• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Watercooling-P182-

knbs

New member
Hoi!

Eerst sorij, mijn Nederlands is echt niet perfect! :( Maar ik wil graag oefenen met schrijven,dus ik wil graag advies van julie! Ik wil graag een complete "boodschap-lijst" inc. het laatste schroefje ook :) voor een complete watercooled system.
Ik heb een Antec P182 behuizing( een beetje klein maar ik wil dit behouden), core i7 920 d0 (overclocked@4Ghz), evga x58 classified, 1x295gtx.
Ik wil graag het hele systeem watercoolen, so CPU,GPU,CHIPSET. Mijn budget is ongeveer 800 euro.
Bedankt jonges!

Met vriendelijke groet!

Janos Foldesi (uit Hongarije)
 
Dat is een RUIM budget en met de P182 is heel wat mogelijk ondervind ik op dit moment aan den lijve (check evt buildlog Liquid P182, eigenlijk Day 'n Nite, maar soit :p)

Dus je wil de hele mik mak gaan WC-en, normaliter zou alles in 1 mooie loop kunnen ;)

Budget is ook lekker ruim dus is er heel wat mogelijk.

Nu ik weet niet of je van plan bent van wat te willen modden indien nodig (er moeten op z'n minst wat gaatjes geboord worden ;)

Je slangkeuze zou ik ook nog graag weten 1/2", 3/8" of 7/16"
1/2=19mm buitendiameter, imho te dik, maar hangt er vanaf wat je mooi vindt
3/8"=13mm buitendiameter, mooie grootte van slang voor in die case, niet te dik niet de smal
7/16"=16mm buitendiameter en zelfde binnendiameter als 3/8, dat maakt deze slang zeer flexibel ... ;)

ik vermoed dat je waarschijnlijk ook schroefkoppelingen wil gaan gebruiken, voor het gebruiksgemak ;) zoals op de onderste foto dus
Adamsworklog023.jpg


Nu om eens aan het lijstje te beginnen, aangezien je een hele hoop zaken wilt gaan koelen zou ik toch heel wat radiatorruimte willen voorzien, en het liefst met Dikke radiators die genoeg hebben aan een lage RPM fans (tussen 800 en 950 rpm), zou ik ofwel Thermochill PA120.3 of XSPC RX360 rad nemen voor alvast extern te mounten en een Dikke single rad intern aan je intake fan, (alle HDD's beneden mounten bij de voeding dan ;-) heb ik ook nog gedaan (en bovenaan leeg :))

Radiatoren !
Dus XSPC RX360 = €360
en XSPC RX120 = €45

Natuurlijk heb je daar een Stevige pomp voor nodig om het hele boeltje te kunnen aanstuwen
Dan kies ik resolut voor de Laing DDC 18w of swiftech mcp355 is dezelfde pomp.
in combinatie met een EK X-top V2 in plexi of in acetal, mag je zelf kiezen wat je het mooiste vindt ;)
POMP en Topje
De top laat je pomp ook nog eens heel wat beter presteren dan zonder topje en je kan er dan ook 2 koppelingen indraaien ;)
Hieronder nog even een grafiekje met heel wat tops in opgenomen, wel icm met het lichter model van deze broer, maar je krijgt een vergelijkbaar beeld, test is uitgevoerd op een heel restrictieve loop, dus degene waarmee het hoogste aantal GPM bereikt wordt is de beste (is wel nog met x-top v1 welke een pak slechter was dan die V2), ook moet je zien dat je met je waterloop@+- 1GPM qua flow zit (GPM = Galons per minute ;))
DDC31PumpTopsComparison2HR.png


Qua reservoir zou ik voor een EK Multioption Reservoir gaan, in maatje 150, hele goede reservoirs met zoals de naam doet vermoeden, multioption aansluit mogelijkheden ;) (heb die zelf ook en ben er zeer van te spreken, zeker icm met een anti cycloonplaatje om een waterstorm te voorkomen
EK-Multioption Reservoir 150 rev.2

Dan komen we nog bij het leuke de blokjes selecteren, voor je nb/sb bestaat er een hele mooie combi van bitspower maar wel een hele dure nl de volgende klik, maar wel vrij prijzig + je moet nog een appart mosfet block aanschaffen
Een andere optie is de oplossing die EK waterblocks aanbied, en daar zit mosfets, nb, sb onder een gigantisch blok en een stukje goedkoper klik, en ook beschikbaar in nickelplated + plexi (doorkijk)

Cpublock zou ik een niet zo restrictief blok nemen en tegelijkertijd een goed blok, wel dan kan ik je de Watercool heatkiller 3.0 aanraden
Hier is ook nog een LT en een LC versie, dezen zijn iets goekoper, maar presteren nagenoeg gelijk ! ;)
hieronder Flow resultaten en komt met 1.68GPM vrij goed uit de bus (gemeten net na het verlaten van het blok;)
flowblocks8iu8.jpg


Dan volgt enkel nog het gpublock, daar zijn niet echt veel opties voor, ik zou je dan het fullcoverblock van EK aanraden ;)
klik

Fans kan je evt Yate loon DS12H fans nemen of de scythe gentle typhoons, deze hebben veel vinnen (of hoe zal ik het anders zeggen) waardoor ze nog altijd goede luchtflow en druk leveren door je rads, maar je fankeuze maak je zelf uit, yates, papsten, scythe s-flexen, gentle typhoons etc zijn allemaal goede radiator fans (waarom goed? omdat deze in staat moeten zijn een goede static presure te leveren ;))

Ziezo, ik stop er even mee, ik ga nog ff kijken voor de indeling van je kast en kom daar dan straks nog wel mee af als ik het niet vergeet ;)

(je moet enkel nog fittings hebben, evt ook een drainpunt ;))
 
Mijn vriendin gaat slaapen, so ik heb nog een btje tijd :)
Bij de antec p182 is niet doorzichtig(zeg ik goed? ik heb geen zin in het woorden boek te zoeken:) ) ik bedoel geen plexi op het zijknat.
Ik ga wel modden wat moet geburen tbv watercooling te plaatsen,maar de rest is voor mij niet belangrijk, so ik ga niet naar modding contest toe :) Ik wil geen circus in mijn slaapkamer! dus geen fans met led etc.
Slangkeuze... goede vraag, maar ik heb echt geen idee :) P182 is niet so super grote huis, so ik denk dan de middelste 3/8" wordt goed zijn? :)
P182:
5.s.jpg

in het middenste deel van het huis heb ik niks, mijn 2 hardeschrijven zit onder het huis.
10.jpg

Kun je voor mij even enn volgorde te schrijven: pomp-reservior-cpu-gpu... etc. ?
 
'k ga direct wat posten, 'k ben nog met heel wat andere zaken ook bezig vanavond, vrij druk en 'k besef niet dat het hier plots zo laat aan het worden is :033:

edit:
ik plaats al eventjes een fototje van mijn setup, dan heb je al een idee ;)
k0oiyx.jpg


edit 2

net wat bedacht
a16alj.jpg

Beginnende aan het reservoir, leg je een slang naar de pomp, van de pomp ga je naar de RX120, dan naar de gpu, naar NB, dan RX360, dan Heatkiller 3.0 dan weer het reservoir in, kort samengevat

DDC 18w=>RX120=>FC295GTX=>EK X58 block=>RX360=> Heatkiller 3.0=>Reservoir=>DDC 18w ... en zo verder ;)

je keuze van slangenmaat lijkt me goed 3/8" is fijn om mee te werken ;) en de koppelingen ervoor vallen dik mee van prijs :p
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
D Watercooling cases Advies Waterkoeling Setup 7
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
B RayStorm D5 Photon AX360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
D asus gtx 780 direct cu2 oc. met stock watercooling en bracket Waterkoeling 2
K Watercooling setup: Pentuple setup Advies Waterkoeling Setup 26
B pc build custom watercooling Gallery & Build Logs 5
T 7870 crossfire watercooling NOOB Waterkoeling 16
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
R Watercooling (Finaly...) Advies Waterkoeling Setup 1
B R9-290x system, Advise for watercooling setup please Advies Waterkoeling Setup 0
M watercooling 600eu max gpu + cpu block? Advies Waterkoeling Setup 1
A watercooling loop? Waterkoeling 8
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan