Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb een lamptron toch gekocht om meer controle te hebben op de tempertuur in mijn kast en ook op het geluid.
Ik ben benieuwd wat jullie meten (processor, moederbord, harddisken e.d.) en hoe en waar je dan de sensor bevestigd
In mijn oude PC werd er naast de CPU en GPU ook de NB, RAM inlet, en outlet gemeten. De fancontroller(mCubed) had 4 analoge sensoren en 2 digitale. Er werd dubbelzijdig tape meegeleverd, zodat je het op bijna alle componenten kan plaatsen. In de huidige moet ik nog bedenken welke waardes er worden gemeten. De Asus Z170 Sabertooth heeft 3 sensoren en je kan 6 fans regelen via het moederbord. Alleen jammer dat het programma na een bepaalde tijd een foutmelding geeft en wordt afgesloten. Het zal aan de combinatie van FanExpert en windows 10 liggen. Hopelijk wordt dit nog opgelost door Asus
Die plak temperatuur dingen vind ik persoonlijk helemaal niks. Wat moet je er eigenlijk mee?
Zolang jou case goede airflow heeft lijkt het mij onnodig om temperatuur sensoren in je case te gaan plakken waar je verder weinig mee kan. De werkelijke temperatuur van de CPU, moederbord en GPU moet je toch softwarematig uitlezen.
Misschien een echte beginnersvraag, maar wat is de achterliggende reden van het ene wel meten en het andere niet? Wat voor verband zit er tussen de verschillende onderdelen die je meet?
Ik heb de Sentry LXE van NZXT uitgetest. Heeft 5 temperatuur sensoren en 5 aansluitingen voor de rotatie-snelheid van uw fans. De meegeleverde plakkers waren niet zo goed. Ik had mijn sensoren op processor, 2 op moederbord, 1 op GPU en 1 op HD (alhoewel HD niet echt nodig is). Hou er rekening mee dat je 10 extra kabels hebt in je kast en dat is meteen ook de reden waarom ik die niet meer gebruik.
ik heb nu een alphacool USB-display en dat is een veel betere oplossing, voor mij dan, leest alles softwarematig uit en is volledig customizable. Je kan een heel aantal schermen met informatie display'en voor x aantel seconden.