• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

cpu waterkoeling voor zo veel mogelijk types sockets

parcifal

New member
hallo
ik ben nieuw met wc maar ik zoek iets voor zoveel mogelijk types cpu / sockets te koelen
ik dacht aan deze als cpu blokje ;
XSPC X2O Delta CPU V3 Universal

hoe t er allemaal uitziet maakt me niets , als t maar werkt en simpel is
voor snelle setups met benchen e.d.

wat is aan te raden voor slangen fittingen radiator en pomp ?

gaat mij dus alleen voor de cpu te wc koelen op een snelle manier

wie kan me wat leuks samenstellen wat ik in combinatie met bovenstaand blokje kan gebruiken ?
of is mischien een ander blokje een betere keus ?
kosten zijn ook belangrijk he moet wel leuk blijven natuurlijk

tnx alvast !:icon_jook:
 
Dat is een redelijk blokje voor universele sockets ja :)
Het is niet het best presterende blokje maar wel zo ongeveer het beste wanneer het op veel sockets moet passen.

Voor radiator zou ik echt minstens een 240 rad nemen, maar nog liever een 360 als je die 20 tot 30 euro extra erin wilt steken.
Waarom? Een 240 rad is normaal toch genoeg voor een CPU te koelen?
Ja, voor in een gewone PC wel ja, gezien jouwn doel kunnen die extra 3 graden van een 360 rad een wereld van verschil maken.

Als pompje een gewone MCP350, die is zeker voldoende daarvoor
Je kan hem zelf eventueel nog modden naar een MCP355, dat moet geen probleem zijn voor zown handige beer :D

hier heb ik een klein lijstje voor je gemaakt.
Ik heb de 4 rads erin staan die volgens mij geschikt zijn voor jou
2x240, en 2x360
Ik zou voor de XPSC RX360 gaan, maar kies zelf maar anders :D
De TFC koelt net iets beter, maar moet je je afvragen of je daar dat extra geld voor in wilt steken.
Ik heb 3 Ultra Kaze fans erbij gestoken van 2000 RPM, ik weet niet of je het stil moet hebben tijdens het benchen maar anders kan je ze vervangen voor 3000 Rpm stuks :D
Push-pull configuratie en je hebt een orkaan rondom je radiator zitten
 
Laatst bewerkt:
Als je het alleen voor het benchen gebruikt (weet niet wat voor radiator je gebruikt), maar je zou dan bijvoorbeeld als je een reserator gebruikt, een deel van de vloeistof voor het benchen in de vriezer kunnen gooien (scheelt weer wat graden)... (reserator wordt pas na verloop van tijd warm)

Voor wat betreft vga : zorg voor heatsinks voor RAM en iets van een 120mm fan die over het hele zooitje blaast.. (ervanuitgaande dat je toch wel eea eruit kunt halen).
[sub]hiermee wil ik zeggen dat je wc-chips misschien koeler worden, maar de rest van de componenten geeft nog steeds warmte af, die wel eens afgevoerd had kunnen worden door de "stock" fans[/sub]
 
tnx Rez dat is mooie tip ja eeerst effe in de vriezer voorgaande een geplande benchrun zou evt ook nog de reservoir geheel in de vriezer kunnen doen of de radiator-) als ik toch in de keuken aan t benchen ben ..
moet natuurlijk niet bevriezen en laten lopen
en een fan bij de cpu socket is zeker wel aan te raden denk ik
zal toch t een en ander nog warm worden rond de socket en tis mischien ook nog stukje effectiefer als ook de cpublok nog eens gekoeld word door een fan
t kan nooit kwaad denk ik zo
wat ik niet snap dat ik geen cpubloks tegenkom waar gewoon lamellen aanzitten als een gewone heatsink dan heb je de koeling echt dubbel en loop je ook al geen gevaar mocht de pomp ofzo ongemerkt er mee gestopt zijn
 
tnx Rez dat is mooie tip ja eeerst effe in de vriezer voorgaande een geplande benchrun zou evt ook nog de reservoir geheel in de vriezer kunnen doen of de radiator-) als ik toch in de keuken aan t benchen ben ..
moet natuurlijk niet bevriezen en laten lopen
en een fan bij de cpu socket is zeker wel aan te raden denk ik
zal toch t een en ander nog warm worden rond de socket en tis mischien ook nog stukje effectiefer als ook de cpublok nog eens gekoeld word door een fan
t kan nooit kwaad denk ik zo
wat ik niet snap dat ik geen cpubloks tegenkom waar gewoon lamellen aanzitten als een gewone heatsink dan heb je de koeling echt dubbel en loop je ook al geen gevaar mocht de pomp ofzo ongemerkt er mee gestopt zijn

Fan bij de CPU op die temps is vooral handig om overtollige condensatie te voorkomen (nog steeds isoleren hoor als je met de vriezer gaat werken ;P).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
W waterkoeling voor CPU en GPU Advies Waterkoeling Setup 1
S Waterkoeling voor CPU Advies Waterkoeling Setup 0
arwin74 [GEVONDEN] Al in one waterkoeling voor cpu Gevonden 3
U waterkoeling voor cpu en gpu Advies Waterkoeling Setup 20
S CPU Waterkoeling voor de looks Advies Waterkoeling Setup 11
P Waterkoeling samenstellen, CPU set voor AMD AM3 Advies Waterkoeling Setup 21
D [400 euro] Waterkoeling setup voor i7 CPU en 8800GT GPU Advies Waterkoeling Setup 2
Rensko Waterkoeling voor beginner (CPU-Only) Advies Waterkoeling Setup 51
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
R [Waterkoeling] €1500 CPU + 2x GPU (Mogelijk 3e gpu toekomst) Advies Waterkoeling Setup 23
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
V Waterkoeling 300 euro, CPU I7 5960X Advies Waterkoeling Setup 3
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
G [Waterkoeling] CPU I7-2600k / GPU R9 290 Advies Waterkoeling Setup 50
Heineken [Waterkoeling] GPU: GTX 780 CPU: i7 4790K Advies Waterkoeling Setup 43
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
C [waterkoeling] advies gtx 580 sli mischien later ook cpu i7 920 d0 stepping Advies Waterkoeling Setup 18
R Waterkoeling +/- 250 euro, Alleen CPU (Core i5 2500K) later mogelijk uitbreiden. Advies Waterkoeling Setup 15
B Waterkoeling CPU + 2x gigabyte gtx 560 ti Advies Waterkoeling Setup 3
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
T Waterkoeling CPU 200/250 euro Advies Waterkoeling Setup 10
P cpu waterkoeling extreem en condensvorming Waterkoeling 10
Roel1966 Corsair H50 cpu waterkoeling Antec P193 ! Waterkoeling 21
H Advies/Controle waterkoeling CPU, GPU, HDD Advies Waterkoeling Setup 4
glowfisch Waterkoeling i7 965 Extreme, Rampage II Gene (cpu/mobo.) Advies Waterkoeling Setup 23
J Advies m.b.t. Kast gevraagd (waterkoeling: cpu/gpu/hdd) Cases en Modding 22
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan