• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagje voor elektricien

Sanders

Kapitein
Beste mensen van Highflow, ik hoop dat hier iemand zit die hier verstand van heeft.
Wij hebben in onze beruchte vuilnisbelt a.k.a. keuken een tekort aan stopcontacten.
Met als gevolg dat we geen magnetron kunnen plaatsen.
De koelkast kabel verdwijnt ergens achter een kast, wellicht in de muur, dus we hebben geen idee waar die naartoe gaat.
Nou hadden we ofwel het meest geniale of meest stomme plan ter wereld:
Om de kabel van de koelkast door te knippen, en aan de ene zijde een stekkerblok te monteren met 3 plaatsen, en aan de andere zijde weer gewoon een stekker zodat we de ijskast in kunnen steken en 2 extra plaatsen hebben voor o.a. de magnetron.

Kan dit? :p
 
op zich kan het wel maar is niet aan te raden

want hoe zwaar is je magnetron en weet je wat er nog meer op de groep van de koelkast zit??

meestal word de koelkast met andere dingen gecombineerd en als dat bijvoorbeeld de vaatwasser is vind je groep dat niet fijn

kan je een schetsje maken van je keuken dan kan ik je mischien vertellen waar je snoertje heen loopt

heb je ook al onder je keuken gekeken, achter de plint meestal liggen daar ook nog wel stopcontacten ;)

grtzzz pLaSmA
 
Een vaatwasmachine hebben we niet, wat er dan op dat blok komt is de ijskast en magnetron permanent, en dan af en toe een keukenapparaat zoals koffiemachine of een broodrooster o.i.d.
De magnetron is 850 watt, oud dingetje.

De elektriciteit in ons huis is behoorlijk door de war, zo staat de helft van de stroom van 3 kamers op 1 groep, en de andere helft van die kamers is weer verdeelt op andere groepen... Heel vaag allemaal.
Ik neem aan dat de oven ook gewoon op de groep van de keuken zit, heb dat niet echt getest though.

De kabel van de ijskast loopt eerst omhoog voordat hij achter de kast verdwijnt, het lijkt me niet dat deze achter een plint ligt helaas.
Hier een chematische tekening:
21ctcu8.png


De blauwe blokjes moeten de stopcontacten voor stellen.
De kast (rood) staat helemaal tegen de muur aan, dus daar achter langs krijgen we geen kabel naar de andere kant (waar de magnetron moet komen te staan).
De groene lijn moet de huidige kabel van de koelkast voorstellen, die willen we dus doorknippen tussen de ijskast en kast in.

Thanks in advance :)
 
en in/op de kast kan je niks zien??

ik zou eerst eens kijken wat er nog meer op de groep bij de koelkast zit het kan zijn dat de oven erbij zit (wat niet erg waarschijnlijk is)
of iets anders.

is dat niet teveel dan kan het opzich wel.

let wel op dat je dan NOOIT je magnetron en broodrooster/koffieapparaat tegelijkertijd aanzet

alleen zoals ik al eerder zei uit norm oogpunt niet wenselijk

hoop dat je hier wat aan heb

grtzzz pLaSmA
 
Ik zal binnenkort dan eens met iemand uit het huis gaan kijken wat nog meer op die groep zit :)
Kijken of daar veel zware apparten tussenzitten, en anders gaan we er gewoon voor.

Thanks pLaSmA!
 
hmm nee maastricht vind ik ook net ff iets te ver

tip om de groepen uit te zoeken zet alles uit behalve die van de koelkast en ga alles langs met een looplamp of boormachine of iets
(nog beter is een duspol of multiemeter maar die heeft niet iedereen;))
 
wij thuis hebben hier zoizo op 1 stopcontact de koelkast en vriezer (beiden tafel model) en de magnetron (850W) dat gaat altijd goed
op diezelfde groep zit ook een grill/tostiijzer idee en senseo
verder denk ik dat de oven daar ook op die groep zit maar weet ik niet zeker...
 
het gebeurd wel vaker maar het mag officieel niet. en eigenlijk wil je het ook niet want het kan gevaarlijke situaties opleveren

als je alles tegelijkertijd aanzet zal waarschijnlijk de groep er wel uitknallen

en als het goed gaat ligt bijvoorbeeld ook aan wat voor groepenkast je heb

een ouderwetse stop kan veel meer en of langer een piek aan dan bijvoorbeeld een automaatje

en ik gok er op dat de oven apart zit hoor

de meeste ovens zijn namelijk 2x een fase en 2 keer een nul( dus 2 groepen gecombineerd specifiek voor de oven oftewel een kookgroep;))
 
Verbaasd me sowieso dat dit huis nog overeind staat :p
Heb de PC, 2 beeldschermen, 42"plasma, en nog wat randapparatuur ook in één ongeaard stopcontact steken.
Alles hier is zo beun in elkaar gezet...
 
je pc zal ongeveer 1200W trekken

je beeldschermen en je randapparatuur zijn over het algemeen niet zo zwaar

plasma tv is ook altijd een flinke verbruiker

ik gok er op dat je nog geen 2500W trekt uit je stopcontact

een stopcontact kan 3600W leveren (als ik me niet vergis, En anders kan basje me verbeteren ;))

als er voor de rest niet zoveel op de groep zit kan dit makelijk.

zolang je maar niet van verlengblok naar verlengblok gaat. (dit is een van de grootste brandstichters)

en geen verlengblok van 1,50 bij de action

ik zou je alleen wel adviseren om je pc in een geaard stopcontact te stoppen want dat is sowieso veiliger voor je pc

@ dopestuf

maar dan zullen jullie niet tegelijkertijd de oven en de frituurpan aan hebben staan
 
Laatst bewerkt:
ik zou je alleen wel adviseren om je pc in een geaard stopcontact te stoppen want dat is sowieso veiliger voor je pc

Ik weet het, maar dat is er simpelweg niet :(
Ik was er wel over aan het denken, om het stopcontact waar me pc in zit dan te laten aarden door iemand, maar ik weet ook niet of dat mogelijk is.
Soms kunnen ze makkelijk een draadje door trekken naar de stoppenkast, en soms gaat het gewoon niet.
 
staat de pc op de begane grond, en hebben jullie een kruipruimte

dan adviseer ik gooi een nieuwe kabel door de kruipruimte en maak er een schone groep van ;)

maar dat is ook omdat het meestal tegenzit om er een draadje bij te trekken

het kan met 15 minuten klaar zijn maar het kan ook de halve/hele dag kosten.

en dan ben je met een nieuwe kabel met groep vaak goedkoper en uiteindelijk beter uit ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
S Vraagje betreft OD 14*10Tubbing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
U draad tappen vraagje Cases en Modding 1
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
U EK res en pomp vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
X-Tripiot [REFUSED] bitcoins vraagje Gevonden 1
T Vraagje CPU koeler icm RAM koeler Overige Koeling 9
J Vraagje over reservoir! Waterkoeling 3
J Radiator vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
Blackdash Vraagje over gewicht Koeler Overige Koeling 3
Aequitis temp meter vraagje Electronica 4
F Vraagje Waterkoeling Videokaarten Advies Waterkoeling Setup 12
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
boefmans opmerking over gtx580sli en een vraagje Overclocking 10
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T vraagje over Sunbeam Meteor Light Multicolor ME-MU Problemen & Oplossingen 18
DieHard Vraagje over toolbar Hardware & Software 2
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
Meelobee Vraagje over plaatsing rads Waterkoeling 4
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
boefmans Vraagje voordat ik ga bestellen :) Cases en Modding 2
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
K Vraagje over LED verlichting. Cases en Modding 2
B Vraagje over snelsluitkoppelingen. Waterkoeling 5
B Dual pomp vraagje... Waterkoeling 4
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan