• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 RAID clusters op EVGA classified mogelijk?

Don_Holio

Water-Cooled
Hoi,

ik wou graag volgende set-up in mijn nieuwe systeem:

OS-disk: 2 x 30 gig OCZ vertex in RAID 0
Data: 4 x F1's in RAID 10

Kan dit op de classified zonder toevoegen van extra RAID controller of prik ik er toch beter een extra PCI-RAID controller in?

ALvast bedankt voor de feedback!

GR,

Don


Op het evga forum + datasheets kon ik het niet terugvinden...

Voor de mensen die met dezelfde vraag zitten:

Link
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks voor update!

Hier de quote van "DMIINC" op het EVGA forum:

Yes it is possible.
Black ports 0 & 1 for your Rai0 on OCZ SSD's and rest of the black intel ports for RAID10.
Use red JMicron for DVD/CD.
I would build RAID0 first and instal OS and then add rest of the HDD's and use Intel storage app to create RAID10.
 
dat had k ook al kunnen vertellen lol, ieder moederbord met twee raid controller kun je dat ZEKER mee, je kunt je raid via bios control de raids al aanmaken, zodra je windows installeerd, zie je dus twee schijven die je hebt aangemaakt.

TIP : vergeet wel niet je raid driver als je windows installeerd, bij de hand te hebben op usb stick of usb floppy.

bij win XP drukken op F6
bij vista gewoon bij installatie partities andere controller laden.
 
dat had k ook al kunnen vertellen lol, ieder moederbord met twee raid controller kun je dat ZEKER mee, je kunt je raid via bios control de raids al aanmaken, zodra je windows installeerd, zie je dus twee schijven die je hebt aangemaakt.

TIP : vergeet wel niet je raid driver als je windows installeerd, bij de hand te hebben op usb stick of usb floppy.

bij win XP drukken op F6
bij vista gewoon bij installatie partities andere controller laden.

Thx for the input ;)

Ik had hier de vraag toch eerst gepost? Moest Dave (Bytes@work) nog een update geven voor de laatste offerte, vandaar.

Hopelijk kan ik na update van offerte overgaan tot bestelling :D
 
dat had k ook al kunnen vertellen lol, ieder moederbord met twee raid controller kun je dat ZEKER mee, je kunt je raid via bios control de raids al aanmaken, zodra je windows installeerd, zie je dus twee schijven die je hebt aangemaakt.

TIP : vergeet wel niet je raid driver als je windows installeerd, bij de hand te hebben op usb stick of usb floppy.

bij win XP drukken op F6
bij vista gewoon bij installatie partities andere controller laden.

In het boekje van mijn REX2 stond ook dat ik die drivers bij de hand moest hebben. Maar draai nog steeds zonder die drivers geinstalleerd te hebben.

Volgens mij is dat namelijk alleen bij Windhoos XP.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Enola m.2 raid setup probleemp Hardware & Software 3
MisterIce Advies nodig over opslag/RAID Hardware & Software 11
Freddy RAID controllers in de aanbieding! HighFlow Computer Cooling Shop 2
A Bestaande OS overzetten naar RAID 0 ? Handleidingen en Installatie Tips 4
DutchMicro [2014] The Raid 2: Berandal Films / Movies 0
M RAID array klonen en VPN verbinding Hardware & Software 1
sir serial Raid lukt niet met W7 Problemen & Oplossingen 24
cederieck asus x79 raid 0 drivers ? ! Hardware & Software 19
cederieck Wat zijn nu de betrouwbaarste ssd voor een raid 0 config ? Hardware & Software 2
A hulp met raid gezocht Hardware & Software 3
D Raid controller Hardware & Software 15
DutchMicro The raid. Films / Movies 1
the_cyberspace Advies waterblokken northbridge en raid controller Advies Waterkoeling Setup 5
L Raid 0 vs. ssd Hardware & Software 5
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
mistervis007 2 IDE harddisks toevoegen naast een RAID 0 setup Hardware & Software 0
mistervis007 2 x OCZ Vertex 60 GB SSD in RAID 0? Hardware & Software 3
M Raid 5 en windhoos 7 64 bit Hardware & Software 5
Sanders Raid vraag Hardware & Software 1
Vannos raid on alienware Hardware & Software 5
R hulp met raid gezocht Hardware & Software 6
D raid controller PCIx1 raid0/1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P test met 2 x 500GB WD5000AAKS in raid 0 Hardware & Software 6
F Vraagje , raid kaarten Algemene Discussies 8
S Raid vraagje Hardware & Software 3
X Hulp bij selecteren waterblok voor raid controller. Waterkoeling 6
S Raid install en de boel omschroeven. Hardware & Software 4
vincent raid controler Hardware & Software 16
Jason Watercool HEATKILLER V EBC - Active Backplate for RTX 3080/3090 EVGA FTW3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector EVGA XC3 RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Marc Laenen EVGA 980Ti ... NVIDIA 3
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
X EVGA gtx980 backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
G Evga hadron (hydro) Cases en Modding 1
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
V [Waterkoeling] i7-5930K-, Socket 2011-3, Rampage V, EVGA GeForce GTX980, Obsidian900 Advies Waterkoeling Setup 13
Tath Bitspower EVGA GTX 970 Supercloked VGa Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
stigma [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Verkocht 14
boefmans [CLOSED]Evga gtx580 sli Gesloten 1
arwin74 [CLOSED]Evga z77 ftw + 3570k Gesloten 2
Hightower evga sli bridge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
reclamations [VERKOCHT] EVGA gtx680 Verkocht 4
M [CLOSED]EVGA GTX 580 Superclocked 1.5GB SLI + EK WB Fullcovers Gesloten 2
N [Waterkoeling] 700€ ,I7 4470K, 2x EVGA 770 GTX, Asus Maximus VI Hero, Crhr Vengeance Advies Waterkoeling Setup 23

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan