• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Veel te zware (fysiek) videokaart!

steerty

New member
Hoi allemaal!

Eerst en vooral bedankt voor de geweldige webshop en forum. Niet alleen een goede prijs maar ook dingen in stock die veel andere sites zelf niet van dromen, keep it up!

Voor mijn volgende build was ik van plan om mijn XFX R9 280x Double Dissipation te upgraden naar triple crossfire. Heb mij een 1200 watt voeding aangeschaft en een Phanteks Enthoo Pro voor alles in te bouwen. Het enigste probleem is dat mijn originele kaart nu echt al wat verbogen is van zijn eigen gewicht. De kaart 'hangt' echt zwaar over zijn eigen PCI-E slot, zelf al is de kaart echt goed vast gevezen aan de case. Dit stoort mij echt enorm en maakt mij zorgen, zeker als ik ga upgraden naar triple crossfire!

Ik kan mij herinneren van vroegere videos op youtube dat sommige makers van videokaarten die erg zwaar waren (zoals een asus triple slot kaart) een soort plastieken buisje bij de verpakking staken, die je kon inbouwen in je case om de kaart omhoog te houden. Echter heb ik geen idee hoe dit noemt of waar ik dit kan vinden en of dat zou werken met triple crossfire. Als iemand weet waar ik dit kan vinden of een ander idee heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
 
Scythe Ninja Wire SCYNW-1000

dEiCSdf.jpg





PowerColor Official Website - Graphics, Cases, Power Supply -- PowerColor POWER JACK

powercolor_support.jpg





Of misschien een buisje op maat zagen:

mtWMELN.jpg






poppetje of iets dergelijks eronder zetten :032: ;)

rxHmFfd.jpg




Soms is het ook mogelijk om de kabels van de kaart als ondersteuning te gebruiken. Als deze van onderaf komen, kan je die kabels goed bij elkaar binden met bv tie wraps. Dat zou je dan als een pilaartje kunnen gebruiken.
Dan moet de kaart natuurlijk wel doorbuigen op de plek waar de kabels zitten.
 
Allemaal wel zeer interessante ideeën, jammer genoeg werken ze wel maar op 1 kaart en heb geen idee hoe dit zou werken met crossfire. Kabels als ondersteuning gebruiken gaat helaas niet, heb namelijk zo van die individually sleeved cables gekocht dus deze zijn enorm los zelf al bundel je ze. Wat denk je van de backplate?
 
Gigabyte had een oplossing hiervoor voor hun Waterforce triple 980 SLI pakket zoals hier te zien is (iets naar beneden scrollen) alleen is deze set volgens mij uit de verkoop gehaald, misschien dat je daaraan kunt komen?

Anders, als je van plan bent om de kaarten te watercoolen zijn deze bitspower brackets wellicht een goede oplossing?

Backplates geven vaak niet genoeg ondersteuning om zo'n verschil recht te trekken. deze zijn grotendeels om het uiterlijk te verbeteren en als (danwel minimale) heatspreadder voor de achterkant van de gpu te dienen.
 
Dat ziet er inderdaad exact uit wat ik nodig zou hebben. Ik kijk in ieder geval eens rond maar ik neem aan dat niet veel mensen deze set ooit gekocht zullen hebben.
Het probleem zit echter in de zware heatsink van de kaart. Moest ik overschakelen naar watercooling zouden de kaarten nooit zo hangen aangezien al het gewicht er dan af is.
 
Moest ik overschakelen naar watercooling zouden de kaarten nooit zo hangen aangezien al het gewicht er dan af is.
Vergis je niet in het gewicht van een waterblok ;).

Kan je niet iets maken van plexiglas? Een lange steun tussen onderzijde case en onderste gpu en dan een kleinere steun tussen onderste gpu en bovenste gpu.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
S Veel lucht in D5 top Waterkoeling 2
H [Waterkoeling] Laag budget, veel onderdelen al aanwezig. Advies Waterkoeling Setup 6
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
G Veel Restrictie door 2 90graden fittings Waterkoeling 2
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
Fryslanboy [WIP] Fiat Ritmo 130TC Abarth (VEEL FOTO'S) Overige Builds 11
W 1 kaart veel warmer dan de rest in waterkoeling :| Waterkoeling 13
W 1videokaart veel warmer als de andere Waterkoeling 9
G D5/MCP655 Pomp maakt veel geluid, kapot? Waterkoeling 6
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
Mexel Mexel - Michel Exel - Te veel pc`s Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K Caseflow: even veel fans in als uit laten blazen? Overige Koeling 5
V [REFUSED] Playstation 3 40gb met veel accesoires en games. Verkocht 6
P [VERKOCHT] Veel Waterkoeling (blokken - fittingen) Verkocht 2
D [i7 2600K & EK-FC6990] - Ontiegelijk veel lucht, hoe krijg ik dat eruit? Waterkoeling 35
M Pomp zuigt te veel water weg? Waterkoeling 22
V [VERKOCHT] Veel WC spul moet weg! Verkocht 27
E Te veel flow voor systeem / Pomp te sterk? Waterkoeling 5
J [CANCELED] gezocht hdd's voor weinig geld en het liefs zo veel mogenlijk gb's Gevonden 19
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
Fall3n [INACTIVE] 3xDDR1 Ram 1xDDR2 1x Amd Proc 1XIntel Proc (Veel Foto's) Verkocht 1
alain-s bestelling zo veel HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy [INACTIVE] Groot uitverkoop, veel Innovatek tegen dumpprijzen Verkocht 44
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
P cpu waterkoeling voor zo veel mogelijk types sockets Waterkoeling 4
Exeon 'Belgische breedbandgebruiker betaalt te veel' Algemene Discussies 0
R ATI HD4870X2 wordt erg warm en maakt veel geluid Hardware & Software 6
M Nieuw Systeem met veel if's Advies Waterkoeling Setup 2
F Ons reis naar egypte ... veel Foto's ;) (juni-2009) Algemene Discussies 12
koendb Veel te hoge temps! Waterkoeling 63
Busterben hete T pc (veel pics included) Gallery & Build Logs 24
T XSPC dualbay reservoirpomp maakt veel geluid Waterkoeling 28
Oli4v Oli4v - Olivier - veel te veel projectjes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Lawtje lawtje - TFC 480QUAD / Lian Li A70 *veel pics* Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
T Te veel lawaai Waterkoeling 14
J Motorcoureur Simoncelli overlijdt na zware crash Nieuws en Sport 2
maomanna Het zware "hoe zwaar ben jij" topic Algemene Discussies 35
R Goede zware games Gaming 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan