• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow)

Silversurfer

New member
Hallo allemaal,

Ik heb custom parts gemaakt voor mijn M.2 ssd die boven mijn videokaart zit, want die wordt onder belasting ongeveer 63 graden.
Mijn plan was om een gesloten aluminium blok te maken met ribben over de m.2 slot en die te koppelen aan de andere part met een rechte acrylaat buis ertussen van rond 20.
Omdat ik las ergens dat ssd m.2 bij hoge tempraturen slecht presteren.
Het probleem is dat de fan bijna niet blaast door de trechter vormige part, nu staat mijn idee op losse schroeven :confused:
ik heb wel geconstateerd dat de fan NOISEBLOCKER NB-BlacksilentFan XM1 40x40x10mm 2800RPM in mijn part geen static pressure (H20) heeft.

Als ik een andere fan 40x40x10mm met een static pressure aanschaf, zou het probleem dan opgelost worden??
Of is dit gewoon een slecht idee?? :p

met vriendelijke groet,

Uzeyir
 

Bijlagen

  • IMG_6559.jpg
    IMG_6559.jpg
    288,9 KB · Weergaven: 21
  • IMG_6560.jpg
    IMG_6560.jpg
    282,4 KB · Weergaven: 22
  • IMG_6561.jpg
    IMG_6561.jpg
    204,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6625.jpg
    IMG_6625.jpg
    438,5 KB · Weergaven: 19
  • IMG_6626.jpg
    IMG_6626.jpg
    326 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6627.jpg
    IMG_6627.jpg
    325,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6633.jpg
    IMG_6633.jpg
    196,8 KB · Weergaven: 21
  • IMG_6634.jpg
    IMG_6634.jpg
    260,6 KB · Weergaven: 23
Die minifan met trechter is echt geen slecht idee. (zeer netjes gedaan trouwens die trechter en bracket, zelf gefreesd?) Als je vanaf die trechter een buisje zo kan buigen dat het precies over de heatsink van de m.2 gaat zou het wel verschil moeten maken, geen idee hoeveel want de heatsink heeft niet echt koelribben of iets waar die de hitte makkelijk mee kwijt kan.

Je build is behoorlijk aan de krappe kant en van wat ik kan zien lijkt het alsof al je andere fans naar buiten gericht zijn. Misschien dat het al een groot verschil maakt als je die 2 fans onderin om zou draaien zodat er meer frisse lucht je kast in word geblazen. Ik snap dat je ze zo hebt geplaatst omdat dat er nou eenmaal mooier uitziet, maar qua performance is het niet de beste keus.

Een grotere fan aan de bovenkant die gewoon je kast in blaast zou ook wel werken maar zelf hou ik daar niet zo van want, veel stof of lelijk filter bovenop kast.
 
Jep, zelf gedraaid en gefreesd:) ik heb ook de Ncase m1 totaal aangepast, kast heb ik 60mm hoger gemaakt om de radiateur onder te plaatsen en meer ruimte te creëren in de kast. Alle onderdelen zijn van Aluminium gefabriceerd. ik heb vandaag 40mm Noctua NF-A4x10 FLX besteld, volgens de omschrijving heeft deze stuk hoger static pressure dan de NB-BlacksilentFan XM1 die er nu in zit? Misschien ga ik de heatsink zelf frezen met ribben uit aluminium blok, anders een EK-M.2 NVMe Heatsink met een zelfgemaakte aluminium huis eroverheen zodat de frisse lucht langs de ribben van de EK heatsink word geblazen.

Die 2 fans heb ik idd zo geplaats omdat het mooier uitziet (RGB), oog wil ook wat he? kwa temps verschilt het niet heel veel omdat ik
ook een ProlimaTech Ultra Sleek Vortex fan aan de front hebt geplaats die frisse lucht inblaast. idle is mijn CPU 34 graden en GPU 25 graden en load CPU 49-50 graden en GPU 47-49 graden (afhankelijk van de kamer tempratuur), ik denk dat mijn CPU en GPU tempraturen wel in orde zijn?
Mijn m.2 in de kast (Samsung 970 pro 1TB) tikt tegen de 63 graden soms en andere M.2 achter de moederbord zit onder de 50 graden (Samsung 970 evo plus 1TB).

ik had veel last van lucht in het systeem maar nu ik een air-exhaust/fill port heb gemaakt aan de reservoir gaat het stuk beter met mijn flowmeter, die draait nu als een tierelier? op aanraden van Freddy laat ik voorlopig het dopje nog eraf.
 

Bijlagen

  • IMG_6560.jpg
    IMG_6560.jpg
    282,4 KB · Weergaven: 11
  • IMG_6632.jpg
    IMG_6632.jpg
    739,2 KB · Weergaven: 11
  • IMG_6640.jpg
    IMG_6640.jpg
    194,7 KB · Weergaven: 12
  • IMG_6641.jpg
    IMG_6641.jpg
    188,3 KB · Weergaven: 10
Ahh kijk, die front fan kon ik op je eerste set foto's niet zien. Kan de helft van mijn vorige comment ook weer de deur uit..

Het grootste probleem is denk ik dat de heatsink van je moederbord geen ribben heeft waardoor die wel warmte opslaat maar niet goed genoeg kwijt kan, zo'n losse heatsink (zoals die van ek) zal waarschijnlijk beter werken en dan heb je die minifan misschien niet eens nodig.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Resonantie probleem met Aquacomputer D5 en XPSC Bay Reservoir Waterkoeling 1
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
DieHard Probleem met HTC One X. Practisch nutteloos toestel na update KitKat en waterschade. Problemen & Oplossingen 17
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
Sanders Probleem met automatische mail, Android Gadgets 16
Rico Probleem met nieuwe Videokaart! Problemen & Oplossingen 3
dark viper zwolle probleem met me gtx 480 NVIDIA 4
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
G probleem met rivatuner Problemen & Oplossingen 10
Wouter Probleem met monitor. Problemen & Oplossingen 14
Wouter Probleem met flaptop. Problemen & Oplossingen 6
P probleem met nieuw aangeschafte corsair ram cooler Overige Koeling 6
D probleem met nieuwe videokaart Hardware & Software 19
N Probleem met muiscursor die steeds groter word bij Windows 7 Problemen & Oplossingen 3
3 Probleem met Classified Problemen & Oplossingen 30
J Probleem met pomp Waterkoeling 6
Wouter [Vraag] Probleem met verwijderen windows.old Hardware & Software 13
Wouter Probleem met mijn HDD Hardware & Software 6
Wouter Probleem met winkelmandje webshop. HighFlow Webshop 2
S Probleem met koeling Sapphire Ultimate HD3870 Overige Koeling 3
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Enola Waterpump header probleem Waterkoeling 3
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
X Probleem Battlefield 4. Gaming 2
S GPU temp/fps probleem - HD7870 Crossfire Waterkoeling 7
B pmp 500 probleem Waterkoeling 18
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
K Cat 6 probleem Problemen & Oplossingen 6
G Waterkoeling GPU Probleem. Waterkoeling 14
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
Skydrone BOOT Probleem Problemen & Oplossingen 5
Stephan---pro Probleem directx !!! Hardware & Software 12
DeKentering Luxe probleem! Welke pomp? Waterkoeling 9
D scaleo p2 amd690vm-fmh opstart probleem Handleidingen en Installatie Tips 6
tomasvanderpijl Probleem externe hardeschrijf Problemen & Oplossingen 28
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
W Club3D 6950 Coolstream waterblok probleem Waterkoeling 6
D Probleem overclocking Asus Radeon HD6990 Overclocking 4
NAVYVIPER sli probleem NVIDIA 23
N Dual screen Beeldschermen probleem, slechts 1 heeft beeld Problemen & Oplossingen 20
Fuwa Fuwa Videokaart probleem (error 43) Problemen & Oplossingen 7
DutchMicro Wachtwoord probleem. HighFlow Webshop 0
S Processor koeler probleem Hardware & Software 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan