Dat is een RUIM budget en met de P182 is heel wat mogelijk ondervind ik op dit moment aan den lijve (check evt buildlog
Liquid P182, eigenlijk Day 'n Nite, maar soit
)
Dus je wil de hele mik mak gaan WC-en, normaliter zou alles in 1 mooie loop kunnen
Budget is ook lekker ruim dus is er heel wat mogelijk.
Nu ik weet niet of je van plan bent van wat te willen modden indien nodig (er moeten op z'n minst wat gaatjes geboord worden
Je slangkeuze zou ik ook nog graag weten 1/2", 3/8" of 7/16"
1/2=19mm buitendiameter, imho te dik, maar hangt er vanaf wat je mooi vindt
3/8"=13mm buitendiameter, mooie grootte van
slang voor in die case, niet te dik niet de smal
7/16"=16mm buitendiameter en zelfde binnendiameter als 3/8, dat maakt deze
slang zeer flexibel ...
ik vermoed dat je waarschijnlijk ook schroefkoppelingen wil gaan gebruiken, voor het gebruiksgemak
zoals op de onderste foto dus
Nu om eens aan het lijstje te beginnen, aangezien je een hele hoop zaken wilt gaan koelen zou ik toch heel wat radiatorruimte willen voorzien, en het liefst met Dikke radiators die genoeg hebben aan een lage RPM
fans (tussen 800 en 950 rpm), zou ik ofwel Thermochill PA120.3 of
XSPC RX360 rad nemen voor alvast extern te mounten en een Dikke single rad intern aan je intake fan, (alle HDD's beneden mounten bij de voeding dan ;-) heb ik ook nog gedaan (en bovenaan leeg
)
Radiatoren !
Dus
XSPC RX360 = €360
en
XSPC RX120 = €45
Natuurlijk heb je daar een Stevige
pomp voor nodig om het hele boeltje te kunnen aanstuwen
Dan kies ik resolut voor de
Laing DDC 18w of
swiftech mcp355 is dezelfde
pomp.
in combinatie met een
EK X-top V2 in plexi of in acetal, mag je zelf kiezen wat je het mooiste vindt
POMP en
Topje
De top laat je
pomp ook nog eens heel wat beter presteren dan zonder topje en je kan er dan ook 2 koppelingen indraaien
Hieronder nog even een grafiekje met heel wat tops in opgenomen, wel icm met het lichter model van deze broer, maar je krijgt een vergelijkbaar beeld, test is uitgevoerd op een heel restrictieve loop, dus degene waarmee het hoogste aantal GPM bereikt wordt is de beste (is wel nog met x-top v1 welke een pak slechter was dan die V2), ook moet je zien dat je met je waterloop@+- 1GPM qua flow zit (GPM = Galons per minute
)
Qua
reservoir zou ik voor een
EK Multioption
Reservoir gaan, in maatje 150, hele goede
reservoirs met zoals de naam doet vermoeden, multioption aansluit mogelijkheden
(heb die zelf ook en ben er zeer van te spreken, zeker icm met een anti cycloonplaatje om een waterstorm te voorkomen
EK-Multioption Reservoir 150 rev.2
Dan komen we nog bij het leuke de blokjes selecteren, voor je nb/sb bestaat er een hele mooie combi van
bitspower maar wel een hele dure nl de volgende
klik, maar wel vrij prijzig + je moet nog een appart mosfet block aanschaffen
Een andere optie is de oplossing die
EK waterblocks aanbied, en daar zit mosfets, nb, sb onder een gigantisch blok en een stukje goedkoper
klik, en ook beschikbaar in nickelplated + plexi (doorkijk)
Cpublock zou ik een niet zo restrictief blok nemen en tegelijkertijd een goed blok, wel dan kan ik je de
Watercool heatkiller 3.0 aanraden
Hier is ook nog een LT en een LC versie, dezen zijn iets goekoper, maar presteren nagenoeg gelijk !
hieronder Flow resultaten en komt met 1.68GPM vrij goed uit de bus (gemeten net na het verlaten van het blok
Dan volgt enkel nog het gpublock, daar zijn niet echt veel opties voor, ik zou je dan het fullcoverblock van
EK aanraden
klik
Fans kan je evt Yate loon DS12H
fans nemen of de scythe gentle typhoons, deze hebben veel vinnen (of hoe zal ik het anders zeggen) waardoor ze nog altijd goede luchtflow en druk leveren door je rads, maar je fankeuze maak je zelf uit, yates, papsten, scythe s-flexen, gentle typhoons etc zijn allemaal goede
radiator fans (waarom goed? omdat deze in staat moeten zijn een goede static presure te leveren
)
Ziezo, ik stop er even mee, ik ga nog ff kijken voor de indeling van je kast en kom daar dan straks nog wel mee af als ik het niet vergeet
(je moet enkel nog
fittings hebben, evt ook een drainpunt
)