• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagje voor elektricien

plasma ik weet niet wat voor een vertekent beeld jij hebt, maar ik ken geen enigszins normale pc die 1200 wat trekt (mag je wel richtig dik oced i7 980 met OCed quadsli gtx 480 gaan..... )
 
Hoogstwaarschijnelijk zit dat stekker punt achter een dubbele wand van je keukenkastje :p mijn schoonouders hebben dat ook zeer vervelend om bij te komen maar moest er laatst wel bij ivm vervangen oude magnetron, en ik kan je vertellen dat was echt geen pretje. mischien heb je wel kans als je weet waar het nou echt zit dat er een 2e stopcontact naast zit :p
 
dan is dat bes k*t

als je het stopcontact wil aarden kan je echt een heel hoop werk op je nek halen.

optie 2 is de illigale manier en zo kugh moet je het nooit doen kugh :eusa_naughty:

maakt een los aarddraadje van de dichtsbijzijnde radiator en maakt die of vast aan je kast of je vervangt het stopcontact en gebruikt dat draadje als aarde

de radiator wel eerst even schuren zodat je blank metaal heb ;) (en nee niet helemaal maar alleen waar je je draadje plaatst)

en wil je het nog iets beter doen haal je een aardklem voor je radiator

@ dopestuf

als je voeding 1000W is met een rendemend van 80% dan KAN hij 1200W uit de muur trekken en het is een voorbeeldje hè

en enigzins normale pc`s hebben we volgens mij niet op het forum :p
 
Hoogstwaarschijnelijk zit dat stekker punt achter een dubbele wand van je keukenkastje :p mijn schoonouders hebben dat ook zeer vervelend om bij te komen maar moest er laatst wel bij ivm vervangen oude magnetron, en ik kan je vertellen dat was echt geen pretje. mischien heb je wel kans als je weet waar het nou echt zit dat er een 2e stopcontact naast zit :p

die verdwijnt inderdaad achter een wand die ongeveer 4 cm van de muur afzit, zover kan je nog zien.
Maar vervolgens is de kast van alle kanten vastgekit aan de muur, vloer, en waar nog meer.
Dus de enige reële mogelijkheid om het betreffende stopcontact op te zoeken is met de de coupeerzaag het achterpaneel flink verkrachten (en hopen dat je het stopcontact niet meeneemt :p)

dan is dat bes k*t

als je het stopcontact wil aarden kan je echt een heel hoop werk op je nek halen.

optie 2 is de illigale manier en zo kugh moet je het nooit doen kugh :eusa_naughty:

maakt een los aarddraadje van de dichtsbijzijnde radiator en maakt die of vast aan je kast of je vervangt het stopcontact en gebruikt dat draadje als aarde

de radiator wel eerst even schuren zodat je blank metaal heb ;) (en nee niet helemaal maar alleen waar je je draadje plaatst)

en wil je het nog iets beter doen haal je een aardklem voor je radiator

Daar heb ik ook al eens over nagedacht, en wat info over gezocht e.d.
En kreeg van verschillende kanten te horen dat het sterk afgeraden werd,
en gezien de PC hier toch al een jaar prima draait (zelfs met de hoogfrequente overclock e.d.) heb ik het zo maar voor lief genomen eerlijk gezegd.
 
kan je trouwens niet vanaf de bovenkant achter de kast kijken ?? dat is waarschijnlijk open dan kan je zien waar het heen loopt

(tip als je er niet met je hoofd boven kan gebruik je mobieltje met een zaklamp, meestal overbelicht je met een fotocamera met flits en dan zie je niks meer )

en wat aarden via je radiator werd afgeraden??

dat kan helemaal geen kwaad hoor maar het is maar een tip ;)
 
nee ze raden het af omdat het officieel niet mag ;)

dus ze zijn eigenlijk heel goed bezig

als je wat dichter in de buurt wonen zou ik ook zeggen dat moet je niet doen en ik maak wel een speciaal prijsje voor je :p
 
Bij ons in huis is ook niets geaard (op de keuken na die 2 etages lager ligt).
En ik heb zelf ook een draadje getrokken van mijn pc naar mijn radiator.
En ik moet zeggen damn wat een vonken vliegen daar af als me pc aanstaat en ik wil draaitje terug zetten omdat hij is los geschoten (vervelende vader van mij kom wel is langs dat draaitje en trekt hem dan soms per ongeluk los). Ik zet nu dus ook mijn pc uit voor ik het draadje terug plaats.

Al die statiesiteit bij je pc kan echt niet goed zijn als je niet aard. (zal misschien vanavond even filmpje maken)
 
Tsja als elektricien zijnde moet je hier wel op reageren.

@ dopestuff
wat plasma zegt is correct tevens is het een brand risico stel je voor dat bij groep waar alles op zit,
in de meterkast de schroef waar je draadje onder zit niet lekker vast zit dan krijg je toch lelijke dingen.
9131b7c7ae2b6d1e3165048e4a97a45c.jpg


@sanders
Als je geen andere keus hebt is probeer het zo goed mogelijk op te lossen misschien kun je naast het huidige WCD=(wand contact doos).
Een nieuw wcd plaatsen ik weet niet of het bij jou in de keuken allemaal in gefreesd is of dat gewoon opbouw is.

haal anders een extra verdeel blok je hebt bij de bouwmarkt van die vierkanten 4voudige die kun je op de muur schroeven naast je huidige wcd snoertje er naar toe stekker er aan en klaar.

Het is niet de beste oplossing maar om op een draad die onder/achter je keuken ligt daar een verdeelblok op te zetten is niet slim.
Stel je eens voor je kraan lekt of de leiding naar de kraan lekt dan kan het in je verdeelblok komen dat is niet handig,
Aangezien je waarschijnlijk een oud/oudere woning hebt denk ik niet dat je een aardlekschakelaar hebt.
dus niet doen.

gewoon op een of andere manier een een extra wcd te creëren voor je magnetron.

@radak

Dat is geen statische elektriciteit die vonken.
elk apparaat heeft een bepaalde lekstroom bij een lamp is dit bijna niks tot niks bij bijv. een wasmachine is dit al best veel.
Daarom werden vroeger de wasmachines en drogers ook niet achter de aardlek geplaatst maar op een aparte groep.
Meestal hadden de groepen achter de aardlek dan een groene groepschakelaar en de de schuur, garage, wasmachine en droger
een witte.
tegenwoordig is dit bijna niet meer en zitten overal in het huis geaarde wcd's en pakt de aardlek het hele huis mee.

wil je echt weten of je een lek spanning heb bij je pc die in een niet geaard wcd zit.
Dan pak je met je éne hand de achterkant van je kast vast bij een schroef waar je kast mee dicht zit
en met je andere hand pak je dan de waterleiding,cv leiding of de gas leiding.

Bonus punten voor de gene die hem langer dan 30sec vast houden.

maar radak idd als je niks anders kan doen is een draadtje of de cv leiding een goed idee

men neemt
een aardklem let wel even goed op welke je neemt de maten verschillen meest voorkomende in nederland behalve a'dam is 12mm in a'dam is het meestal 15mm

dan een stukje draad
Ja 100meter is miss een beetje veel bij de bouwmarkt kun je ook rolletjes van 5 of 10 meter kopen.

en een wcd met rand aarde dit enkelvoudig wcd is maar een voorbeeldje en vergeet uiteraard het afdekraampje niet

Zo heb je dus je pc geaard.
Uiteraard is dit niet de beste methode maar bij gebrek aan beter werkt dit en is het beter dan niks.
 
ik weet niet waar de keuken zit bij jullie, maar je kan ook makkelijk even kijken of er een voeding naar boven komt via de kruipkelder, zoja, kan je er altijd een lasdoosje plaatsen en extra wcd'tje aanleggen, als de groep het aan kan
 
ik weet niet waar de keuken zit bij jullie, maar je kan ook makkelijk even kijken of er een voeding naar boven komt via de kruipkelder, zoja, kan je er altijd een lasdoosje plaatsen en extra wcd'tje aanleggen, als de groep het aan kan

eerder in de thread staat dat hij op de eerste etage woont ;)
 
Laatst bewerkt:
wil je echt weten of je een lek spanning heb bij je pc die in een niet geaard wcd zit.
Dan pak je met je éne hand de achterkant van je kast vast bij een schroef waar je kast mee dicht zit
en met je andere hand pak je dan de waterleiding,cv leiding of de gas leiding.
Haha die was echt nice, tintelend joh :D
 
Dat het beter is heb ik nooit ontkent Plasma :)
Maar hij doet het ook al een jaar goed zoals nu, heb nooit problemen met het geheel of onderdelen die ik daaraan terug kan koppelen.
Dont fix what aint broken zeggen ze wel eens snappie,
maar zal vrijdag wel eens de bouwmarkt induiken, voor nieuwe wanddoos, een kale buis ligt in ieder geval al een halve meter naast dat stopcontact dus das wel handig.
 
Hier zitten een koel/vries combinatie, een tweede vriezer, 2 senseo machines, een waterkoker, de halogeenverlichting en een 850 Watt magnetron op 1 groep. Zelfs wanneer we alles aanzetten met zelfs de broodrooster er nog bij, vliegt de "stop" er nog niet uit.

"stop" even tussen aanhalingstekens, aangezien we automaten hebben (16A.. dus zou maximaal 3500 - 3600 watt zijn).
 
@wicked

Ja dat zal idd wel goed gaan.
De wattages die achter op elk apparaat staan bijv bij een senseo is dat uit me hoofd iets van 1400w.
Dat zijn uiterste vermogens dat kan die gebruiken.
Bij normaal gebruik zal dat bijna niet voorkomen.
Maximaal vermogen van een groep = P=UxI of P=UxRkwadraat
Dus 230Vx16A=3680w.

Maar dat wil je niet over je groep hebben lopen het is nooit verstandig om iets maximaal te belasten.
Bijv als er in een lift staat max 6 personen en je gaat er met ze 7en in staan breken toch ook niet de kabels!

Tevens heb je in automaten karktirastiken A,B,C of D
Dit houd in hoe snel je automaat uit gaat want je automaat gaat niet uit als je er voor een duur van bijv. 500ms 19A door heen trekt.

Maar gebruik jij langere tijd 16A op één automaat dan zal deze best warm worden.
Daarom maken wij ook bij grote installaties met een warmte camera een foto of filmpje van de meterkast

En als jou automaat wat ouder is dan duurt het sowieso veel langer voordat deze uitgaat.

Het gaat er niet om of het kan het gaat erom of het veilig is.

Aangezien kortsluiten of kortsluiting gerelateerde problemen nog steeds brandoorzaak nummer 1 is.
Is dit wel iets om rekening mee te houden.

(plasma dit is correct toch over de brand oorzaak)

En een slecht of geen aarde op je pc kan toch wel vervelend zijn.
Dit geeft heel vaak een ruis over je mic of headphones/speakers.

Gr. Basje
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
S Vraagje betreft OD 14*10Tubbing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
U draad tappen vraagje Cases en Modding 1
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
U EK res en pomp vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
X-Tripiot [REFUSED] bitcoins vraagje Gevonden 1
T Vraagje CPU koeler icm RAM koeler Overige Koeling 9
J Vraagje over reservoir! Waterkoeling 3
J Radiator vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
Blackdash Vraagje over gewicht Koeler Overige Koeling 3
Aequitis temp meter vraagje Electronica 4
F Vraagje Waterkoeling Videokaarten Advies Waterkoeling Setup 12
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
boefmans opmerking over gtx580sli en een vraagje Overclocking 10
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T vraagje over Sunbeam Meteor Light Multicolor ME-MU Problemen & Oplossingen 18
DieHard Vraagje over toolbar Hardware & Software 2
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
Meelobee Vraagje over plaatsing rads Waterkoeling 4
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
boefmans Vraagje voordat ik ga bestellen :) Cases en Modding 2
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
K Vraagje over LED verlichting. Cases en Modding 2
B Vraagje over snelsluitkoppelingen. Waterkoeling 5
B Dual pomp vraagje... Waterkoeling 4
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan