• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

RZReloaded – René van der Poel – RZRGaming

RZReloaded

New member
Ik heb een paar dagen geleden het onderstaande systeem besteld, heb helaas nog niets binnen...
Sindsdien ben ik op zoek naar info en prijzen van watercooling en zo hier terecht gekomen. Planning is om in Maart ofzo een cooling systeem te kopen, dus ik heb nog wat tijd om onderzoek te doen, daarom ook mijn inscrijving op het forum. Heb hier al een paar keer rondgekeken en ben er van overtuigd dat ik (met enkele hulp van jullie ) wel tot een besluit kan komen.

Q: Echte naam (Voor/Achternaam):
A: René van der Poel

Q: Nickname
A: RZReloaded

Q: Leeftijd
A: 28

Q: Woonplaats
A: Barendrecht

Q: Studie/Werk
A: None

Q: E-mail
A: lokraziel@hotmail.com

Q: MSN
A: lokraziel@hotmail.com

Q: Xfire
A: None

Q: Hoe ben je bij HighFlow gekomen?
A: Google: Opzoek naar informatie over watercooling

New System:
MOBO: Asus Crosshair III Formula
CPU: AMD Phenom II X4 965
MEM: Corsair 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit
VGA: Sapphire HD5970
SOUND: Onboard
HDD1: 2x Corsair CMFSSD-64GBG2D (RAID 1)
HDD2: 2x Western Digital WD10EADS (RAID 1)
OPT1: Plextor PX-880SA
OPT2: NONE
PSU: Enermax Revolution 85+ 1050W
CASE: Cooler Master HAF932-KKN1-GP
OS: Win 7 (64)
MON: Asus VH242H
KB: Logitech G15
MOUSE: Logitech G9
MOUSEPAD: Raptor-Gaming P5
HS: Raptor-Gaming H2
SPRS: NONE
INET: Telfort 20Mbit/1Mbit
Koeling: NONE


Current Systems:

MOBO: GigaByte EP45-UD3LR
CPU: Intel® Core™ 2 Duo E8500
MEM: Kingston HyperX 4 GB DDR2-1066 Kit
VGA: XFX GF8800GT
SOUND: Onboard
HDD1: 2x Western Digital WD1500HLFS (RAID 1)
HDD2: 2x Western Digital WD10EADS (RAID 1)
OPT1: Plextor PX-880SA
OPT2: NONE
PSU: Enermax Liberty 500W
CASE: Cooler Master Stacker
OS: Win 7 (64)
MON: Asus PG191
KB: Logitech G15
MOUSE: Logitech G9
MOUSEPAD: Raptor-Gaming P5
HS: Raptor-Gaming H2
SPRS: NONE
INET: Telfort 20Mbit/1Mbit
Koeling: Asus Asus Silent Square EVO

MOBO: Asus P5N-E SLI
CPU: Intel® Core™ 2 Duo E7400
MEM: Kingston HyperX 4 GB DDR2-1066 Kit
VGA: XFX GF8600GT
SOUND: Onboard
HDD1: Western Digital WD2500AAKS
HDD2: Western Digital WD10EADS
OPT1: Plextor PX-880SA
OPT2: NONE
PSU: Cooler Master Silent Pro M 500W
CASE: Asus TA-882
OS: Win 7 (64)
MON: Asus VH242H
KB: Microsoft Natural Multimedia
MOUSE: Microsoft Natural Multimedia
MOUSEPAD: None
HS: Raptor-Gaming H2
SPRS: NONE
INET: Telfort 20Mbit/1Mbit
Koeling: Standard Intel Cooler
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Vraag me alleen 2 dingen af.

Je keuze voor AMD, aangezien je wilt waterkoelen lijkt me dat je ook wil overclocken. Lijkt mij dat je meer uit een Intel i5/i7 systeem haalt dan. Het grootste voordeel van AMD (goedkope mobo's vanaf 50,-) doe je al teniet met een desalniettemin mooi mobo van Asus.

Tenzij je 2 5970's in Crossfire gaat zetten heb je echt geen 1050Watt voeding nodig. Een Seasonic X-750 of Corsair 750 zijn leuke alternatieven voor 100,- minder.
 
Allereerst welkom, nog een AMD-er :icon_wink:

Benieuwd naar je toekomstige set-up :icon_keel:

@ Kadett : Ik heb hier zelf ook een 1000+ Watt voeding liggen die hoogstwaarschijnlijk op het moment overkill is maar aangezien de set-up regelmatig veranderd word en ook de hardware tegenwoordig met flinke stappen zwaarder word is het makkelijker om 1x een goede voeding te kopen dan 100x een andere ;)
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Vraag me alleen 2 dingen af.

Je keuze voor AMD, aangezien je wilt waterkoelen lijkt me dat je ook wil overclocken. Lijkt mij dat je meer uit een Intel i5/i7 systeem haalt dan. Het grootste voordeel van AMD (goedkope mobo's vanaf 50,-) doe je al teniet met een desalniettemin mooi mobo van Asus.

Tenzij je 2 5970's in Crossfire gaat zetten heb je echt geen 1050Watt voeding nodig. Een Seasonic X-750 of Corsair 750 zijn leuke alternatieven voor 100,- minder.

Dit heet overkilL, en in mijn ogen is dat meer dan welkom hier :066:. Het zijn juist dit soort mensen die de mooiste projecten kunnen opleveren (wat niet betekend dat mensen die het matig houden dat niet kunnen).
 
Welkom!

Vraag me alleen 2 dingen af.

Je keuze voor AMD, aangezien je wilt waterkoelen lijkt me dat je ook wil overclocken. Lijkt mij dat je meer uit een Intel i5/i7 systeem haalt dan. Het grootste voordeel van AMD (goedkope mobo's vanaf 50,-) doe je al teniet met een desalniettemin mooi mobo van Asus.

Tenzij je 2 5970's in Crossfire gaat zetten heb je echt geen 1050Watt voeding nodig. Een Seasonic X-750 of Corsair 750 zijn leuke alternatieven voor 100,- minder.

Enige reden dat ik voor amd ben gegaan is dat ik er al een tijd geen gehad heb. Afwisseling leek me leuk :icon_biggrin:
En de voeding, er is best een grote kans dat ik er over een paar maanden nog een 5970 ingooi...


Allereerst welkom, nog een AMD-er :icon_wink:

Benieuwd naar je toekomstige set-up :icon_keel:

Ik zou mij geen AMD-er noemen, word de eerste AMD build since mn K6 200 :eusa_eh:

welkom op het forum....veel plezier hier en ik hoop dat het advies krijgt wat je zoekt...

enne... een paar fototjes van je systemen zijn altijd welkom ;)

Heb op het moment geen camera beschikbaar (behalve in mob dan), zal kijken of ik er van de week 1 van iemand kan lenen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Habu - René - Black Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan