+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Veel te zware (fysiek) videokaart!

Junior Member steerty is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 10-Nov-15
    Credits
    606
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Veel te zware (fysiek) videokaart!

Hoi allemaal!

Eerst en vooral bedankt voor de geweldige webshop en forum. Niet alleen een goede prijs maar ook dingen in stock die veel andere sites zelf niet van dromen, keep it up!

Voor mijn volgende build was ik van plan om mijn XFX R9 280x Double Dissipation te upgraden naar triple crossfire. Heb mij een 1200 watt voeding aangeschaft en een Phanteks Enthoo Pro voor alles in te bouwen. Het enigste probleem is dat mijn originele kaart nu echt al wat verbogen is van zijn eigen gewicht. De kaart 'hangt' echt zwaar over zijn eigen PCI-E slot, zelf al is de kaart echt goed vast gevezen aan de case. Dit stoort mij echt enorm en maakt mij zorgen, zeker als ik ga upgraden naar triple crossfire!

Ik kan mij herinneren van vroegere videos op youtube dat sommige makers van videokaarten die erg zwaar waren (zoals een asus triple slot kaart) een soort plastieken buisje bij de verpakking staken, die je kon inbouwen in je case om de kaart omhoog te houden. Echter heb ik geen idee hoe dit noemt of waar ik dit kan vinden en of dat zou werken met triple crossfire. Als iemand weet waar ik dit kan vinden of een ander idee heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Senior Member Ubbidude is a splendid one to beholdUbbidude is a splendid one to beholdUbbidude is a splendid one to beholdUbbidude is a splendid one to beholdUbbidude is a splendid one to beholdUbbidude is a splendid one to beholdUbbidude is a splendid one to beholdUbbidude is a splendid one to behold Ubbidude's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 24-Jan-15
    Credits
    3.893
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Ik zie mensen wel eens creatief zijn met lego blokjes oid de case kennende is dat alleen geen mooi uitzicht.
    Ik zelf zou iets proberen te maken met dunne acryl cilinders of balkjes

Ingeschreven
    Tue 10-Nov-15
    Credits
    606
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Lego lijkt mij niet echt elegant. Was ook al zo iets aan het denken. Heb helaas wel weinig ervaring met acryl. Heb al eens overwogen om een backplate te kopen voor elke kaart. ColdZero Backplate Xfx R9 280X Double Dissipation - Coldzero
    zou dit de kaart wat rechter houden denk je?

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Credits
    3.477
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    90
    Scythe Ninja Wire SCYNW-1000

PowerColor Official Website - Graphics, Cases, Power Supply -- PowerColor POWER JACK

Of misschien een buisje op maat zagen:

poppetje of iets dergelijks eronder zetten

Soms is het ook mogelijk om de kabels van de kaart als ondersteuning te gebruiken. Als deze van onderaf komen, kan je die kabels goed bij elkaar binden met bv tie wraps. Dat zou je dan als een pilaartje kunnen gebruiken.
    Dan moet de kaart natuurlijk wel doorbuigen op de plek waar de kabels zitten.

Ingeschreven
    Tue 10-Nov-15
    Credits
    606
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Allemaal wel zeer interessante ideeën, jammer genoeg werken ze wel maar op 1 kaart en heb geen idee hoe dit zou werken met crossfire. Kabels als ondersteuning gebruiken gaat helaas niet, heb namelijk zo van die individually sleeved cables gekocht dus deze zijn enorm los zelf al bundel je ze. Wat denk je van de backplate?

Junior Member Dasper is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 24-Feb-15
    Credits
    1.029
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    Gigabyte had een oplossing hiervoor voor hun Waterforce triple 980 SLI pakket zoals hier te zien is (iets naar beneden scrollen) alleen is deze set volgens mij uit de verkoop gehaald, misschien dat je daaraan kunt komen?

Anders, als je van plan bent om de kaarten te watercoolen zijn deze bitspower brackets wellicht een goede oplossing?

Backplates geven vaak niet genoeg ondersteuning om zo'n verschil recht te trekken. deze zijn grotendeels om het uiterlijk te verbeteren en als (danwel minimale) heatspreadder voor de achterkant van de gpu te dienen.

Ingeschreven
    Tue 10-Nov-15
    Credits
    606
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Dat ziet er inderdaad exact uit wat ik nodig zou hebben. Ik kijk in ieder geval eens rond maar ik neem aan dat niet veel mensen deze set ooit gekocht zullen hebben.
    Het probleem zit echter in de zware heatsink van de kaart. Moest ik overschakelen naar watercooling zouden de kaarten nooit zo hangen aangezien al het gewicht er dan af is.

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steerty Bekijk Berichten
    Moest ik overschakelen naar watercooling zouden de kaarten nooit zo hangen aangezien al het gewicht er dan af is.
    Vergis je niet in het gewicht van een waterblok .

Kan je niet iets maken van plexiglas? Een lange steun tussen onderzijde case en onderste gpu en dan een kleinere steun tussen onderste gpu en bovenste gpu.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

3e rang kleppenkijker Thallonoss is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 08-Jan-16
    Credits
    598
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Misschien wat laat maar je kan hem met een visdraadje ophangen. Zie je niks van en is heel effectief (:

Junior Member Shark0killer is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 21-Jul-15
    Credits
    936
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Kijk eens naar deze:
    Gpu Braces / Supports - Coldzero

Ik heb de clear versie voor mijn vroegere 970 en dit werk geweldig ^^

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.376
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shark0killer Bekijk Berichten
    Kijk eens naar deze: