Ik ben van plan een nieuwe PC te bouwen met een aantal watergekoelde componenten. Deze componenten gaan worden:
- Intel I7 Processor
- MB North/South Bridge
- VGA kaart
- Spanningregelaars
- RAM
Ik ben nog aan het overwegen of alles in een grote loop opgenomen wordt of in meerdere loops. Ik heb al wel begrepen dat koelers voor de moederbord chips en de spanningregelaars voor een verminderde doorvoer kunnen zorgen en eigenlijk in een onafhankelijke loop opgenomen moeten worden.
Koolance heeft goede splitters om loops mee te creëren.
Ik denk daarom dat het verstandiger is om meerdere loops te maken b.v.
1 voor de processor, 1 voor de VGA, 1 voor de MB chips en 1 voor het RAM samen met de spanningregelaars.
De pomp wordt een Eheim 1046, speciaal voor waterkoeling met een opvoerhoogte van 4 m. Die moet hiervoor krachtig genoeg zijn.
Wie heeft ervaring met multi-loop koeling of heeft hiervoor adviezen b.v.
minder loops of alles in een afzonderlijke loop. Suggesties zijn welkom.
m.vr.gr.
Ruud
- Intel I7 Processor
- MB North/South Bridge
- VGA kaart
- Spanningregelaars
- RAM
Ik ben nog aan het overwegen of alles in een grote loop opgenomen wordt of in meerdere loops. Ik heb al wel begrepen dat koelers voor de moederbord chips en de spanningregelaars voor een verminderde doorvoer kunnen zorgen en eigenlijk in een onafhankelijke loop opgenomen moeten worden.
Koolance heeft goede splitters om loops mee te creëren.
Ik denk daarom dat het verstandiger is om meerdere loops te maken b.v.
1 voor de processor, 1 voor de VGA, 1 voor de MB chips en 1 voor het RAM samen met de spanningregelaars.
De pomp wordt een Eheim 1046, speciaal voor waterkoeling met een opvoerhoogte van 4 m. Die moet hiervoor krachtig genoeg zijn.
Wie heeft ervaring met multi-loop koeling of heeft hiervoor adviezen b.v.
minder loops of alles in een afzonderlijke loop. Suggesties zijn welkom.
m.vr.gr.
Ruud