• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

27 inch 1080P een goed idee?

Robin

Member
Ik zit met een probleem, waar ik na een hoop zelf gedacht te hebben er niet eruit kom.

Heb paar maanden geleden een nieuwe Ryzen 2 pc gebouwd, maar ik ben hier nog niet helemaal klaar mee..
Ben daardoor ook steeds weer op nieuwere hardware aan het wachten, en daardoor krijg ik me builds nooit helemaal af.

Heb momenteel meerdere pcs staan..

2 wil ik voor dagelijkse dingen gebruiken en ander ga ik denk ik gebruiken voor retro pc doeleinden.

Momenteel gebruik ik deze pcs (of een enkele staat momenteel aan de kant)


Laatst heb ik dit gebouwd:

AMD Ryzen5 2600x (stock cooler)
Asus x470 Rog crosshair Vii hero wifi.
16GB geheugen (is wel van het 2133mhz type op cas 13) (komt nog ander sneller geheugen voor)
Sapphire Radeon RX580 8G Nitro
Adata XPG(nummer weet ik even niet meer 480GB nvm-e m.2 ssd)
Samsung 1TB sata 600 ssd.
Momenteel gekoppeld aan een oudere Iiyama 24inch prolite gb2488hsu (versie 1)



Mijn oude build (als main systeem) (momenteel dus in gebruik) (ga over paar maanden een ander doel aan geven)

Intel core i7 4790K (stock cooler)
Asrock Z97 extreme 6
Gskill 16GB 1600mhz geheugen
Intel SSD750 400GB
Zotac AMP GTX1080 8G
3TB WD red voor games (was de bedoeling om deze tijdelijk te gebruiken
Monitor asus MG278Q (ondersteunt freesync en nvidia adaptive sync *speel op 1440p resolutie*




Mijn oude 2de systeem

Intel core i7 2600k (stock, maar met watercooler van coolermaster)
Asrock Z77 extreme 6
Gskill 8GB 1600mhz geheugen
(zit momenteel geen gpu meer in (voorheen een gigabyte GTX 1060 6GB) Maar deze heb ik verkocht)
256GB samsung evo 850 ssd
En nog storage voor games erop te zitten.



Even wat verklaringen hieronder zetten over hoe en wat.


Ik wacht op Zen 2 en Zen 3
Wacht op AMD Navi.


* De reden waarom ik een 2600x op dat dure moederbord hebt gestoken is dat ik een moederbord zocht met veel usb poorten. Een gigabyte moederbord wilde ik dus niet.. Dus besloot eerder een asrock x470 taichi ultimate moederbord te bestellen.. Dit vanwege de 10G nic wat wel eens in de toekomst erg nuttig kan zijn. (ik kijk normaal gesproken erg ver vooruit in de toekomst, dit doe ik dan zodat ik niet naar 3 jaar weer iets anders wil gaan aanschaffen en dus in hetzelde schuitje beland. Het asrock x470 TU moederbord was in het begin van de release slecht leverbaar. En toen ben ik naar een alternatief gaan zoeken.. En toen bleek ook later dat er een tweede m.2 slot op het asrock bord ook niet op full lanes bleek te werken maar via de chipset.. Naar verder gezocht te hebben toen besloten om voor het asus ROG moederbord te gaan, deze was toen wel leverbaar en een fractie duurder. Heb toen die keuze gemaakt omdat ik toen geen weken meer hoefde te wachten.
De 2600x heb ik toen gekocht omdat dit toen de goedkopere optie voor mij was. Express voor de X versie gekozen omdat ik wist dat met Ocen eigenlijk niks ermee ging doen. De 2700x was een stuk duurder, en had meer al snel intresse in was zou komen bij Zen 2 of Zen 3. De Ryzen 5 2600x was voor mij dus meer een tijdelijke tussen oplossing.


* De rx 580 heb ik in het Ryzen systeem gestoken omdat ik geen andere recentere gpu er voor had liggen. (deze gpu gaat dan ook nog naar het nieuw te bouwen 2de systeem, waar ik het liefst op de fullhd resolutie wil gaan spelen.


* Momenteel vermijd ik Intel als Nvidia als de pest... Komt geen nieuwe nvidia gpu meer binnen.. En Intel heeft genoeg van de markt kapot gemaakt met hun domenantie en hoge markt prijzen, en dan blijken hun cpus ook vol met beveiligings leks te zitten.. Ik was eerder aan het twijfelen om een AMD Radeon 7 gpu te kopen.. Alleen kost dat geintje 770 euro voor de goedkoopste optie.. Zo`n hoeveelheid geld kan ik momenteel beter gebruiken in mijn prive situatie..

* Van AMD Navi verwacht ik eigenlijk niet veel.. Geruchten gaan uit (voor de snelste kaart) dat het ongeveer de prestaties zal hebben van een vega64.. (opzicht kan ik daar wel mee leven, want de gtx 1080 zit daar ongeveer ook wel in de buurt.

* Ben aan het denken om de GTX1080 8g wellicht te verkopen als ik een goed AMD alternatief heb.
(maar heel misschien mogelijk om hem in me nieuwe 2de pc te steken. Dan hou ik hem voor de prestaties en niet omdat het een nvidia kaart is)

* Waar ik echt op wacht is een snelste Navi videokaart (zou mooi zijn als er ook een alternatief zou komen als big navi voor de huidige radeon 7 kaart)




Systeem 1 word mijn nieuwe hoofd computer.. De videokaart word veranderd naar een snelle kaart voor 1440p
Ben ook aan het denken om wellicht een Ryzen 7 3700x op dat moederbord te steken (dit geeft mij een veel langere levensduur aan deze pc) De Ryzen 5 2600x wil ik denk ik voor een nieuw te bouwen 2de systeem gebruiken (ben namelijk meer voor het hergebruik van me delen, dan dat ik deze zou verkopen)

Hierbij wil ik dus wellicht een X470 moederbord van a 120-130 euro erbij kopen(of kijk wel wanneer er een leuke aanbieding ervoor komt. (voor dat bord wil ik niet veel uitgeven aangezien deze pc minder / tot amper gebruikt zal worden) Hierin gaat dan ook de RX580 8G erin..

Dit alles zou zeer goed werken op Full hd gaming.. Dit wil ik voor de tweede pc gebruiken aangezien dat een stuk goedkoper is met gpu uitzoeken en onderdelen voor kopen. Op 1440p gamen is best wel prijzig.. En daar heb je best een goede videokaart voor nodig.. Ook zijn full hd monitoren flink goedkoper (praat dan over 200 euro tegenover 400 tot 500 voor 1440p)

Ben eigenlijk ook zo ver dat ik van 24-25 inch eigenlijk wel af wil (als je ooit een 27inch hebt gebruikt dan wil je ook nooit meer terug)

Mijn vraag is: Is het wel zo slim om fullhd te willen op een 27inch scherm?? Ik kan mij voorstellen dat tegenover een kleinere 24 inch monitor het allemaal wat minder scherp eruit ziet.

Nou wil ik dus dat iiyama scherm niet meer gebruiken voor die build (kleuren zijn veelste flets op die monitor)



Even nog voor de duidelijkheid:


De ryzen pc gaat mijn hoofd pc worden.

De tweede pc Intel 4790K ga ik denk ik een `retro` bak van maken, dit aangezien quadcores voor nieuwere games slomer beginnen te worden, en dat je dan toch wel minimaal een 6 core wilt hebben


De derde pc gaat dan wellicht het veld ruimen (houd de hardware dan nog voor retro doeleinden)



Er word met de Ryzen 5 2600x icm de RX580 8G een nieuwere 2de build gemaakt voor de huidig daagse games (wellicht dat ik deze op linux laat draaien)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Lamptron HM035 Hardware Monitor External 3.5 inch screen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D un designs rad bracket voor 5.25 inch bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
G Scythe 5,25 to 3,5 and 2,5 inch bay rafter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
CDA441 [GEVONDEN] 24" inch TFT/LCD of groter (met DVI of HDMI) Gevonden 2
vincent Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
D [CANCELLED] hercules 15 inch Verkocht 3
S Zelfbouw! 5.25 inch D5 bay top/reservoir Gallery & Build Logs 11
boefmans Ata/ide 3,5 inch laptop schijf Hardware & Software 3
alain-s [VERKOCHT] LG W2753V-PF CCFL-monitor van 27 inch Verkocht 2
alain-s [VERKOCHT] Samsung Syncmaster 226BW monitor van 22 inch Verkocht 1
alain-s [VERKOCHT] LG W2753V CCFL-monitor van 27 inch Verkocht 1
Sw333t Advies 24 inch monitor Hardware & Software 22
k.3nny [GEVONDEN] 32 inch TV Gevonden 8
Vissa [VERKOCHT] Canon Legria HF200 1080p! Verkocht 5
Freddy Mininale specs om Blue Ray/HD bestanden (.mkv / 1080p) soepel af te draaien? Hardware & Software 42
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
Freddy Fijne jaarwisseling en een goed 2020 allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
V Vincent, een mac-user ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan