• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[WaterCooling] Vragen & Advies (al besteld)

Companion

New member
Goede dag,

Ik heb zojuist een bestelling gemaakt voor een kant en klaare set aangezien alles appart bestellen aanzienlijk duurder was en uit ervaring van anderen konden ze mij het besten aanraden en dan in de toekomst gewoon langzaam aan upgraden/vervangen.

Als beginner weet ik uiteraard weinig van deze soorten kits af en moet ik uiteraard ervaaring opdoen dus hier bij ook me eerste kit die ik heb besteld.

Wat ik heb besteld staat in deze PDF.

Zelf heb ik de kast HAF 930 of 920 (Nieuwe versie is hier te vinden)

Het volgende wat ik graag zou willen weten zal ik voor jullie lees gemak ff in een simpel lijstje doen in plaats van een heel verhaal.

Vragen:
-Aangezien die water 'reservoir' erg klein is hoeveel liter vocht moet er in die kit?
-Hoe kan je hem op de beste manier in elkaar zetten (direct in de kast of eerst buiten de kast?)
-Waar moet ik om denken (gereedschap, werkruimte) om hem in elkaar te zetten?
-Wat voor advies hebben jullie over die kit & eventueele opmerkingen...

Update:
Het volgende wil ik er bij bestellen voor wat extra power:
EK-CoolStream RAD XT 120
Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear+Blue LED 1350RPM


Alleen voor die water blok heb ik nog van die Koolance Schroeffitting er bij nodig, alleen kan niet vinden welke ik er voor nodig heb iemand een idee?

Groetjes,
Companion
 
Laatst bewerkt:
Vragen:
-Aangezien die water 'reservoir' erg klein is hoeveel liter vocht moet er in die kit?
Ik denk dat je aan 1 liter wel genoeg hebt, maar is altijd handiger om een extra flesje bij de hand te hebben.

-Hoe kan je hem op de beste manier in elkaar zetten (direct in de kast of eerst buiten de kast?)
Monteren direct in de case mag geen probleem wezen.

-Waar moet ik om denken (gereedschap, werkruimte) om hem in elkaar te zetten?
Als werkplek neem een ruime bureau of een plek met wat ruimte dit werkt makkelijk en overzichtelijk.
Gereedschap zal hoogwaarschijnlijk een schroevendraaier zijn (PH2).


-Wat voor advies hebben jullie over die kit & eventueele opmerkingen...
Tijdens de montage zal ik als beginner een slangenknipper Slangknipper (10-40MM) nemen maar met een schaar wil het ook wel.
Ook een PSU bridge is aanbevolen PSU Bridging Tool 24 pin Tijdens het vullen van je resevoir alle kabels van je voeding disconnecten en alleen de 24pins tool gebruiken.
 
Vragen:
-Wat voor advies hebben jullie over die kit & eventueele opmerkingen...
Tijdens de montage zal ik als beginner een slangenknipper Slangknipper (10-40MM) nemen maar met een schaar wil het ook wel.
Ook een PSU bridge is aanbevolen PSU Bridging Tool 24 pin Tijdens het vullen van je resevoir alle kabels van je voeding disconnecten en alleen de 24pins tool gebruiken.

Aangezien een pomp niet droog mag pompen heb je een guide of artikel die ik het beste kan volgen voor het vullen?
Ik ga in iedergeval die slangenknipper en die PSU bridge er bij bestellen bedankt voor de tips!
 
Resevior vullen, wanner hij dreigt leeg te worden direct de voeding weer uitzetten, vullen en weer aanzetten..Herhaal deze handeling tot de resevoir mooi op peil blijft.

Vul de resevior niet tot aan de bovenkant als je de voeding uitschakelt loopt het water iets terug waardoor je resevoir overloopt.

Verder Is het gewoon aansluiten volgens handleiding, belangrijk dat je de pomp lager plaatst dan het resevoir.
Draai de fittingen gewoon handvast niet met een tang of wat dan ook. Als de loop is gevuld laat je hem gewoon
even een paar uur lopen en controleer op lekkage,s.
 
Verder Is het gewoon aansluiten volgens handleiding, belangrijk dat je de pomp lager plaatst dan het resevoir.
Draai de fittingen gewoon handvast niet met een tang of wat dan ook. Als de loop is gevuld laat je hem gewoon
even een paar uur lopen en controleer op lekkage,s.

Schroeven/bouten gewoon met de hand aan draaien, verder nog de vraag: Moet ik hem vullen voor dat ik hem monteer of na dat ik hem heb gemonteerd :eek:

Je kan ook even in dit topic kijken over hoe je moet vullen e.d. Of vraag iemand met ervaring om het samen te doen.

Bedankt voor die handleiding zal hem ff goed door lezen :)

Added after 42 minutes:

Oke, mijn plan van aanpak voor me 1ste water koeling:
Reservoir bij de fill port van me case (Recht op?),
Die probeer ik dan te mounten boven me Blueray,
dan slangetje naar beneden naar pomp die naar de radiator pompt en dan door naar CPU en terug naar reservoir...
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk mijn laatste vraag, voor mijn setje (PDF) ben ik op zoek naar extra reserve tubes, en ik heb alles wel 4 maal gecontroleerd en toch twijfel ik er aan of Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear wel de juiste formaat/dikte is waar ik op heb gelet is:

12.7 buiten diameter en 9.5mm binnen diameter (Beschrijving van Product) en bij het CPU setje: TUBE Masterkleer 12,7/9,5 CLEAR (2 meters)

en er mee vergeleken en waarschijnlijk heb ik me eigen antwoord al beantwoord tijdens het typen van dit bericht :(

Sorrie voor al die vragen maar wil het gewoon in 1x goed doen ;)

Hartstikke bedankt jongens!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit vragen. Waterkoeling 2
I XSPC X2O Delta V3 WaterCooling Kit vragen Waterkoeling 5
S Beginner Watercooling! Hulp nodig op paar vragen Advies Waterkoeling Setup 37
MrGiorgio Temps HD48xx vragen om watercooling... :118: Hardware & Software 5
F Paar vragen over Watercooling ( first timer) Waterkoeling 16
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
D Watercooling cases Advies Waterkoeling Setup 7
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
B RayStorm D5 Photon AX360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
D asus gtx 780 direct cu2 oc. met stock watercooling en bracket Waterkoeling 2
K Watercooling setup: Pentuple setup Advies Waterkoeling Setup 26
B pc build custom watercooling Gallery & Build Logs 5
T 7870 crossfire watercooling NOOB Waterkoeling 16
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan