• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 IDE harddisks toevoegen naast een RAID 0 setup

mistervis007

New member
2 IDE harddisks toevoegen naast een RAID 0 setup


Hallo mede-Tweakers,

Ik heb een RAID 0 setup draaien (2 x OCZ Vertex 60GB SSD) en 1 Sata 150 HDD.
Verder heb ik 1 SATA BD rom en 1 SATA DVD RW.

Nu wil ik op de connecter van mijn mobo mijn 2 oude IDE HDD's aansluiten voor opslag, ik wil ze dus niet in de RAID 0 setup opnemen, wil gewoon de RAID 0 setup voor de C: en daarnaast de 2 IDE's

Maar als ik wil opstarten, dan zie ik de HDD's wel maar gaat de Bios tot aan de DVD rom boot, daarna blijft staan no medium.
Normaal komt dan het windows 7 logo en binnen 3 seconden sta ik in windows7.
Ik heb in de Bios in de boot harddisk volgorde de 2 ÍDE's op disabeld gezet, dus die tellen niet mee en de boot volgorde is 1 de DVD rom en 2 de RAID 0 opstelling.

Even voor de duidelijkheid mijn mobo is een Asus Maximus 2 formula met een Intel ICH10 chipset en een Marvell chipset en er is niets overclockt, alles stock dus!
DE RAID 0 is aangesloten op de ICH10 chipset.

Nu kan ik in de bios aangeven bij de Marvell chipset, IDE eSATA boot ROM enabeld of disabeld.
Bij de eerste keer, zie hierboven blijft hij dan voor dat windows komt hangen.

En er staat geen boot record of iets dergelijks op de hdd's.
De ene is helemaal leeg en de andere staan foto's en mp3's op.

Zet ik nu de Marvell chipset bij IDE eSATA boot ROM op disabeld, dan start hij wel op tot aan het windows start (laad scherm), de vier vierkantjes worden in elkaar geschoven, lichten op en dan niets meer, lijkt wel of hij dan vast hangt.
Alsik de IDE kabel aan de schijven loskoppel, dan start Win 7 wel gewoon op, geen enkel probleem dan.

Als ik dan de Marvell chipset bij IDE eSATA boot ROM op disabeld zet en windows opnieuw probeer te installeren dan blijft de setup hangen op het laadbalkje (dat groene) waar Microsoft boven staat, na de witte laadbalk, ik kom dan dus niet eens in de setup.

En als ik de Marvell chipset Disabel op het mobo, dan werkt het uiteraard ook, maar dan werken de schijven niet.
Wel blijft dan het HDD lampje continu branden.



Oftewel: is het mogelijk om een IDE schijf toe te voegen als de SATA-controller Als RAID-0 is geconfigureerd?



UPDATE:

Als ik een IDE DVD brander aan de IDE kabel hang, dan wordt die herkent en start windows 7 ook gewoon zonder problemen op.
Maar als ik dan als master de brander eraan hang en als slave of cable select 1 IDE HDD schijf eraan hang, dan blijft de boel weer hangen.
En als ik een externe HDD op de eSATA poort van de Marvell chipset aansluit, dan start windows ook gewoon en wordt de schijf herkent.



Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
boefmans Ata/ide 3,5 inch laptop schijf Hardware & Software 3
LightStar [IN-ACTIVE] 3x 400 of 500GB schijven IDE ! Gevonden 8
Sw333t [INACTIVE] Transcend IDE Flash Module IDE 1gb / 2gb Gevonden 1
Sw333t [GEANNULEERD] Samsung SN-S082 versie H, IDE/PATA, zwart (met adapter voor in de pc) Verkocht 5
Sw333t [TKG HDD] 40 / 80 Gb SATA of IDE schijfje gevraagd. Gevonden 11
D iemand enig ide het verwijderen van heat spreaders Waterkoeling 7
D Harddisk IDE, kan er niet mee booten. Jumper settings? Problemen & Oplossingen 30
Wizzard22 Ide naar 2x sata HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D IDE kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
ShaquilleMoreno IDE kabel gezocht HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P 2TB Harddisks .. WD20EARS of Samsung SpinPoint F3EG Desktop Class HD203WI ? Hardware & Software 2
S windows 7 en harddisks Hardware & Software 0
Hightower plaatje toevoegen bij je naam HighFlow Forum 4
A Feser VSC - Heat Carrier 500ML, kleurtje toevoegen? Waterkoeling 0
Fryslanboy Switch toevoegen aan router voor meerder PC's op verschillende kamers in huis Hardware & Software 1
S Een extra Radiator toevoegen aan loop, maar welke? Waterkoeling 2
I Hoe onderdeel toevoegen aan waterkoeling? Waterkoeling 6
stravinski www.DeBestePagina.nl wil Highflow.nl toevoegen... HighFlow Computer Cooling Shop 2
Ludwig Bestelling toevoegen HighFlow Computer Cooling Shop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan