• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraagje silicone slang gebruik

Beste highflowers
Ik zit al een hele tijd met de vraag over silicone slangen wel willen blijven zitten op de koppelingen dan heb ik het over Screenshot_20161228-170043.jpg
Zoals die op de afstandbestuurbare nitro autootjes die op methanol rijden die slangetjes blijven altijd zitten en wel hele hoge temperaturen aan kunnen heeft iemand daar enige ervaring met silicone gaat om 1/2 dus 13 mm koppelingen laat me weten of het kan en zo ja welke
 
Hea Lawrence!

Ten eerste, welkom op het forum!

Dergelijke siliconen slangen zijn buigzaam en noemen ze ook wel "soft-tubing". Een 1/2" of ~13mm (1/2" != 13mm!). Om deze op een koppeling te bevestigen, moeten de koppeling en slang wel goed op elkaar passen. "Goed passen" is bij softtubing dat de binnendiameter (ID) van de slang eigenlijk nét kleiner is dan de koppeling. Heb je een 13mm koppeling, dan zal de slang zo'n 12,5mm binnendiameter moeten hebben. Door deze over de koppeling heen te drukken/forceren, ontstaat er een waterdichte bevestiging. Helaas kan de slang er nog afgetrokken worden, dus moet deze wel vastgezet worden. Voor dit bevestigingsmateriaal moet de buitendiameter (OD) weer overeen komen. Hiervoor gebruiken ze:


- Barb-fittingen | Niks anders dan een fitting met een dikke 'bobbel' waar je de slang overheen drukt. Zoals: https://www.highflow.nl/aansluiting...ead-on-13mm-with-o-ring-deep-black-17090.html Daarna kun je de slang bevestigen met een klem: https://www.highflow.nl/aansluitingen/slang-klemmen/1-2-slang-19mm-od/ (Een simpel tiewrapje werkt ook)

- Compressiefittingen | Een lichte bobbel waar je de slang overheen drukt. Ook zit er een omhulsel bij waar een rubbere ring in zit. Deze schuif je over de slang en schroef je op de fitting met de bobbel. De slang zit dan tussen de omhulsel en de bobbel ingeklemt en kan niet echt meer een kant op. Zoals: https://www.highflow.nl/aansluiting...g1-4-1-stuk-deep-blood-red-bp-dbrcpf-cc6.html

Bij softtubing mag je de metrical en imperical meetsystemen mengen. Je kunt dus aanhouden dat 1/2" fitting te mengen is met een 13mm ID tube. De grap is dat de ID van de tube eigenlijk kleiner is dan 13mm, maar voor het gemak wordt er op Highflow altijd de fittingmaat aangehouden.


Hopelijk heb je zo een beter idee van welke opties je hebt om je koppeling op je siliconen slang te bevestigen! Dit soort info is erg makkelijk te googlen of youtuben, dus voor meer info verwijs ik je graag die kant op.
 
Dankjewel stamper ik ga hier zeker wat mee doen , ik heb een hele lange tijd niks van mij laten horen ben namelijk een stille kijker geweest heb al die tijd op het forum gekeken maar nu is het zo ver dat ik langzaam wat ga ondernemen
Heb pas geleden nog een kast gekocht van Thermaltake X9 dankjewel freddy :038: Ik wil graag geen knikken in mijn systeem maar zit er enig verschil in de slangen die op highflow staan verkocht worden https://www.highflow.nl/slangen/1-2-slangen-13mm-id/
Een enkele voorbeelden hier van gaat mij er om voor de flexibiliteit en ook voor jaren gebruik nog niet stug is, ik ga ook een stukje bestellen als voorbeeld voor ik zeker van ben dat ik de juiste dikke heb alvorens ik meters slang gekocht heb zou zonde zijn als
Als je iets hebt gekocht dat het dan weer niet past hoop dat het gaat lukken
 
Haha ja een prima idee om eerst een sample te nemen ^^.

Kwaliteit van slangen is een erg hot topic. Enige tip die ik hier kan geven is: Google. Zoek reviews and buildlogs waar de slangen gebruikt worden. Flexibiliteit vs. geen knikken is iets waar de producenten zich ook erg druk om maken.

Op Highflow wordt de volgende richtlijn aangehouden: Tygon > Feser > Masterkleer. Ga je Googlen dan zweert de 1 bij Masterkleer en een ander weer bij Primochill. Een aantal punten om op te letten:

- Weekmaker (plasticizers) | Deze stoffen maken een slang flexibel, maar bij een slechte slang lost dit in je systeem op en gaan de kleine deeltjes overal ophopen. Erg naar dus.

- Doorzichtigheid | Slechte slangen zijn super mooi...voor een weekje... Zoek dus even naar reviews / berichtjes om te kijken hoelang de slang mooi blijft

- Geverfde coolant | Sommige slangen zuigen de verf uit je coolant op en zijn bijna niet meer goed schoon te krijgen. Let wel op dat elke slang uiteindelijk de kleur wel een beetje overneemt.

- Flexibiliteit | Sommige slangen zijn heel stug

- Knikken | Sommige stugge slangen knikken heel makkelijk terwijl hele flexibele slangen bijna niet knikken. Het zit hem allemaal in het materiaal en de vormgeving...


Ga op reis! Zoek tot je een slang tegenkomt welke aan al je eisen voldoet. Google, Youtube, reviews allemaal mooie media om meer over het onderwerp te vinden. Als het nog niet in de winkel staat, dan kan Highflow er misschien alsnog aankomen.

Houd alleen 1 ding in je hoofd: Slangen zijn verbruiksvoorwerpen. Ze verkleuren, kunnen stuk gaan etc. etc. dus ga er niet vanuit dat je met de perfecte slang nooit meer iets aan je systeem hoeft te doen. Dit is wel in de orde van maanden tot jaren en helemaal afhankelijk van de kwaliteit van de slang.
 
Ik zal kijken wat hoe en waar al ben ik heel erg veel op het internet veel dingen wist ik al maar het gebruik van siliconen slangen ben ik nog nooit tegen gekomen,
Misschien kom ik nog wel wat tegen, ach het internet is groot als je maar het juiste zoekt of ik stel een vraag die niemand nog heeft uitgevoerd dan zal ik de eerste
Zijn die siliconen slangen in de pc heeft hangen als het niet tegen zit ik ben immers een beetje nieuw hier:006:
Nogmaals bedankt voor de info ik laat wel verder weten als het binnen is moet alleen nog even koppelingen bestellen bij freddy zal wel een hele mooie build worden
Ben alleen bang voor dat het een hele dure pc gaat worden want er komen namelijk geen goedkope spullen in, maar heb al wat in petto waar wel verstelt van zult staan.
Alleen heb ik jullie hulp voor nodig Als ik ergens mee zit waar ik nu niet mee uit kom of het lukt niet
Dan willen jullie me wel helpen ? Overigens zal ik ook een stukje slang van de beste kwaliteit in de shop moeten nemen weten jullie welk merk en of type of zijn
De meningen daar over verdeeld ik wil namelijk een verschil test doen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
S Vraagje betreft OD 14*10Tubbing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
U draad tappen vraagje Cases en Modding 1
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
U EK res en pomp vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
X-Tripiot [REFUSED] bitcoins vraagje Gevonden 1
T Vraagje CPU koeler icm RAM koeler Overige Koeling 9
J Vraagje over reservoir! Waterkoeling 3
J Radiator vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
Blackdash Vraagje over gewicht Koeler Overige Koeling 3
Aequitis temp meter vraagje Electronica 4
F Vraagje Waterkoeling Videokaarten Advies Waterkoeling Setup 12
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
boefmans opmerking over gtx580sli en een vraagje Overclocking 10
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T vraagje over Sunbeam Meteor Light Multicolor ME-MU Problemen & Oplossingen 18
DieHard Vraagje over toolbar Hardware & Software 2
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
Meelobee Vraagje over plaatsing rads Waterkoeling 4
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
boefmans Vraagje voordat ik ga bestellen :) Cases en Modding 2
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
K Vraagje over LED verlichting. Cases en Modding 2
B Vraagje over snelsluitkoppelingen. Waterkoeling 5
B Dual pomp vraagje... Waterkoeling 4
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8
anub1s18 vraagje over Acryl Paneel - UV Rood / Transparant - 500x500mm Cases en Modding 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan