Na lang pijnzen toch besloten om over te schakelen op WC.
Dit wordt mijn eerste WC setje die ik hoop deze week nog aan te schaffen hier op highflow.
Budget €350 - €380
Mijn specs:
case: Coolermaster 590
cpu: i7 860
gpu: hd5850
fans: 140mmfans
voeding: corsair 650W
Wat wil ik met mijn wc setup:
Eerst ga ik mijn cpu coolen en met de tijd uitbreiden naar mij gpu. Dus pomp moet sterk genoeg zijn.
Overigens wil ik terug wel wat OC'en (cpu:+4ghz) en mijn systeem stil houden.
Mijn toekomstige wc setup:
420 Rad heb ik geplaatst op de top van mijn case. Deze rust op 2 140mmfans boven op de 2rooster gemonteerd. Daarbovenop nog eens 3 140mm fans.
De slangen trek. De pomp en reservoir zijn in 1 en zit in een dual slot(blauw) Aan de pomp/reservoir. uitgang heb ik een T-stuk voorzien waaronder een kraantje zit waar ik een slang kan op aansluiten als ik de vloeistof wil legen (gele stuk).
Winkelwagen:
Klik hier!
Enkele vragen:
1.Ga ik problemen ondervinden bij het vullen van het reservoir omdat de rad hoger staat? Hoe los ik dit concreet op?(welke fittings op het reservoir draaien,...) Een slang erop aansluiten en wegstoppen aan de top lijkt me een oplossing.
2. Is de pomp sterk genoeg als ik later nog een reservoir(120 of 140) en gpublock wil bijsteken?
3. Ik heb 3 fans (NOISEBLOCKER 140MM NB-BlackSilentPRO PK-3). De stilste variant pk-3 produceert 9db. Nu wil ik diegene kopen met de grootste luchtverplaatsing en deze aansluiten op mijn fancontroller.
Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus.
Krijg ik die 27 dBa met mijn fancontroller op 9db zoals de PK-1 versie?
4. Zitten de juisten bevestigings vijzen meegeleverd?
Boven de rad moeten ze dit overbruggen: fangrill->fan->op de radiator
Onder de rad moeten ze dit overbruggen: casewand->fan->in de radiator
Zoniet welke moet ik aanschaffen?
5.Geen problemen met de voeding?
6. Is mijn winkelmandje compleet en alles compatibel met elkaar ?(juiste fittingen, slangen,...)Zoniet wat moet moet erbij.
7. Zijn er nog zaken die beter kunnen? Betere/goedkopere onderdelen?
8. Andere opmerkingen ?
9. Genoeg koelvloeistof?
Dit wordt mijn eerste WC setje die ik hoop deze week nog aan te schaffen hier op highflow.
Budget €350 - €380
Mijn specs:
case: Coolermaster 590
cpu: i7 860
gpu: hd5850
fans: 140mmfans
voeding: corsair 650W
Wat wil ik met mijn wc setup:
Eerst ga ik mijn cpu coolen en met de tijd uitbreiden naar mij gpu. Dus pomp moet sterk genoeg zijn.
Overigens wil ik terug wel wat OC'en (cpu:+4ghz) en mijn systeem stil houden.
Mijn toekomstige wc setup:
420 Rad heb ik geplaatst op de top van mijn case. Deze rust op 2 140mmfans boven op de 2rooster gemonteerd. Daarbovenop nog eens 3 140mm fans.
De slangen trek. De pomp en reservoir zijn in 1 en zit in een dual slot(blauw) Aan de pomp/reservoir. uitgang heb ik een T-stuk voorzien waaronder een kraantje zit waar ik een slang kan op aansluiten als ik de vloeistof wil legen (gele stuk).
Winkelwagen:
Klik hier!
Enkele vragen:
1.Ga ik problemen ondervinden bij het vullen van het reservoir omdat de rad hoger staat? Hoe los ik dit concreet op?(welke fittings op het reservoir draaien,...) Een slang erop aansluiten en wegstoppen aan de top lijkt me een oplossing.
2. Is de pomp sterk genoeg als ik later nog een reservoir(120 of 140) en gpublock wil bijsteken?
3. Ik heb 3 fans (NOISEBLOCKER 140MM NB-BlackSilentPRO PK-3). De stilste variant pk-3 produceert 9db. Nu wil ik diegene kopen met de grootste luchtverplaatsing en deze aansluiten op mijn fancontroller.
Zalman 5.25 Bay ZM-MFC1 Plus.
Krijg ik die 27 dBa met mijn fancontroller op 9db zoals de PK-1 versie?
4. Zitten de juisten bevestigings vijzen meegeleverd?
Boven de rad moeten ze dit overbruggen: fangrill->fan->op de radiator
Onder de rad moeten ze dit overbruggen: casewand->fan->in de radiator
Zoniet welke moet ik aanschaffen?
5.Geen problemen met de voeding?
6. Is mijn winkelmandje compleet en alles compatibel met elkaar ?(juiste fittingen, slangen,...)Zoniet wat moet moet erbij.
7. Zijn er nog zaken die beter kunnen? Betere/goedkopere onderdelen?
8. Andere opmerkingen ?
9. Genoeg koelvloeistof?
Laatst bewerkt: