Beste mede Highflowers,
Ik ga binnenkort beginnen aan mijn eerste watercooling loop maar ik heb al veel ervaring met pc bouwen. Ik heb een hele nieuwe pc zelf opgebouwd met de volgende specs:
Asus rog strix B650E-F Gaming
Gigbyte RTX4080 Gaming OC
Deze twee componenten zullen gekoeld worden met deze twee blokken:
EK-Quantum Vector² Master RTX 4080
EK-Quantum Velocity² D-RGB - AM5
Deze twee blokken zullen geinstalleerd worden in de Lian Li PC O11 Dynamic Evo XL in de normale configuratie
Als reservoir en distro plate gebruik ik de EK Mana G2 voor het gemak van routeren van de tubes (PETG) deze zal aan de zijkant hangen
De radiatoren zullen boven en beneden worden geplaatst (360mm)
En de videokaart zal verticaal gemonteerd worden.
Ook komen er 2 flow meters in de loop (dus 4 extra totaal fittings?)
Nu heb ik de loop vrijwel helemaal uitgepland met distro plate en de blokken samen met de tubes en dergelijjke waar ze moeten komen.
Mijn grote vraag is welke fittingen handig zijn voor deze build, ik zie offset en raised fittings maar geen idee of deze benodigd zijn (Offset vind ik ook best lelijk)
Ook ben ik benieuwd hoeveel fittings ik in totaal nodig heb.
Zouden jullie een idee hebben hoeveel en welke fittings?
Ik hoor graag van jullie terug!
Mvg,
Thomas
Ik ga binnenkort beginnen aan mijn eerste watercooling loop maar ik heb al veel ervaring met pc bouwen. Ik heb een hele nieuwe pc zelf opgebouwd met de volgende specs:
Asus rog strix B650E-F Gaming
Gigbyte RTX4080 Gaming OC
Deze twee componenten zullen gekoeld worden met deze twee blokken:
EK-Quantum Vector² Master RTX 4080
EK-Quantum Velocity² D-RGB - AM5
Deze twee blokken zullen geinstalleerd worden in de Lian Li PC O11 Dynamic Evo XL in de normale configuratie
Als reservoir en distro plate gebruik ik de EK Mana G2 voor het gemak van routeren van de tubes (PETG) deze zal aan de zijkant hangen
De radiatoren zullen boven en beneden worden geplaatst (360mm)
En de videokaart zal verticaal gemonteerd worden.
Ook komen er 2 flow meters in de loop (dus 4 extra totaal fittings?)
Nu heb ik de loop vrijwel helemaal uitgepland met distro plate en de blokken samen met de tubes en dergelijjke waar ze moeten komen.
Mijn grote vraag is welke fittingen handig zijn voor deze build, ik zie offset en raised fittings maar geen idee of deze benodigd zijn (Offset vind ik ook best lelijk)
Ook ben ik benieuwd hoeveel fittings ik in totaal nodig heb.
Zouden jullie een idee hebben hoeveel en welke fittings?
Ik hoor graag van jullie terug!
Mvg,
Thomas