelezen over waterkoeling, ik snap het principe maar onderdelen kiezen uit de rijen en rijen vol is een andere zaak.. Daarom hier ook m'n post.

Idd, waterkoeling voor een titan (kan ik deze een tikkeltje meer overclocken en maakt deze geen stofzuiger geluid terwijl ik aan het gamen ben).

Weet dat de post een beetje door elkaar was maar deze 3x lezen? hihi :D

- Het thema was bedoeld voor de mensen die me zouden helpen een shoppingkart samenstellen (dat ze weten waar ik naartoe wil ongeveer).
- Heb gelezen dat er waterkoeling stukken bestaan waar dit allemaal geimplementeerd is (alles regelen waaronder de leds in case ook).
- 12fans aansluiten, niet op een fan controller maar van stroom voorzien.. zoals te zien in de foto's die ik gepost heb op dropbox zullen er 4+ fans bovenaan zijn en zeker 4 fans onderaan... kan ik niet allemaal van stroom voorzien op het moederbord.. zal wss een splitter nodig hebben ofzo (dacht dat deze in de shoppingcart zou kunnen toegevoegd worden).
- Ik heb de corsair hx1000w voeding, heb speciale rode sleeved kabels gekocht van corsair zelf voor de voeding maar heb schrik dat deze niet lang genoeg zullen zijn voor de port bovenaan of de lange zijstroom poort op het mobo. (Dacht aan sleeved extensions als dit ergens bestaat om te orderen).

Een n00b ben ik idd wel, maar moet ik het daarvoor laten om te doen? Misschien hulp zoeken dan?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
3) Je wil de led verlichting kunnen uitschakelen.
Antw: Dat moet geen probleem zijn, denk zelfs dat je dat evt kun combineren met een fan controller.
wwwicked is (bij mij weten) de goeroe op t gebied van home-made led verlichting. Die zal zich vanzelf melden, anders PM je hm ff.
Schakelaars (met rode verlichting) die geschikt is om verlichting (zowel led als ccfl) te schakelen:

- Lamptron 16mm RING Red Latching Illuminated Switch Black,
- Lamptron 16mm RING Red Latching Illuminated Switch Silver.

Belangrijkste waar je op moet letten is dat ze "Latching" zijn. Dit houdt in dat de knop de stand onthoud als het ware. Je hebt ook "Momentary" schakelaars, die zijn bedoeld als power en reset knoppen.

Wat betreft de koelblokken voor de Tietan, is dit topic wel de moeite waard om na te lezen:
http://forum.highflow.nl/f17/gtx-titan-ek-wc-blokken-14511/
 
Een n00b ben ik idd wel, maar moet ik het daarvoor laten om te doen? Misschien hulp zoeken dan?

Moet je helemaal zelf weten, zelf zou ik t niet aandurven om te gaan "experimenteren" met waterkoeling op een kaart van dik 900,-

Vwb de voeding... mocht je in de toekomst een 2e Titan willen, is 1000 watt dan wel voldoende?
 
Moet je helemaal zelf weten, zelf zou ik t niet aandurven om te gaan "experimenteren" met waterkoeling op een kaart van dik 900,-

Vwb de voeding... mocht je in de toekomst een 2e Titan willen, is 1000 watt dan wel voldoende?

Misschien zoek ik dan toch wat hulp voor de titan, achter wat vid's te bekijken ziet het er wat ingewikkeld uit :p

Dacht dat 1000w genoeg zou zijn, gelezen dat de titan rond de 400wat max verbruikt op high load (gaming, benchmark) en cpu neemt zoveel niet in, dan nog m'n hdd's en de waterkoeling bits+leds.. misschien als de 2de titan er is ik upgrade naar een 1200 of 1500w voeding dan, maar is in de toekomst.
 
Ja, heb voor het eerst de case begin februari gezien, ging dan beschikbaar zijn vanaf begin/mid maart.
Waren dan opeens problemen mee en ze hebben moeten werken aan enkele foutjes..
Toen opeens ik aan het surfen was op de corsair site stond die ertussen en heb ik deze kunnen orderen, grote shipping fee's maar totally worth it.. m'n stukken zijn hier maar stof aan het vergaren nieuw in de doos.. they need a home ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
Q Thermaltake 900d Advies Waterkoeling Setup 17
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
S 900D build Gallery & Build Logs 5
S BIG RED 900D Steves1990 Gallery & Build Logs 38
Bjorn@demichiel.nl 900D First WC Build Gallery & Build Logs 233
M First loop - Corsair 900D - orange - Unnamed :O Gallery & Build Logs 36
Z 900D uitbreiding, verbeter punten. Waterkoeling 13
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
B Waterkoeling i7 3770k 7970top dcu2 corsair 900D ongeveer 500 euro Advies Waterkoeling Setup 40
faljukin 800D naar 900D Gallery & Build Logs 13
L 900D Quad Crossfire Build Advies Waterkoeling Setup 10
W 800D/900D met i5 2500k en R 290 Crossfire Advies Waterkoeling Setup 6
C LiquidRZR rebuild 900D Gallery & Build Logs 34
cederieck Obsidian 900D Gallery & Build Logs 25
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
B corsair 900d fabricage fout of express zo gedaan? Cases en Modding 4
B 900D *nameless* Gallery & Build Logs 78
S Corsair Obsidian 900D (Watergekoeld) Gallery & Build Logs 10
J Corsair 900D Advies Waterkoeling Setup 6
ChillPascal Corsair 900D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
Hightower Bitspower nvidia titan x pascal rgb ledstrip Waterkoeling 15
S Witte Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12 en Titan TFD-12015H12ZP/KE(RB) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Q GTX1080TI / Titan XP Waterblocks Waterkoeling 12
Hightower Bitspower titan x pascal waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Q EK-FC Titan X Backplate, MSI logo? Waterkoeling 1
L Hailea Chiller HC-250A - 265 Watt geschikt voor TITAN X en i7 4790k ? Hardware & Software 2
M Bitspower Waterblocks for Titan X HighFlow Webshop 2
Freddy GTX 980 Ti waterblock = Titan X waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P (Suggestie) EK-FC Titan X - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T [Waterkoeling] €1500 euro, Triple Titan Z Advies Waterkoeling Setup 115
stefan787 Stefan787-Stefan de Kraker-TiTan Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D [Waterkoeling] €500 euro, i7-3970X, GTX TITAN Advies Waterkoeling Setup 14
K GTX 780 Sli of titan NVIDIA 5
Hightower ekwb backplate titan se HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
coolfris [VERKOCHT] 2x Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX 780-TITAN "Hole Edition" + Backplates Verkocht 2
Zwelgje Swiftech Komodo 780 en Titan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Das Experiment GTX Titan + EK WC Blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 43
Stephan---pro Nieuwe Nvidia GeForce TITAN videokaart !! Algemene Discussies 59
Demolisher Titan 120mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan