Asphiax
New member
2001 - A Case Modyssey
Kan me nog heel goed herinneren de eerste keer dat ik deze film zag.
Ik was 11 en de film was al 20 jaar oud !!
Het was op een oude zwart/wit tv met het geluid bijna helemaal uit zodat me ouders niet zouden horen dat ik de film zat te kijken, ik mocht eigenlijk niet zo laat op zijn, lol! Maar dat maakte niet uit ... Ik was daar ... Op de Clavius maanbasis, Ik trok HAL zijn memory modules eruit, ik was de aap die de leider van de rivaliserende apentroep zijn kop insloeg met mij nieuwe werktuig. Dit is DE film die mijn verslaving aan SCIFI heeft gestart. Stanley Kubrick's EPIC interpretatie van de enormheid van de ruimte, de realiteit waarmee de film is geschoten, de 2 minuten zwart scherm intro, de special effects, de vergaande concepten en OMG !!! ... de boeken van Sir Arthur C Clark zijn zelfs nog beter !!!!
Anyway, na de bouw van de USS EURISKO - Intrepid Mark II Class (hij moet alleen nog een verfje krijgen) kwam ik in contact met de modder Nixjuh. We begonnen te praten over onze passie voor SCIFI in de SCIFI OCD group en hij liet me wat van zijn werk zien. Zijn artistieke skills zijn echt wreed en we zaten al snel te praten over hoe we zijn teken en sculpting skills konden gebruiken voor een pc dedicated aan een van onze favoriete films aller tijden.
Dit is wat er uit die sessies is gekomen :
3D model van de binnenkant van de case
De vorm van de case hebben we geprobeerd zo veel mogelijk op de Monolith TWA-1 uit de film. we konden niet de 1².2².3² dimensies aanhouden omdat dat de case enorm hoog (144 cm) of the dun zou maken voor de hardware. Dus hebben we nu de afmetingen van ongeveer 80cm hoog, 45 cm breed en 18 cm diep.
Ok , wat voor lekkers gaat er in de case geplaatst worden : Sommige zijn nog TBD
BlackIce GT Extreme 560 Radiator 6 x 140 mm (4 for 560 rad en 2 for intake)
Motherboard AMD
watercooled AMD 1090T processor
2 x watercooled 580GTX in SLI mode
2 x SSD
Custom reservoir met picture of Arthur C Clark
Bitspower fittings
Aircooled RAM
1200 Watt PSU
De binnenkant van de case is ontworpen om zo veel mogelijk op de binnenkant van de HAL9000 super computer te lijken. De scene waarbij Dave Bowman HAL's memory modules ontkoppeld en hem een liedje laat zingen als bewijs van de factory default reset is gewoon briljant !
Het frame zal gemaakt worden van MDF en Vuurhout. We zouden graag ALU willen gebruiken maar we kunnen dit niet verwerken omdat we niet het jusite materiaal hebben. Er zijn 2 opties mogelijk, of we dekken de hardware af met een plexi plaat of we maken diverse plexi encasings voor de GPU en USB poorten enz.
Er zullen veel witte of rode plexi plaatjes komen die de HAL9000 memory modules gaan vormen. De kleurstelling zal merendeel zwart/rood en zilver en plexi zijn. lekker strak dus ...
De dubbele 580GTX zullen een verwijderbare casing krijgen die de HAL9000 interface doet nabootsen.
De buitenkant is waar Nixjuh zijn talenten zal los laten. Custom graveringen van 10 van de meest imposante scenes en voertuigen kan de kap, welke over de binnenkant gezet kan worden, bekleden. De kap zal van zwart ALU (geverft of annodised weten we nog niet) gemaakt worden.
We hebben iets aparts in gedachten voor de aan/uit en reste knoppen maar daar kunnen we nog niet te veel over zeggen. We kunnen al wel vertellen dat de case op een rotsachtig plateau (net als in de film) komt te staan en het thema ervan is: "The Rise and Fall of man"
We kunnen niet zeggen hoeveel plezier we al hebbn gehad om het hele concept uit te denken en hopen dat jullie even enthousiast erover zijn als wij. Ondanks dat de hele bouw vooraf uitgedacht is hopen we dat het concept nog zal groeien en evolueren en dat jullie daarmee helpen!
Hier is een update van de bouw tot nu toe !
ASPHIAX en NIXJUH