Littlebird81
New member
Howdy folks,
Kort en bondige vraag: Welke voeding kan ik het beste aanschaffen voor mijn pc.
Zie mijn specs:
- Asus Z77 Sabertooth;
- Intel Core i7 3770K @ 3,5 Ghz;
- Scythe Mugen 3 (PC Games Edition) CPU-koeler (nog niet geinstalleerd);
- Corsair Vengeance 8 GB RAM (2x 4 GB) / Hiervan weet ik alleen even niet de latency en MHz;
(voorkeur gaat uit naar CL9/1866 MHz)
- Nvidia Geforce GTX560 1GB;
- Samsung 840 Pro (SSD) 256 GB voor OS en Microsoft FSX;
- Western Digital Black Edition 1 TB;
- DVD-ROM (merk onbekend);
- DVD-RW (merk onbekend);
- Aerocool RS-9 Red behuizing met oa fan-controllers en bijbehorende fans (4x 120mm);
- Unit tbv geheugenkaarten;
- Binnenkort komt er op het moederbord ook een geluidskaart (Asus Xonar DX/XD) te zitten.
Momenteel heb ik een oude Sharkoon 550W voeding erin zitten. Ik zat zelf te denken aan een 800W-850W voeding van bijvoorbeeld Cooler Master (Silent Pro Series). Andere tips zijn welkom! Ook andere tips mbt mijn huidige opstelling zijn welkom. Wat betreft mijn behuizing denk ik dat deze te klein is voor mijn CPU cooler. Die ga ik nog even passen
Op latere termijn wil ik ook gaan overclocken. Het overclocken wil ik doen om wat meer prestaties in mijn simulator-software te krijgen. Ik gebruik Flight Simulator X van Microsoft met de nodige expansions/addons. Momenteel draait de processor standaard @ 3.5 GHz. Mijn doel is om deze tussen de 4.0 GHz en 4.5 GHz te laten draaien. Hiervoor zal ik op het betreffende forum kijken.
Alvast bedankt voor de moeite!
Greetz Remco
Kort en bondige vraag: Welke voeding kan ik het beste aanschaffen voor mijn pc.
Zie mijn specs:
- Asus Z77 Sabertooth;
- Intel Core i7 3770K @ 3,5 Ghz;
- Scythe Mugen 3 (PC Games Edition) CPU-koeler (nog niet geinstalleerd);
- Corsair Vengeance 8 GB RAM (2x 4 GB) / Hiervan weet ik alleen even niet de latency en MHz;
(voorkeur gaat uit naar CL9/1866 MHz)
- Nvidia Geforce GTX560 1GB;
- Samsung 840 Pro (SSD) 256 GB voor OS en Microsoft FSX;
- Western Digital Black Edition 1 TB;
- DVD-ROM (merk onbekend);
- DVD-RW (merk onbekend);
- Aerocool RS-9 Red behuizing met oa fan-controllers en bijbehorende fans (4x 120mm);
- Unit tbv geheugenkaarten;
- Binnenkort komt er op het moederbord ook een geluidskaart (Asus Xonar DX/XD) te zitten.
Momenteel heb ik een oude Sharkoon 550W voeding erin zitten. Ik zat zelf te denken aan een 800W-850W voeding van bijvoorbeeld Cooler Master (Silent Pro Series). Andere tips zijn welkom! Ook andere tips mbt mijn huidige opstelling zijn welkom. Wat betreft mijn behuizing denk ik dat deze te klein is voor mijn CPU cooler. Die ga ik nog even passen
Op latere termijn wil ik ook gaan overclocken. Het overclocken wil ik doen om wat meer prestaties in mijn simulator-software te krijgen. Ik gebruik Flight Simulator X van Microsoft met de nodige expansions/addons. Momenteel draait de processor standaard @ 3.5 GHz. Mijn doel is om deze tussen de 4.0 GHz en 4.5 GHz te laten draaien. Hiervoor zal ik op het betreffende forum kijken.
Alvast bedankt voor de moeite!
Greetz Remco