• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke voeding?

Littlebird81

New member
Howdy folks,

Kort en bondige vraag: Welke voeding kan ik het beste aanschaffen voor mijn pc.
Zie mijn specs:

- Asus Z77 Sabertooth;
- Intel Core i7 3770K @ 3,5 Ghz;
- Scythe Mugen 3 (PC Games Edition) CPU-koeler (nog niet geinstalleerd);
- Corsair Vengeance 8 GB RAM (2x 4 GB) / Hiervan weet ik alleen even niet de latency en MHz;
(voorkeur gaat uit naar CL9/1866 MHz)
- Nvidia Geforce GTX560 1GB;
- Samsung 840 Pro (SSD) 256 GB voor OS en Microsoft FSX;
- Western Digital Black Edition 1 TB;
- DVD-ROM (merk onbekend);
- DVD-RW (merk onbekend);
- Aerocool RS-9 Red behuizing met oa fan-controllers en bijbehorende fans (4x 120mm);
- Unit tbv geheugenkaarten;
- Binnenkort komt er op het moederbord ook een geluidskaart (Asus Xonar DX/XD) te zitten.

Momenteel heb ik een oude Sharkoon 550W voeding erin zitten. Ik zat zelf te denken aan een 800W-850W voeding van bijvoorbeeld Cooler Master (Silent Pro Series). Andere tips zijn welkom! Ook andere tips mbt mijn huidige opstelling zijn welkom. Wat betreft mijn behuizing denk ik dat deze te klein is voor mijn CPU cooler. Die ga ik nog even passen :D

Op latere termijn wil ik ook gaan overclocken. Het overclocken wil ik doen om wat meer prestaties in mijn simulator-software te krijgen. Ik gebruik Flight Simulator X van Microsoft met de nodige expansions/addons. Momenteel draait de processor standaard @ 3.5 GHz. Mijn doel is om deze tussen de 4.0 GHz en 4.5 GHz te laten draaien. Hiervoor zal ik op het betreffende forum kijken.

Alvast bedankt voor de moeite!

Greetz Remco
 
Als je een voeding wilt kiezen heb je eigenlijk andere info nodig dan wat je precies geeft ;)
op zich heb je helemaal zo geen sterke voeding nodig, een 500-600W voeding zal dat ook allemaal zonder problemen trekken.
Wat intressanter is om te kiezen:
- Wil je een non-modulaire voeding/semi modulaire voeding of volledig modulaire voeding? dit scheelt veel in prijs
- Heb je speciale vereisten van aansluitigen (lijkt me niet naar je lijstje kijkende)?
- Hoeveel mag het kosten
- Hoe belangrijk is stilte/kwaliteit/etc...

Als we dat weten kunnen we al een stuk specifieker gaan.
 
Hoi Ethernal,

Thanks voor je reply! Super!
Allereerst ben ik helemaal vergeten om mij als nieuw lid voor te stellen. Dit ga ik zo even doen!

In het kader van zelfredzaamheid even opgezocht wat het verschil is tussen modulair en non-modulair. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar modulair. Mijn kabelmanagement is altijd al slecht geweest haha. Natuurlijk moet een voeding kwaliteit hebben, echter hoeft het niet het duurste van het duurste zijn. Tot € 150,- wil ik best gaan. Ik heb inderdaad geen speciale vereisten. Mijn pc wordt voorlopig zoals ik hem hierboven geschetst heb. Misschien volgend jaar een nieuwe videokaart en een extra SSD maar that's it. Geen dubbele videokaart etc.

Buiten FSX, wat andere spellen, internetten en opslag (foto's ed) ga ik er niets mee doen. Geen massale foto of videobewerking ofzo.
Hoop dat ik tot zover duidelijkheid kan verschaffen.

Greetz Remco
 
dat maakt het een stuk makkelijker :) Momenteel zijn er drie voedingen die ik je dan aan kan raden:
Cooler Master V Series V700 - Prijzen - Tweakers
deze is een nieuwe van coolermaster, gebasseerd op het platform van de onderstaande seasonics. het voordeel is dat deze toch net iets goedkoper is.

Seasonic X-650 80+ Gold V2 - Prijzen - Tweakers
Deze is een zeer goede voeding van seasonic. veel meer kun je eigenlijk niet zeggen ;)

Seasonic Platinum Series 660 Watt - Prijzen - Tweakers
Deze is nog beter, maar kost ook weer wat meer. Hier valt eigenlijk de prijs op aan te merken, al de rest is zowat perfect ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
SillentWolf Welke voeding ? Hardware & Software 24
Gerarddo Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke? Hardware & Software 8
F welke voeding Hardware & Software 9
Sw333t Welke tapmaat, schroefjes om een voeding in de pc te monteren. Cases en Modding 25
D Welke voeding voor antec 300 Hardware & Software 17
G Welke 1000w voeding voor Classified X58 3x sli Hardware & Software 4
Traxtorm Welke Voeding Hardware & Software 11
Sparky Welke voeding voor: 1x Gulftown OC'ed + 3x 300GT + Watercooling set Hardware & Software 38
Don_Holio Welke voeding gebruiken jullie? Hardware & Software 14
Quadcore Welke 1000+ watt voeding, voor o.a. TEC koeling? Hardware & Software 31
nootje Welke voeding Waterkoeling 21
vincent Welke voeding.... Hardware & Software 15
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan