• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Raid lukt niet met W7

sir serial

Republic of Gamers
Hoi Mede HFers

Ik heb vandaag een 2e Samsung 830 256gb gekregen en wilde deze in raid-0 samen laten draaien.
Ik heb dit opzich al vaker gedaan dus ik dacht mag geen probleem zijn maar...

Ik zal in het kort mijn systeem voorstellen
asus rampage 4 extreme, intel 3820, 16gb mem en dus nu 2x 256gb Samsung 830.

Op de buitenste poorten (rood 6gb) beide schoon aangesloten (beide geformateerd en herkend op een andere pc)
Ik kan dan in bios de ssd's beide zien en op raid zetten alleen ziet de windows 7 ultimate 64 bit ze als 2 schijven tijdens de instalatie (geen raid opties tijdens of voor instalatie)

Als ik de ssd's dan ieder een poort verder zet (rood 6gb/poort 2-3) zie ik ook de ssd's in bios en zet ze in raid en reboot dan krijg ik de optie om ctrl i te drukken en een raid schijf te maken, dus ook gedaan op die manier (zoals het hoort dacht ik)

Daarna w7 opgestart maar nu vind w7 de ssd's niet, nu moet je normaal gesproken de raid driver instaleren vanaf een usb stick...dit lukte ook maar de raid word niet zichtbaar.

Ik heb dit een aantal malen geprobeerd maar helaas zonder succes.

Heeft misschien iemand een idee?

Moet ik erbij vertellen dat ik slecht engels kan en uit uitleg in Engels moeilijk uitkom.

Gr: Serial
 
Het tweede probleem komt wss omdat dat de poorten van de extra (meestal marvell) controller zijn. De raid driver die jij gebruikt tijdens de windows install zal 9/10 voor de intel controller zijn. Bijgevolg zie je de array dus niet.

Zoizo zou ik de intel controller aanraden voor je RAID te maken. Dan zijn er twee zaken waar ik aan kan denken:
1. je raid array wordt niet opgeslagen (zelf ook al meermaals voor gehad dat je ergens op write oid vergeet te duwen),
of 2. je raid is er wel, maar de apparte schijven worden ook getoond. In dat geval zou je er een derde moeten bij zien (als je daar de raid driver dan niet vergeet te installeren.

PS: Ik ken je bord en de drivers niet, maar heb je ook een ahci driver voor tijdens de installatie? dan is het mogelijk dat die ook vereist is.
 
Dit heeft te maken met de een combinatie van verkeerde drivers met verkeerde poorten gebruiken.
Heb dit zelf ook al een paar keer gehad, dan heb je eindelijk alles installen ... vervolgens na de reboot weg weer alles :)

Probeer even goed uit te zoeken welke poorten van je intel controller (sata600) zijn en vervolgens de goeie drivers te installeren in het installatie menu van windows
 
Thx beiden..zal me er morgen nog eens een keer in verdiepen..vind het wel vaag allemaal..heb het wel vaker gedaan en altijd wel uitgekomen..maar goed misschien toch ergens iets verkeerd gedaan.

Iig bedankt :)
 
misschien alle drivers downloaden via asus.com. via het automatische herkenning programma kom je vanzelf terrecht bij de benodigde drivers. die voor raid staan onder het kopje sata. "alleen wel de juiste opstartsoftware selecteren" zijn nu ook drivers voor windows 8 zie ik.

ik heb voor de raid 0 buiten de bios via de raid programma de instellingen gedaan voor raid. na booten wordt dit programma ook even getoond op het scherm. programma is van intel dacht ik \(zit nu achter laptop op de bank).

hoop dat het je morgen wel lukt.
 
na boot kan ik met (f toets in de raid programma komen daar kies ik de schijven voor mijn raid met de bijbehorende specificaties) de raid wordt dan gemaakt. voor mij was dat raid 0.

in de bios moet je ook de boot volgorde aangeven ( staat als het goed is vermeld als volume-0)
 
Tis gelukt :D

Volgorde in kort:

Ssd's op poort 2 en 3 (1 en 2 zijn dus de asmedia)
In bios in raid gezet.
Opnieuw opstarten en ctrl - i en raid gemaakt (raid-0)
Rebooten en W7 opstarten.
Zag geen schijf maar ik had de driver die Mark aangaf gebruikt ( http://downloadcenter.intel.com/Det...pkw=intel+rapid+storage+technology+enterprise 3e link) en op usb stick gezet.

Windows zag de raid disk niet en met vinkje liet hij hem ook niet zien maar toen vinkje uit was zonder problemen de driver geinstalleerd en meteen de raid gevonden :)

Thx all voor jullie hulp :)
 
nou..ik heb het er alweer af gegooit..ben de hele dag bezig geweest en programma's werken niet goed ..secondlife (wat ik veel speel) kon niet opstarten en nog het ergste..ik kan mn dokumentenschijf niet meer in mijn documentenschijf hij vind um wel in bios en hd beheer maar dan heb ik alleen de keuze hem toe te wijzen (nieuwe volume maken) maar dan ben ik alles wat erop staat kwijt.

Ik weet het ik had een back up moeten hebben, deze had ik ook maar die schijf is pas verkocht :p

Iemand een idee hoe ik nog in die schijf kom? pff word hier gek van haha
 
misschien via partition wizard home edition = een freeware programma

de vreugde was dus van korte duur. wat ik me afvraag heb je wel alle updates binnengehaald!

Ja alle updates en programma's stonden er alweer op maar als je bij een reboot te zien krijgt dat hij geen bootmanager heeft en als je dan ctrl alt del..dan bios in gaat en meteen opslaat en dan pas weer windows opstart word je niet vrolijk (bij iedere reboot he)

Ik krijg vanmiddag hulp van iemand die mijn bestanden terug kan halen gelukkig dus ben niets kwijt.

Maar voor mij dus exit raid :p
 
nou..er is iets lekker mis gegaan ergens..windows heeft waarschijnlijk besloten om een partitie te maken op mijn documentenschijf en een deel is nu onbruikbaar geworden...

Ik krijg een foutmelding in windows : kan geen partitie maken op ongebruikte ruimte
Fout: 0x80042468

Ik ben nu bezig met recuva om te kijken of er nog iets te redden is..alleen schat hij de scantijd in op 8 uur :073:

Dit maar eens proberen als recuva zover is : http://support.microsoft.com/kb/2604034
 
je kunt ook proberen om met de windowsschij de boel te herstellen.
kun je proberen om via veilige modus op je c schijf te komen daar verander de naam windows in windows ....vi; zelf maar in daarna verander je windows old in windows. als je dat gedaan hebt tik je via start het volgende commando msconfig waarna een scherm verschijnt waar je kunt zien met welke windows versie wordt gestart. staan er meerdere dan kun je versie met problemen verwijderen.

als alles weer start dan ga je naar start en tik je in opruimen daarna kun je aangeven dat je alle oude versies wilt verwijderen.


Bij een nieuwe onstallatie lun je zelf partities aanmaken, verwijderen, vergroten en verkleinen, ook kun je zelf aangeven op welke schijf dit moet gebeuren.

ik weet de mogelijkheden zijn divers. maar het is maar een tip
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Enola m.2 raid setup probleemp Hardware & Software 3
MisterIce Advies nodig over opslag/RAID Hardware & Software 11
Freddy RAID controllers in de aanbieding! HighFlow Computer Cooling Shop 2
A Bestaande OS overzetten naar RAID 0 ? Handleidingen en Installatie Tips 4
DutchMicro [2014] The Raid 2: Berandal Films / Movies 0
M RAID array klonen en VPN verbinding Hardware & Software 1
cederieck asus x79 raid 0 drivers ? ! Hardware & Software 19
cederieck Wat zijn nu de betrouwbaarste ssd voor een raid 0 config ? Hardware & Software 2
A hulp met raid gezocht Hardware & Software 3
D Raid controller Hardware & Software 15
DutchMicro The raid. Films / Movies 1
the_cyberspace Advies waterblokken northbridge en raid controller Advies Waterkoeling Setup 5
L Raid 0 vs. ssd Hardware & Software 5
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
mistervis007 2 IDE harddisks toevoegen naast een RAID 0 setup Hardware & Software 0
mistervis007 2 x OCZ Vertex 60 GB SSD in RAID 0? Hardware & Software 3
M Raid 5 en windhoos 7 64 bit Hardware & Software 5
Sanders Raid vraag Hardware & Software 1
Vannos raid on alienware Hardware & Software 5
R hulp met raid gezocht Hardware & Software 6
D raid controller PCIx1 raid0/1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P test met 2 x 500GB WD5000AAKS in raid 0 Hardware & Software 6
F Vraagje , raid kaarten Algemene Discussies 8
S Raid vraagje Hardware & Software 3
X Hulp bij selecteren waterblok voor raid controller. Waterkoeling 6
Don_Holio 2 RAID clusters op EVGA classified mogelijk? Hardware & Software 4
S Raid install en de boel omschroeven. Hardware & Software 4
vincent raid controler Hardware & Software 16
88Gamer88 Tweede router voor Wifi instellen lukt niet. Hardware & Software 4
Hightower bios update lukt niet Problemen & Oplossingen 0
E Firmware OCZ Vertex 3 update lukt niet Problemen & Oplossingen 19
M 3,6ghz naar 4 ghz lukt niet. Overclocking 2
Fryslanboy RAID0 op ASUS Rampage III Ex lukt niet Problemen & Oplossingen 7
M Overclocken van Intel i7 860-2.8GHz lukt niet Overclocking 26
I Inloggen op site lukt niet HighFlow Webshop 2
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
B Krijg pc niet opgestart. Problemen & Oplossingen 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
D Flowmeter werkt niet Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J fitting niet los krijg Problemen & Oplossingen 5
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan