• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

asus x79 raid 0 drivers ? !

cederieck

New member
probeer men 2x vertex 2 (60 gb) in raid 0 te zeten op een asus rex 4 x79 maar hij vraagt me telkes achter de driver ! en heb die van de cd al geprobeert maar geen sucses ! iemad de me hier mee kan helpen ?
 
oke het werkt nog altijd niet !

Wat heb al gedaan:

in de bios staat sata controller op raid

dan heb vervolgens een raid schijf aan ge maakt 2 x ocz verte 2 60 gb

dan wil er Windows op installeren en krijg ik deze melding !


Foto:

IMG_0118.jpg



en dit is de lijs die ik krijg !


IMG_0119.jpg




hoe kan nu weten welke de juiste driver is ! heb al ge googelde maar vind het maar niet

hoop dat iemand mij kan helpen !
 
Hoeveel raid controllers zitten er op je bord en waar heb je ze op zitten? (Zitten hier ook niet een Intel en een Marvell controller op?)
En je hebt de ssd's wel al in raid0 gezet via het raidmenu van de desbetreffende raidcontroller bij booten?
 
ze zitten op de eerste 2 zwarte poorten Sata 300 en jah via de boot menu heb ze in een raid config gezet als de pc opstart op ctrl I en dan heb je dat menu hoeveel controllers er op zitten weet ik zelf niet
 
De 2 sata aansluitingen die zo ver mogelijk van je ramsloten afzitten (de rode met label SATA6G_E1/E2) behoren bij de ASMedia controller. Deze controller bied geen RAID.

De overige sata aansluitingen die intern zitten behoren bij de Intel controller, daarvan is de driver hier te vinden.

Wanneer je die uitpakt, dan kan je de 64-bits drivers (uit de map "\Driver\Disk\64bit" op bijvoorbeeld een USB-stick prakken (zet ze bij voorkeur in de root).

Dan install starten vanaf dvd, usb stick erin en dan bij het onderstaande scherm op Load Driver klikken.

3475180444_4c1c177b07.jpg
 
De 2 sata aansluitingen die zo ver mogelijk van je ramsloten afzitten (de rode met label SATA6G_E1/E2) behoren bij de ASMedia controller. Deze controller bied geen RAID.

De overige sata aansluitingen die intern zitten behoren bij de Intel controller, daarvan is de driver hier te vinden.

Wanneer je die uitpakt, dan kan je de 64-bits drivers (uit de map "\Driver\Disk\64bit" op bijvoorbeeld een USB-stick prakken (zet ze bij voorkeur in de root).

Dan install starten vanaf dvd, usb stick erin en dan bij het onderstaande scherm op Load Driver klikken.

3475180444_4c1c177b07.jpg

ga dit zeker eens proberen alvast bedankt voor de hulp !
 
oke waarom ik dus zoveel problemen had. De drivers van op de cd daar zit dus iets niet bij in waar door de driver niet werkten en nu installeert hij als niks Bedankt voor de hulp ! Windows is aant installeren nu !
 
Neem jij ook altijd de drivers van de cd? Of de recentste op de site van Asus?


klopt wat je zegt ik neem ze normaal gezien ook altijd van de web ! maar omdat ik overhaast Windows op men pc wou zetten en niet echt er bij nagedacht heb dacht van nee ze van de cd Maar hier uit word nog maar eens duidelijk gemaakt dat je beter altijd up-to-date drivers van de web moet afhalen ! Maar Nogmaals dank voor je informatie Windows Staat er op en als loot als een trien !

Mvg,

Cederieck

Van mij mag er een slotje op !


wwwicked Bedankt voor je Info en tijd !
 
Juist met dit soort dingen is het beter de nieuwste drivers te pakken van de fabrikant of zelfs de fabrikant van de raidchip.
Probleem is alleen vaak het vinden van de juiste. (voor sommigen)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Bitspower BP-WBAIX79R4ENPAC-CL ASUS Rampage 4 x79 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
M Asus M.2 standoff en screw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Bios updaten Asus X99 E WS Hardware & Software 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
XenoMorpH Asus 970 Strix waterblock gezocht Gevonden 0
T Asus Zenith treadripper 1950X waterkoeling Gallery & Build Logs 7
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
A Asus Rampage II Extreme Waterkoeling. Waterkoeling 3
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Hightower cablemods ledstrip asus aura ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
Freddy EK-FB ASUS R5-E10 Monoblock RGB Edition *pre-order* HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
Bas9466 Core xg asus hero 8 Gallery & Build Logs 4
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
DBRichard [VERKOCHT] ASUS 780 DCII SLI compleet watergekoeld (polished CSQ) Verkocht 1
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C ASUS ROG SLI-Bridge (2-way) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Meelobee [TKA-GPU] 2x Asus R9280X (DC2T-3GD5) Verkocht 0
D Bitspower ASUS MAXIMUS VII IMPACT HighFlow Webshop 1
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Bjorn@demichiel.nl [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 690 Verkocht 4
Hightower [ gezocht] mosfetblok voor de asus maximus IVgene Gevonden 2
C internet snelheid op asus rampage2 extreme Problemen & Oplossingen 12
B Sli verbinding asus maximus ranger vii Waterkoeling 4
Tath Bitspower new Full cover block "Black and Clear" for Asus X99 Deluxe HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader [VERKOCHT] asus strix-gtx980-dc2oc-4gd5 Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan