• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

cpu waterkoeling voor zo veel mogelijk types sockets

parcifal

New member
hallo
ik ben nieuw met wc maar ik zoek iets voor zoveel mogelijk types cpu / sockets te koelen
ik dacht aan deze als cpu blokje ;
XSPC X2O Delta CPU V3 Universal

hoe t er allemaal uitziet maakt me niets , als t maar werkt en simpel is
voor snelle setups met benchen e.d.

wat is aan te raden voor slangen fittingen radiator en pomp ?

gaat mij dus alleen voor de cpu te wc koelen op een snelle manier

wie kan me wat leuks samenstellen wat ik in combinatie met bovenstaand blokje kan gebruiken ?
of is mischien een ander blokje een betere keus ?
kosten zijn ook belangrijk he moet wel leuk blijven natuurlijk

tnx alvast !:icon_jook:
 
Dat is een redelijk blokje voor universele sockets ja :)
Het is niet het best presterende blokje maar wel zo ongeveer het beste wanneer het op veel sockets moet passen.

Voor radiator zou ik echt minstens een 240 rad nemen, maar nog liever een 360 als je die 20 tot 30 euro extra erin wilt steken.
Waarom? Een 240 rad is normaal toch genoeg voor een CPU te koelen?
Ja, voor in een gewone PC wel ja, gezien jouwn doel kunnen die extra 3 graden van een 360 rad een wereld van verschil maken.

Als pompje een gewone MCP350, die is zeker voldoende daarvoor
Je kan hem zelf eventueel nog modden naar een MCP355, dat moet geen probleem zijn voor zown handige beer :D

hier heb ik een klein lijstje voor je gemaakt.
Ik heb de 4 rads erin staan die volgens mij geschikt zijn voor jou
2x240, en 2x360
Ik zou voor de XPSC RX360 gaan, maar kies zelf maar anders :D
De TFC koelt net iets beter, maar moet je je afvragen of je daar dat extra geld voor in wilt steken.
Ik heb 3 Ultra Kaze fans erbij gestoken van 2000 RPM, ik weet niet of je het stil moet hebben tijdens het benchen maar anders kan je ze vervangen voor 3000 Rpm stuks :D