• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2001 - A Case Modyssey

Thanks! Het is best lastig, maar mijn motto is "gewoon eraan beginnen, pas dan weet je of je iets kan of niet"
Dus ik ben er aan begonnen, en blijkbaar gaat het me best aardig af!

Als je er zelf aan wil beginnen en tips nodig hebt kan je altijd mailen :)
 
Hier alvast een kleine kerst-teaser.

Vandaag kwam de post met een pakketje. Nadat ik er mee klaar was zag het er zo uit:
teaser1.jpg


Meer hierover in de volgende update!
 
De 2001 - A Case Modyssey wordt mogelijk gemaakt met de hulp van :

Asus gaat ons helpen met een Corsshair IV Formula motherboard



EKWB gaat ons helpen met een full cover setup inclusief mobo, CPU, RAM en de 2 GTX580's



My favo webshop voor watercooling supplies Highflow gaat ons ook helpen! Thanks Freddy !



Lamptron gaat ons helpen met het leveren van de krachtige Touch fan controller, 30w per kanaal is niet mis!

De beste group op Facebook voor jouw SCIFI Obsessive Creation Disorder! We hebben meer dan 40 Star Wars, Star Trek, BSG, Alien en veel meer andere SCIFI mods. Join us and start sharing your SCIFI Creations !!!




Hallo allemaal!

Allereerst iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar natuurlijk !

Dus na het uitbuiken van de eerst van een par 3 miljard calorien dinners heb ik wat tijd gevonden om de volgende update te geven !

De ruimte voor de rad en de fans is zeer klein !

114.jpg


Ik heb het frame voor het plexi glas raam gemaakt. Moest echt ff nadenken hoe die het beste te maken om ervoor te zorgen dat het raam niet te veel naar binnen of naar buiten uit steekt. hoe vreemd ook, ruimte blijft een issue ! Ik heb een intern frame gemaakt waarop de plexi plaat rust, hierover komt een alu dekplaat voor afwerking. Ik moest dus dunnen strips plaatsen om ervoor te zorgen dat vanaf de zijkanetn er geen sleuf in de kist te zien was. dit had makkelijk voorkomen kunnen worden door initieel eromheen te designen, maar zo leerd men!

2a1.jpg


23.jpg


33.jpg


Ik heb even een test fitting gedaan om te kijken hoe de cover die ik ontworpen heb uit zou komen. ik heb nu de cover even met een paar platen alu gemaakt maar dat wordt dus zwart plexi om met de zwarte powdercoated alu samen te gaan.

43.jpg


53.jpg


63.jpg


Ik weet niet of ik het nu nog moeilijker voor mezelf heb gemaakt. de ruimte voor het moederboard is tot op de mm correct. Ik hoop dat de door asus geleverde Crosshair precies dezelfde afmetingen heeft ander heb ik een kleine uitdaging (kan nog wel een paar mm naar rechts eventueel)

73.jpg


Om een test te doen met de plexi HAL memory modules te doen heb ik even wat 10 mm plexi plat gepakt.

83.jpg


93.jpg


Het ziet er wel ok uit maar ik ben zeker nog niet tevreden! Ik ga denk ik 6 of 8 mm modules maken en ze worden dichter bij elkaar geplaatst.

104.jpg


124.jpg


115.jpg


Ok dat was hem weer voor vandaag, tot snel !

ASPHIAX

Oh ja, vergeet niet te stemmen op de 5 nederlandse entries in de Mod-Of-The-Year contest op Bit-tech natuurlijk !
 
De 2001 - A Case Modyssey wordt mogelijk gemaakt met de hulp van :

Asus gaat ons helpen met een Corsshair IV Formula motherboard



EKWB gaat ons helpen met een full cover setup inclusief mobo, CPU, RAM en de 2 GTX580's



My favo webshop voor watercooling supplies Highflow gaat ons ook helpen! Thanks Freddy !



Lamptron gaat ons helpen met het leveren van de krachtige Touch fan controller, 30w per kanaal is niet mis! []http://asphiax.files.wordpress.com/2011/12/894x300.jpg?w=502&h=116[/IMG]

De beste group op Facebook voor jouw SCIFI Obsessive Creation Disorder! We hebben meer dan 40 Star Wars, Star Trek, BSG, Alien en veel meer andere SCIFI mods. Join us and start sharing your SCIFI Creations !!!




Hallo allemaal,

Hier is een dik overtijdse update! Eindellijk een groot deel van de hardware in huis! Kerstvakantie, logistieke problemen en Chinees nieuw jaar, het werkte allemaal niet mee en zorgde voor deze ongewone lange pauze tussen updates.

Lamptron gaan ons helpen met een mooir Touch fan controller en een noise reduction set!

dsc068811.jpg


dsc068821.jpg


30 watts per kanaal ! Thats powerfull !!
dsc068831.jpg


dsc068841.jpg


Volgende is de dikke support die we van EKWB hebben gekregen! Gregor bedankt voor de hulp en de kickass producten ! Dit is een zeer koele aap nu !

dsc069031.jpg


dsc069051.jpg


Van links naar rechts hebben we de EK-Supreme HF CPU waterblock, de EK-RAM Dominator X4 en de EK-5 X-TOP Rev 2
dsc069061.jpg


EK-FC 580 GTX + waterblocks
dsc069131.jpg


De aap is omsingeld door GPU power met EK backplates !
2eatg75.jpg


Asus heeft ons geholpen met een Crosshair IV Formula. Thanks Guys !!!
dsc069151.jpg


dsc069171.jpg


img_9595-1.jpg


img_9594-1.jpg


Heb een paar plexiglas standoffs gemaakt en de boeld gemonteerd. Heb even de RAm koeler en de CPU koeler erbij gedaan voor de looks.
img_9591-1.jpg


Dit was het dan voor deze middag, er komt nog een update aan van het design werk dat Nix en ik vandaag gedaan hebben rond de vinyl stickers en de rode UV reactive plexi voor het interieur welke ik bij highflow heb besteld. Dit en de ram, coolant, tubes en andere spulletjes verwacht ik deze week dus er zullen weer regelmatige updates komen vanaf nu !

YESS PROGRESS !!!
 
Hier is het ontwerp voor de Vinyl stickers binnenin de case

Net zoals de titel doet vermoeden gaan we zwarte vinyl stickers over rood UV reactive plexiglass plakken om alle niet interessante elementen van de hardware te bedekken.

De Plexiglass modules komen uit het plexi te steken net aslof ze ontkoppeld maar nog wel steeds actief zijn (en dus verlicht)

De foto van Kubrick en Clark op de set van 2001 zal in een clear plexiglass custom reservoir gelaserd worden waarna deze met rode UV reactive coolant gevuld gaat worden.
layout-motherboard-plate-nb-1.jpg


Hier is het design met de HAL9000 geintegreerd. De HAL9000 interface zal gemaakt worden van 10mm zwart ondoorzichtig plexi en zal als een kap over de GPU's heen vallen. Deze kap kan heel eenvoudig verwijderd worden door 4 schroefjes los te maken.
Ze zijn watercooled dus ik ben niet al te bang voor de warmteontwikkeling en er zit een 140 mm enermax fan die direct in de ventilatie schaften aan de connector zijde blaast.
layout-motherboard-plate-nb-hal-1.jpg


Hier hebben we een foto van de case erachter gezet. Er zijn natuurlijk diverse problemen met deze weergave zoals de plexi coverplates zullen tot net onder de helft van de diepte van de case vallen.
layout-motherboard-plate-hal-1.jpg


De rode rode elementen in het vinyl zijn bitspower fillports aangepast om te fungeren als passthrough. Hierdoor gaat de tubing door de alu en plexi heen.

Het zwarte vierkant naast de reservoir is de ekwb top voor de Laing 655 pomp!
layout-motherboard-plate-1.jpg


En nu hebben we jullie hulp nodig. In de gele cirkel moet een text komen die beschrijft wat de onderliggende plexi modules hun functie is.
Wij konden zo direct geen goede text verzinnen. We hadden : Led Panel Illuminator, Lifesupport Enabler, Coffemaker, dus je ziet we haddebn weinig inspiratie daar.

Laat ons weten wat jij denkt dat daar voor text moet komen te staan en mss zetten we die dan daar ook !

layout-motherboard-plate-no-hal-2.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Rebuild oude (2001) Waterchill PC... Gallery & Build Logs 39
The_Saviour# [2001] Donnie Darko Films / Movies 17
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
ProAce [GEVONDEN] Case Badges Gevonden 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
tomasvanderpijl Nieuwe case Cases en Modding 4
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
C Nieuwe Case Cases en Modding 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan